suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Prawidłowe zakończenie liftu - kilka pytań
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=610
Strona 1 z 1

Autor:  kuba500 [ śr sty 09, 2008 12:31 am ]
Tytuł:  Prawidłowe zakończenie liftu - kilka pytań

Witam wszystkich :!:

Na początek przedstawię krótki opis:
-Vitara 1.6 8V 91 rok
-lift wykonałem na tulejach stalowych przód ok 2,5 cm tył 6 cm
-amory przód odwrócone mocowania tył chwilowo dystansy amorów ok 5,5 cm docelowo amory z trucka
-miałem super świeże springi od Vitary a nie chciałem bawić sie w używane w124 i samary stąd tuleje zamiast dłuższych sprężyn

Niby przy tak małym lifcie nie trzeba się bawić w opuszczenie mostu i przerabianie mocowań, a jednak zdania są podzielone stąd moje pytania:

-po lifcie półosie pracują pod kątem (co widać na zał foto) opuścić most czy będą robić :?: :D
-dystans na wał 1 cm muszę zrobić , ale czy wystarczy sam dystans czy zmienić mocowanie tylnego mostu np. by Pajęczno

Obrazek
Obrazek
Obrazek


BTW opony 29" MT nie ocierają ani na skręcie ani na wykrzyżach :lol:

Pozdrawiam

Autor:  kosciej [ śr sty 09, 2008 8:04 am ]
Tytuł: 

Kurcze - nie ładnie to wygląda...I to na małym lifcie...Delikatnym wręcz...

Czy na samarze+MB jest jeszcze gorzej???

Autor:  Masmo [ śr sty 09, 2008 8:26 am ]
Tytuł:  Re: Prawidłowe zakończenie liftu - kilka pytań

kuba500 pisze:
...Na początek przedstawię krótki opis:
-Vitara 1.6 8V 91 rok
-lift wykonałem na tulejach stalowych przód ok 2,5 cm tył 6 cm
-amory przód odwrócone mocowania tył chwilowo dystansy amorów ok 5,5 cm docelowo amory z trucka....

Jaką masz wysokość ramy od podłoża czy jakiej średnicy koła?

Autor:  kuba500 [ śr sty 09, 2008 9:15 pm ]
Tytuł: 

Średnica opon 73,5cm
Wysokość ramy od podłoża mierzona przy przednim kole 28,5cm
mierzona przy tylnym kole 32,5 cm :roll:

Autor:  Masmo [ śr sty 09, 2008 10:19 pm ]
Tytuł: 

kuba500 pisze:
Średnica opon 73,5cm
Wysokość ramy od podłoża mierzona przy przednim kole 28,5cm
mierzona przy tylnym kole 32,5 cm :roll:

Coś mi tu nie pasuje. Wychodzi że masz z 6 cm lifta z przodu :roll: . To już sporo. Amoryzator ma jeszcze możliwość rozciągnięcia się czy już spreżyna go napina? Moim zdaniem przesadziłeś jakieś 1,5-2 cm.

Autor:  slaw [ śr sty 09, 2008 10:45 pm ]
Tytuł: 

daj dystans na wał w teren poskacz troche i bedzie ok :lol:

Autor:  kuba500 [ pt sty 11, 2008 12:35 am ]
Tytuł: 

Masmo pisze:
Coś mi tu nie pasuje. Wychodzi że masz z 6 cm lifta z przodu :roll: .


wg mnie gdzieś tak powinno być :D bo przecież z przodu nie ma sztywnego mostu tylko są wahacze i spręzyna nie jest zamocowana na końcu wahacza lecz wcześniej wiec jak podłożysz pod sprężynę dystans 2,5-3 cm to koło pójdzie w dół ok 5-6 cm :wink:

slaw pisze:
daj dystans na wał w teren poskacz troche i bedzie ok :lol:


a tak poważnie to sam dystans na wał wystarczy :?: :?: :?:

bo trochę nie podobają mi się kąty pod jakimi są półosie + agresywny bieżnik moich opon i może być ałaaaa.... :roll:

I jak czytam jak ludzie masakrują sierżanta łamią dystansy ......

no chyba że za dużo się naczytałem i jestem przewrażliwiony :lol:

proszę uświadomcie mnie :D

Autor:  Masmo [ pt sty 11, 2008 10:16 am ]
Tytuł: 

kuba500 pisze:
nie podobają mi się kąty pod jakimi są półosie + agresywny bieżnik moich opon i może być ałaaaa.... :roll:

Koło (wahacz) i tak niżej nie pójdzie niż długość amortyzatora. Auta z odwróconym mocowaniem z przodu jeżdzą w miarę bezawaryjnie.

Autor:  kosciej [ pt sty 11, 2008 11:00 am ]
Tytuł: 

a z tyłu z S1106??
Ja bym nie chciał nic urwać :(

PS. Wczoraj odebrałem amorki:)

Autor:  kuba500 [ pt sty 18, 2008 11:54 pm ]
Tytuł: 

kosciej pisze:
a z tyłu z S1106??
Ja bym nie chciał nic urwać :(

PS. Wczoraj odebrałem amorki:)


u mnie S1106 zamówione jeszcze nie odebrane

btw ile płaciłeś za amorki jak nie tajemnica??

Autor:  OKU [ sob sty 19, 2008 11:17 am ]
Tytuł: 

Witam.
Ja robiłem lift na sprężynach od MB i Samary i oczywiście na S1106.
Jeźdzę tak już trochę i wszystko jest ok-dystans pod sierżant -5cm (sam wyspawałem) i na wał 1 cm oczywiście dałem.Uwieżcie mi wykrzyże w takiej konfiguracji są znaczniewiększe niż na podkładkach.
Za amorki płaciłem po56 zł za sztukę.Sprężyny od samary 80 zł i od MB 100 zł.
Z sprężynami miałem troszkę problemu bo kupiłem od sportowej wersji i było bardzo sztywno z przodu- do tego stopnia że amorki dobijały(do góry oczywiście) i to przy bardzo małych dziurach.W sumie podciołem je o 2 i 1/4 zwoja i teraz robią bardzo dobrze.Sprężyny wyciągałem chyba z 4 razy.
Pamiętajcie o naciągnięcia węża na końce sprężyn-Ułoży ładnie sprężynę w gnieździe i nie będzie żadnych pisków i zgrzytów układającej się sprężyny.
Pozdrawiam

Autor:  kosciej [ sob sty 19, 2008 8:07 pm ]
Tytuł: 

kuba500 pisze:
u mnie S1106 zamówione jeszcze nie odebrane

btw ile płaciłeś za amorki jak nie tajemnica??


57 PLN...Autojarex.pl

Pozdr

Autor:  kuba500 [ ndz sty 20, 2008 2:41 pm ]
Tytuł: 

kosciej pisze:
57 PLN...Autojarex.pl

Pozdr


Więc cena 60pln we wro na miejscu może być :wink:

OKU pisze:
dystans pod sierżant -5cm (sam wyspawałem)


a masz może jakiś rysunek :?:

wymiary mniej więcej znam było w poście @Masmo ale nie wiem dokładnie gdzie nawiercić otwory nie mam dostępu do kanału żeby zwymiarować, a na dworze zimno i pada :evil:

Autor:  kuba500 [ ndz sty 20, 2008 6:45 pm ]
Tytuł: 

rys znalazłem jest na forum :oops: ale po konsultacjach ze @Slaw robienie dystansu na sierżanta odpuszczam

Reasumując:
-lift wykonany na dystansach stalowych
-amorki przód obrócone mocowania, tył S1106
-dystans na wał 1 cm wg rys. z forum

chwilę obecna uznaję swój lift za zakończony 8)

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/