Strona główna
 
Forum
 
   

www.suzuki-czesci.pl
 









Newsletter
(wpisz adres e-mail)

F.P.H.U. "Pracownia Metalu"
Częœci i akcesoria z USA do pojazdów 4x4
Naklejki na zloty, rajdy, wyprawy, emblematy klubowe
 

O konieczności liftu wrotki zadecydowały dość istotny czynnik - badanie organoleptyczne podwozia. Poniższezdjęcia pokazuja je po dość krótkim czasie eksploatacji samochodu. Może to wina wrocławskiej ekipy, która nie ma litości dla "nowych" ;) a moze wina zbyt nisko umieszczonej ramy i dość bezsensowne, jak na samodchód terenowy, umieszczenie tłumika.

Ponieważ poczatkowe plany zakładały tylko delikatną jazde polnymi drogami, perspektywa dużego liftu (związanego z opuszczaniem mostu i innymi takimi czynnościami) wydawały sie być bardzo przerażajace, zdecydowaliśmy się na dośc nieduży lift zawieszenia (stalowe dystanse pod sprężyny - przód ca 28mm, tył 33mm; obniżenie mocowania amortyzatorów przednich i tylnych).

Sam montaż dystansów pod sprężyny jest bardzo prosty, jeśli się ma do dyspozycji podnośnik i ściągacz do sprężyn. Nasze pierwsze podejście, to był garaż kolegi - Pioruna, podnośnik "żabka", ściągacz do sprężyn z busa :).

Niestety, ze względu na długość i ksztalt ściągacza, po około godzinie walki, musieliśmy sie poddać. Drugie podejście było juz bardziej profesjonalne - podnośnik samochodowy i ten sam sciągacz. Tym razem udalo się bez najmniejszych problemów. 30 min pracy i dystanse zostały zalożone. Do zamontowania pozostały jedynie dystanse obniżające mocowanie przednich amortyzatorów, ale ze wzgledu na brak czasu, zostalo to zrobione w innym warsztacie, przy okazji jakiejś naprawy.

Bezpośrednio po lifcie, samochód wyglądał, jakby miał krzywe koła, ale po ułożeniu się sprężyn okazało się, że nie jest konieczna korekta geometrii zawieszenia.

Ponieważ na tak podniesionym zawieszeniu okazało się, że koła 235/75/15 (nalewki truck2000) ocierają lekko o nadkola. Jednakże przyczyną mogą być felgi z samuraja, które maja nieco inne odsadzenie.

Co nie zmienia faktu, że na 29" można podbijac serca fanów na nadmorskich bulwarach ;)





Kupując auto, znajomy mówił nam, że przyjdzie nasz czas i lajtowa jazda w terenie będzie wypierana przez chęć do "czegoś więcej". Początkowo śmialiśmy się z tego ;)

W związku z powyższym, z tyłu są dłuższe amortyzatory z poloneza ;) i nie mamy juz dystansów pod sprężynami orginalnymi, tylko rozciągnięte sprężyny (przód +45mm, tył +60mm). Okazało się, że tak właściwie, to nie zmieniło wysokości auta wogóle (a nawet tył był minimalnie niżej). Plan był taki, że auto pójdzie około 1 cm do góry i bez problemu zmieścimy prezent urodzinowy mojej Żony (Goodyear Wrangler MT/R 235/75/15 na orginalnych felgach). Niestety, okazało się, że ze względu m.in. na fakt, że blaszak ma cięższy tył (i dodatkowo, zamontowany mamy hak holowniczy i wrzuconą butlę z gazem) tylne opony zostały zmasakrowane przez krawędzie błotnika.
Nie jest to zjawisko pożądane, więc musiałem dać do tyłu dodatkową podkładkę (polskiej produkcji podkładka do przednich sprężyn Mercedesa W123). Ponieważ nie dogadałem się z mechanikiem, mam je założone pod, a nie nad sprężyną (ale niedługo ulegnie to zmianie).


Podkładka grubości 28mm uniosła tył o około 20mm, co już powinno wystarczyć.

Przy okazji jakiejś naprawy zauważyłem, że po podniesieniu tyłu spadł przewód odpowietrzenia tylnego mostu. Po prostu okazał się być zbyt krótki. Wymieniając go na dłuższy przyjrzałem się również pozostałym elementom (szczególnie zawieszenia) i oto, co ujrzałem:


Wprawdzie zawieszenie żadko będzie pracować w tak skrajnym położeniu, ale nie zmienia to faktu, że ma to wpyw na szybsze zużywanie się i potencjalnie większą możliwość uszkodzenia tych elementów.

Ale, że nasza wrotka ma w naszym zamyśle jeździć też na dłuższe wyprawy, musimy się liczyć z tym, ze po dociążeniu tyłem szpejem i dodatkowym paliwem, znowu bedzie za nisko -> zaczynam więc mysleć o kolejnym kroku, tj. lifcie samej budy o kilka centymetrów.





Wrotka przeszła kolejne zmiany :)

Na razie same foty, a tekst wkrótce

     
 

Copyright © 2006- Suzuki.info.pl, designed by 76SG