suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
Lift pod 29" (215/80R15) (235/75/15 - 30") http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=88 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | michal_cobra [ ndz lis 19, 2006 9:11 am ] |
Tytuł: | Lift pod 29" (215/80R15) (235/75/15 - 30") |
Opisze tu kolejne etapy liftu vitary 3d jakie należy wykonać żeby włożyć koła 29-29,5 cali. 1. Pierwszym etapem jest lift zawieszenia: a) Do motania przodu potrzebne nam będą: -dystanse pod amortyzator przedni o wysokości 3 cm, (Np z Pajęczna) -rozciągnięte oryginalne przednie sprężyny do długości 28cm -3 dodatkowe śruby (o grubości takiej jak szpilki w amorku) do przykręcenia dystansu do ramy i 3 nakrętki do przykręcenia dystansu do amorka ( Przy takiej wysokości dystansu nie trzeba wybijać szpilek z amorka tylko wykorzystać je tak jak to widać na obrazku). http://img209.imageshack.us/my.php?imag ... ansjy5.jpg http://img209.imageshack.us/my.php?imag ... ns1vc4.jpg Montaż jest względnie prosty, potrzebny nam będzie lewarek, jakaś łyżka, i 2 dobre ściągacze do sprężyn. Przy takiej długości sprężyn wystarczy odkręcić górne mocowanie amorka i wcisnąć sprężynę w gniazdo. Dystans przykręcamy tak jak na wyżej załączonym obrazku. Ważne jest żeby najpierw przykręcić dystans do amorka a potem do ramy. Po takim zabiegu trzeba pamiętać o ustawieniu kątów, bo zbieżność nam się nie zmieni! b) Do motania tyłu potrzebne będą: - amortyzatory tylne Monroe od poloneza trucka (symbol S1106), ponieważ Są o 5 cm dłuższe i nie trzeba przy nich nic przerabiać. Lepszą alternatywą są amorki od wołgi, są takiej samej długości ale są dwustronnego działania ![]() - sprężyny od skody o długości 39cm, obwodzie zewnętrznym 10,7cm i grubości drutu 12,5mm Do montażu potrzebne będą nam klucze do odkręcenia amortyzatora i lewarek, ściągacz raczej się nie przyda. Odkręcamy stary amortyzator, po czym most opada na dół i można wyjąć sprężynę, na jej miejsce bez problemu wkładamy nową sprężynkę od skody podstawiamy lewarek pod most i montujemy nowy amortyzator Monero. Zdjęcie amorka i sprężyny http://img216.imageshack.us/my.php?imag ... 887yl1.jpg http://img245.imageshack.us/my.php?imag ... 880yt5.jpg Robiąc nawet nie wielki lift warto wzmocnić przednie wahacze profilem tak jak to widać na zdjęciu. http://img294.imageshack.us/my.php?imag ... czybg8.jpg c)Taki lift podniesie nasze autko o (czekam na pomiary seryjnej vitki) cale Pomiary przednie: Odległość od środka koła do rantu błotnika wynosi54,5 cm Odległość progu od ziemi wynosi ok. 38cm Odległość ramy od ziemi wynosi ok. 27,5cm Są to pomiary z 5 centymetrowym liftem karoserii! Pomiary tylne: Odległość od środka koła do rantu błotnika wynosi54 cm Odległość progu od ziemi wynosi ok. 38cm Odległość ramy od ziemi wynosi ok. 27,5cm Są to pomiary z 5 centymetrowym liftem karoserii! Vitka Po lifcie zawiechy http://img205.imageshack.us/my.php?imag ... ciewx1.jpg 2. Drugim etapem jest lift karoserii o 5 centów co pozwoli uniknąć cięcia opon na wykrzykach i poprawi brodzenie. Opis lift jest opisany na stronie http://suzuki.a-net.waw.pl/?t=7;31;&a=25 Ja zakupiłem gotowy zestaw z pajęczna. Vitka Po lifcie zawiechy + body lifcie http://img295.imageshack.us/my.php?imag ... amial0.jpg http://img208.imageshack.us/my.php?imag ... mi1gj5.jpg Ważną żeczą przy tkim lifcie jest przedłużenie tylnego wału(dystans) o 1cm zapobiegnie to szybszemu zużyciu sie łożyska w reduktorze ![]() |
Autor: | Masmo [ ndz lis 19, 2006 12:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
michal_cobra pisze: ......-dystanse pod amortyzator przedni o wysokości 3 cm, (Np z Pajęczna).....
......Ja zakupiłem gotowy zestaw z pajęczna...... Vitka Po lifcie zawiechy + body lifcie http://img295.imageshack.us/my.php?imag ... amial0.jpg http://img208.imageshack.us/my.php?imag ... mi1gj5.jpg Wygląda impomująco i na mój gust weszły by większe opony, mylę sie?? I poproszę o namiary na Pajęczno ![]() |
Autor: | Masmo [ ndz lis 19, 2006 12:57 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
michal_cobra pisze: Robiąc nawet nie wielki lift warto wzmocnić przednie wahacze profilem tak jak to wdać na zdjęciu.
http://img294.imageshack.us/my.php?imag ... czybg8.jpg ![]() |
Autor: | michal_cobra [ ndz lis 19, 2006 1:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
Masmo pisze: michal_cobra pisze: ......-dystanse pod amortyzator przedni o wysokości 3 cm, (Np z Pajęczna)..... ......Ja zakupiłem gotowy zestaw z pajęczna...... Vitka Po lifcie zawiechy + body lifcie http://img295.imageshack.us/my.php?imag ... amial0.jpg http://img208.imageshack.us/my.php?imag ... mi1gj5.jpg Wygląda impomująco i na mój gust weszły by większe opony, mylę sie?? I poproszę o namiary na Pajęczno ![]() Oczywiście i 30" wejdzie ale na wykrzyżach potniesz sobie opony ![]() Pajęczno to konkretnie Leszek(taki nick ma na tym forum) http://www.4x4.pajeczno.com/ |
Autor: | Masmo [ ndz lis 19, 2006 6:06 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
michal_cobra pisze: - sprężyny od skody o długości 39cm, obwodzie zewnętrznym 10,7cm i grubości drutu 12,5cm...
O jaką skodę chodzi, przód czy tył?? |
Autor: | michal_cobra [ ndz lis 19, 2006 7:29 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
Masmo pisze: michal_cobra pisze: - sprężyny od skody o długości 39cm, obwodzie zewnętrznym 10,7cm i grubości drutu 12,5cm... O jaką skodę chodzi, przód czy tył?? Niestety tego nikt nie wie. Były dobierane w sklepie i to w dodatku nie ja je dobierałem tylko Slaw. |
Autor: | pietrek [ wt maja 08, 2007 9:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
michal_cobra pisze: Po takim zabiegu trzeba pamiętać o ustawieniu kątów, bo zbieżność nam się nie zmieni! Panowie żeby ustawić te kąty nachylenia kół to trzeba coś przerabiać czy jakoś normalnie mogą mi to zrobić na warsztacie ![]() |
Autor: | michal_cobra [ wt maja 08, 2007 9:20 pm ] |
Tytuł: | |
Albo rozwiercać otwory na śruby albo mimośrody, ale przy 2,5 nie masz dobrych kątów ? A ja przy około 5 cm mam kąty na skraju ale mam ![]() |
Autor: | slaw [ wt maja 08, 2007 9:23 pm ] |
Tytuł: | |
przy dystansie 2.5 powinno byc ok tylko daj dystans i pojedz w teren zeby springi sie poukładały takich pare skoków ![]() |
Autor: | Masmo [ wt maja 08, 2007 9:24 pm ] |
Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
pietrek pisze: Panowie żeby ustawić te kąty nachylenia kół to trzeba coś przerabiać czy jakoś normalnie mogą mi to zrobić na warsztacie
![]() Ja nic nie ustawiałęm po włożeniu gum ![]() BTW w Vitarze ustawia się kąt przednich kół czy tylko zbieżność??? Ale czujni: w ciągu 4 min 3 posty ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A mi na mój post o sprężynach nic nie napisali ![]() ![]() |
Autor: | slaw [ wt maja 08, 2007 9:24 pm ] |
Tytuł: | |
mimosrody sporo kosztuja a mało daja ![]() |
Autor: | michal_cobra [ wt maja 08, 2007 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
Seryjnie ste tylko zbeiżność z przodu. Ot cała geometria ![]() |
Autor: | slaw [ wt maja 08, 2007 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
katy sa nie regulowane tylko zbieznosc ![]() |
Autor: | michal_cobra [ wt maja 08, 2007 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
slaw pisze: mimosrody sporo kosztuja a mało daja
![]() Dlatego większość rozwierca ![]() |
Autor: | pietrek [ wt maja 08, 2007 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki za tak szybką odp kąty nie wiem czy mam złe bo nie mam tak dużego kątomierza ![]() napewno jest inaczej niż było co nie znaczy że źle chciałem tylko wiedzieć jak to sie ustawia i już wiem że trzeba coś powiertać suzuka już po samym założeniu gum lepiej wygląda bardziej żwawo ![]() ![]() Dzięki Panowie |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |