suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogie
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=12843
Strona 1 z 2

Autor:  zerdas [ śr wrz 03, 2014 8:20 am ]
Tytuł:  Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogie

Postanowiłem się podzielić z Wami moimi spostrzeżeniami odnośnie tzw. budżetowego liftu.
Jako, że swoją Vitarę od podstaw budowałem do Cross Country czerpiąc wiedzę i doświadczenie z tego forum robiłem zgodnie z zaleceniami forumowiczów. Co mogę stwierdzić po kilku rajdach? Do szybkiej jazdy nie da rady budżetowo.
Na samym początku zarówno tył jak i przód były na serii. I co tu pisać, można jeździć ale nie da rady zapier...ać.
Przyszedł czas na modyfikacje. Tył zgodnie z zaleceniami sprężyny Felicja i przedłużone amortyzatory. Przód- odwrócone mocowanie, seryjny amortyzator, sprężyna Mercedes. Po rajdzie. Tył- prawy amortyzator urwany, lewy skrzywiony. Przód dobijał na każdej większej "hopie". Miejsce poza pudłem- złość.
Po rajdzie zmiana. Tył wzmocnione sprężyny HD + 2" oraz po dwa amortyzatory gazowe na koło o skoku około + 2". Do tego ograniczniki dobicia i odbicia. Teraz tył rewelacja.
Przód sprężyny Merc i dwa nowe amortyzatory Koni HT z regulowanym stopniem twardości.
Po rajdzie- tył rewelacja, przód po pierwszym dniu brak amortyzatorów. Padły oba. Może ze dwa razy dobiły i amen (jak na amory za 1,5 koła spodziewałem się więcej). Generalnie nie polecam.
Obecnie ( w trakcie testów). Tył bez zmian- wybiera doskonale, więc nie będę zmieniał. Przód- nowe sprężyny Lovells +2" Medium, główny amortyzator Dobinsons + dodatkowy Fox ( ten jeszcze płynie do mnie). Jak to będzie robiło dowiem się po następnym rajdzie.
Wnioski moje są takie, że nie da się budżetowo zrobić dobrej zawiechy. Do przeprawy być może, do trialu może, ale do Cross Country wszystkie niedoskonałości wychodzą bardzo szybko.

Autor:  koziołek [ śr wrz 03, 2014 11:31 am ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

No przecież to od dawna wiadomo. Wystarczy chwilę się zastanowić by dojść do wniosku, że sprężyna z felicji i amor z poloneza nie nadają się do szybkiej jazdy po wyjebach. :mrgreen:

Żeby było dobrze to trzeba z 15 tysięcy wydać na zawias albo i więcej. :wink:

Autor:  NuVo [ śr wrz 03, 2014 1:14 pm ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

Trudne sprawy... :mrgreen:

Kozioł ma rację. Może drugie zdanie tematu powinno brzmieć "Chytry dwa razy traci" :wink:

Autor:  gutek.a4 [ śr wrz 03, 2014 4:44 pm ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

a jakie amory zastosowałeś na tył??

Autor:  koziołek [ śr wrz 03, 2014 7:41 pm ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

Z przodu 2 wahacze na koło + coilover, tył też na coiloverach i przerobionym zawiasie. Jakieś minimum 15-20 tysięcy i można rajdować.
Tak to widzę. :mrgreen:

Autor:  mockba [ śr wrz 03, 2014 8:15 pm ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

...sie nie da !

Autor:  NuVo [ śr wrz 03, 2014 8:51 pm ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

Ile ta Twoja technologia na wkładach od Audi przejechała oesów na rajdzie CC? Trzeba pomyśleć a nie pisać po milion razy te same posty.
Jak napisał Zerdas - nie ma tanio i dobrze.

Autor:  geochriss [ śr wrz 03, 2014 9:36 pm ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

No, do zapierdalacki chyba lepiej wstawic sztywny most na przód. Choćby z uaza

Autor:  gutek.a4 [ śr wrz 03, 2014 9:51 pm ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

geochriss pisze:
No, do zapierdalacki chyba lepiej wstawic sztywny most na przód. Choćby z uaza

chyba nie...

Autor:  NuVo [ śr wrz 03, 2014 9:53 pm ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

geochriss pisze:
No, do zapierdalacki chyba lepiej wstawic sztywny most na przód. Choćby z uaza



Dlaczego? Uzasadnij.

Autor:  geochriss [ czw wrz 04, 2014 5:58 am ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

Mniejsze koszty. To chyba dobry argument

Autor:  zax [ czw wrz 04, 2014 6:50 am ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

Wiele aut w CC ma sztywny most z przodu.
Wynika to naturalnie z ich wytrzymałości.
Bo oczywiście do szybkiej jazdy znacznie lepsze jest niezależne zawieszenie, gdzie mamy mniejszą masę nieresorowaną i może to pracować naprawdę dużo lepiej na krótkich dziurach.
Co do amortyzatorów...
Do rajdów szybkościowych nie można użyć na dłuższą metę zwykłych amortyzatorów.
Koni robi niezłe amortyzatory ale dla aut wyprawowych, które są przeciążone i potrzebują amortyzatora ciężarówki, żeby zatrzymać bujanie budy.
Bilstein B6 to taki amortyzator do szybkiej jazdy, ale na pewno nie po dziurach.
Żaden producent nie daje gwarancji na użytkowanie amortyzatorów w rajdach.
To a propos profenderów i innych amad extreme.
Dobrze, że zdecydowałeś się na foxy, bo ta marka ma tradycje i nie robią byle czego.
Zobaczymy, co będzie dalej, bo wyścig zbrojeń się nigdy nie kończy :)

Autor:  gutek.a4 [ czw wrz 04, 2014 8:29 am ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

geochriss pisze:
Mniejsze koszty. To chyba dobry argument

Ale amor który opanuje sztywny ciężki most będzie droższy. Więc koszty to nie argument

Autor:  geochriss [ czw wrz 04, 2014 10:20 am ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

Z tylnym sztywnym sobie kolega poradzil. Z przednim niezależnym jakoś jeszcze nikt sobie nie poradził w CC. Wiec może sztywny to alternatywa.

Autor:  koziołek [ czw wrz 04, 2014 10:59 am ]
Tytuł:  Re: Budżetowy lift- nie polecam. Co jest tanie to jest drogi

Przecież napisałem co trzeba zrobić z przodu. :mrgreen:
Drugi wahacz z góry i coilovery.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/