suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Mój Long jest niski da się coś z tym zrobić??
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1283
Strona 1 z 3

Autor:  himself [ wt paź 07, 2008 7:31 pm ]
Tytuł:  Mój Long jest niski da się coś z tym zrobić??

Witam :)

Odlozylem pieniadze i chce niedlugo zrobic sobie lift mojej vitary z dwoch powodow,
1 siedzi strasznie nisko - sprezzyny sa juz troche stare
2 jezdze sporo w lekkim terenie i samochod czesto ociera przez to ze tak nisko siedzi

bylem dzis u mechanika i powiedzialem mu o tym ze jest mozliwosc aby do mojej vitary wsadzic sprezyny z innych aut
mechanik prosil mnie zeby pozbieral dokladne informacje bo chce mi zamowic te sprezyny ale nie do konca wie jakie :)

z tego co wyczytalem

to na przod od merca 124 i przyciete dwa zwoja
a na tym fabia kombi ?

mechanik powiedzial ze merc jest twardy a fabia miakka i zastanawial sie czy oby napewno. :)


mam prozbe aby ktos mi napisal dokladnie jakie sprezyny wsadzic (od jakiego modelu dokladnie czy disel czy benzyna i jaki rok )

i czy cos jeszcze bedzie trzeba dokupic lub dorobic ?

dzis wymianilem z przodu amorki na magnumy a z tylu mam tez nowe tokico




p.s moja vitara to vitara long jlx 1.6 16v 5d :) rok 92

Dziękuje z góry :)

Pozdrawiam

Autor:  kosciej [ wt paź 07, 2008 8:31 pm ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

himself pisze:
Witam :)

mechanik powiedzial ze merc jest twardy a fabia miakka i zastanawial sie czy oby napewno. :)


mam prozbe aby ktos mi napisal dokladnie jakie sprezyny wsadzic (od jakiego modelu dokladnie czy disel czy benzyna i jaki rok )

i czy cos jeszcze bedzie trzeba dokupic lub dorobic ?

dzis wymianilem z przodu amorki na magnumy a z tylu mam tez nowe tokico



Sprężyny przód to mercedes w124 SUPLEX 19020, tył ja mam samary - ponoć felicja lepsza.
Źle zrobiłeś, że dałes amory vitarowe. Na tył daje się Monroe s1106 od poloneza - są dłuższe i znacząco poprawiają wykrzyż.

Trzeba obrócić mocowanie przedniego amora (poduszkę) i kupić 6 śrub minimum 8.8 maszynowych.

Ale to wszystko jest opisane :!: :mrgreen:

PS. Nie daj się naciągnąć na cenę, bo to jest 3 godziny roboty całość :!: :!: :!:

Autor:  himself [ śr paź 08, 2008 6:01 am ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

na cene raczej mnie nie naciagnie bo to znajomy :)

ale z tymi amorkami co mam juz zalozonymi mozna smialo wymieniac sprezyny ( bez obrazania przedniego amorka ? )
pytanie czy ta felicja to ma byc kombi czy zwykla ?

Pozdrawiam

Autor:  mariuszfila [ śr paź 08, 2008 7:17 am ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

To nie amortyzator masz obracać tylko jego górne mocowanie, po to aby je obniżyć, a odnośnie tych tylnych springów to felicja kombi. 8)

Autor:  himself [ śr paź 08, 2008 8:33 am ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

ale czy jest to konieczne to obrocenie amortyzatorow ?

i jak taki lift ma sie do jazdy po asfalcie ?
bo sporo jezeli po czarnym i dosc szybko, a terene to tylko lekki

Autor:  Chalski [ śr paź 08, 2008 9:26 am ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

Jesli tak to nie potrzebujesz podnoszenia - kup nowe/nie siadnięte springi wrzuć do auta i jeździj dalej.

Autor:  himself [ śr paź 08, 2008 10:07 am ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

pytanie tylko czy moje sprężyny są już zużyte ?

może z tych zdjęć coś wyniknie - mz auto jest nisko posadzone

Obrazek

Obrazek

Autor:  kosciej [ śr paź 08, 2008 10:37 am ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

Wg mnie jest to normalny prześwit vitary - niestety.

Rób lifta i wstaw 235/75R15 i będzie OK.

Autor:  MarekS [ śr paź 08, 2008 12:50 pm ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

Ale Kolega napisał, że lubi jeździć szybko - po lifcie i na 235 może być z tym ciężko :roll:

Autor:  Chalski [ śr paź 08, 2008 12:51 pm ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

Przód chyba lepiej niż u mnie, tył może troszke za nisko ale ogólnie nie jest źle.
5d nie jest jakaś suuper do terenu - ja praktycznie gdzie nie pojade to szuram na wzniesieniach ramą.

Autor:  Chalski [ śr paź 08, 2008 12:54 pm ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

kosciej pisze:
Wg mnie jest to normalny prześwit vitary - niestety.

Rób lifta i wstaw 235/75R15 i będzie OK.


Co do 235 lub 225/75/15
Ostatnio przymierzałem do swojej takie papciochy (225/75/15) i wyglądała by piknie ale mam wrażenie że jak wsadze takie lacze to będą z przodu obcierały o rame przy skręcaniu - mam racje czy tylko takie moje złudzenie?
Przymierzam się do nowych opon do swojego rzęcha ale chyba nic ponad 215/75/15 nie wejdzie.

Autor:  himself [ śr paź 08, 2008 1:27 pm ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

faktycznie przed nieco wyzej stoi niz tyl :)
marek s :) jako ze jestem z wroclawia moze moglbym kiedys podjechac do ciebie luknol bys na moja vitarke bo pewnie masz wiecej doswiadczenia :D
p.s to moze lepiej pojsc tanszym kosztem i poprostu wsadzic gumy pod sprezyny
zawsze to kilka cm wiecej :)
a chyba lepiej sie taki prowadzi po czarnym niz po lifcie na sprezynach merc/skoda

Autor:  Masmo [ śr paź 08, 2008 7:47 pm ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

himself pisze:
ale czy jest to konieczne to obrocenie amortyzatorow ?

i jak taki lift ma sie do jazdy po asfalcie ?
bo sporo jezeli po czarnym i dosc szybko, a terene to tylko lekki


Obrucenie mocowania górnego przedniego amortyzatora nie zmienia charakterystyki zawiesznia po czarnym. Za to w terenie zwiększasz możliwość skoku koła przez co ma lepszy wykrzyż. Aby podnieść zawaias możesz zastosować albo podkłądki albo wyższe spreżyny. Jeśli chcesz tylko 2 cm to można poprzestać na podkładkach gumowych opisywanych na stronie www.

Jeśli jeżdzisz szybko i chcesz poprawić charakterystykę pracy zawiasu (odporność na dobijanie, trzymanie na zakrętach przy hamowaniu i trakcji) to musisz sie zastanowić nad wymianą amortyzatorów na jakieś sportowe/heavy duty. I tak:
1. Do przodu ja polecam Bilstein B6. Masz do wyboru też np OME. B6 możesz połączyć z obruceniem amora, OME są trochę dłuższe więc masz ten sam efekt.
2. Z tyłu możesz dać OME (które są podobno dłuższe) lub dopasować z innego auta dłuższe B6. Podobno Omega ma mega długie ale to tylko zasłyszane, stosuje się też amory od większych i cięższych pojazdów. Generalnie większość stosuje z tyłu Monroe S1106 ale to są zwykłe dość miekkie amory które nie pozwalają na szleństwo.
Pytanie jest podstawowe ile możesz (chesz) przeznaczyć szelestów i czego oczekujesz.

Autor:  unix [ śr paź 08, 2008 7:53 pm ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

Masmo pisze:
himself pisze:
ale czy jest to konieczne to obrocenie amortyzatorow ?

i jak taki lift ma sie do jazdy po asfalcie ?
bo sporo jezeli po czarnym i dosc szybko, a terene to tylko lekki



2. Z tyłu możesz dać OME (które są podobno dłuższe)


Potwierdzam, są dłuższe od stockowych o jakieś 6 cm.

Autor:  Masmo [ śr paź 08, 2008 7:56 pm ]
Tytuł:  Re: pytanie na ktora potrzebuje konkretna odpowiedz

unix pisze:
Masmo pisze:
himself pisze:
ale czy jest to konieczne to obrocenie amortyzatorow ?
i jak taki lift ma sie do jazdy po asfalcie ?
bo sporo jezeli po czarnym i dosc szybko, a terene to tylko lekki

2. Z tyłu możesz dać OME (które są podobno dłuższe)

Potwierdzam, są dłuższe od stockowych o jakieś 6 cm.


Mylisz 2 rzeczy:
To że auto poszło 6 cm w górę zawdzięczasz dłuższym i mocniejszym sprężynom. Amortyzator się rozciagnie dopiero jak spróbujesz wykrzyżu :wink: .

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/