grzesix81 pisze:
...liftu Vitki... na podkładkach, a więc tył 4,5cm przód 3,5cm, do tego, żeby nie bawić się w przedłużanie tylnych amortyzatorów chcę nabyć te o większym skoku od astry/lanosa a w przednich obrócić mocowania, .....
1) Czy przy takim rozwiązaniu trzeba stosować dystans wału i sierżanta?
Dystans wału stosujemy tylko wtedy gdy montujemy dystans sierżanta.
Dystans sierżanta stosujemy gdy wkładamy dłuższe amortyzatory lub dystanse amortyzatorów.
Stosuję się go po to aby dolnym ogranicznikiem skoku mostu były amory a nie sierżant, który może się urwać na przegubie.
Połączenie amorów lanosa dłuższych o 11cm z oryginalnymi sprężynami na podkładkach 4.5cm będzie równoznaczne z wypadaniem sprężyn na wykrzyżu. Albo wybierz krótsze amory albo załóż sprężyny dłuższe o przynajmniej 10cm
grzesix81 pisze:
2) Czy odwrócenie mocowania przednich amortyzatorów to jakieś zło, bo też różne są zdania?
Zło to ksiądz pedofil a to po prostu zmniejsza żywotność poduchy i zwiększa prawdopodobieństwo pękania ramy przy mocowaniu poduchy amora.
grzesix81 pisze:
3) O ile realnie podniesie mi się auto przy takim rozwiązaniu?
Podkładka 3.5cm z przodu da około 5cm liftu. Z tyłu jest prościej - tyle ile podkładki tyle liftu czyli 4.5cm = 4.5cm liftu
grzesix81 pisze:
4) Czy przy tym rozwiązaniu pojawi się efekt ,,tatry,, a jak tak to czy da się jakoś tego uniknąć?
przednie zawieszenie jest tak skonstruowane, że im wyżej liftujemy auto seryjne tym większa tatra się robi. Przy lifcie 5cm jest już na tyle duża, że nie należy tego ignorować i tak jeździć.
Można ją zniwelować np śrubami mimośrodowymi w dolnym mocowaniu amora lub np dystansami amorów z przesunięciem i regulacja tarty.
_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na
https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !