| suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
| Lift pod 29" (215/80R15) (235/75/15 - 30") http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=88 |
Strona 1 z 3 |
| Autor: | michal_cobra [ ndz lis 19, 2006 9:11 am ] |
| Tytuł: | Lift pod 29" (215/80R15) (235/75/15 - 30") |
Opisze tu kolejne etapy liftu vitary 3d jakie należy wykonać żeby włożyć koła 29-29,5 cali. 1. Pierwszym etapem jest lift zawieszenia: a) Do motania przodu potrzebne nam będą: -dystanse pod amortyzator przedni o wysokości 3 cm, (Np z Pajęczna) -rozciągnięte oryginalne przednie sprężyny do długości 28cm -3 dodatkowe śruby (o grubości takiej jak szpilki w amorku) do przykręcenia dystansu do ramy i 3 nakrętki do przykręcenia dystansu do amorka ( Przy takiej wysokości dystansu nie trzeba wybijać szpilek z amorka tylko wykorzystać je tak jak to widać na obrazku). http://img209.imageshack.us/my.php?imag ... ansjy5.jpg http://img209.imageshack.us/my.php?imag ... ns1vc4.jpg Montaż jest względnie prosty, potrzebny nam będzie lewarek, jakaś łyżka, i 2 dobre ściągacze do sprężyn. Przy takiej długości sprężyn wystarczy odkręcić górne mocowanie amorka i wcisnąć sprężynę w gniazdo. Dystans przykręcamy tak jak na wyżej załączonym obrazku. Ważne jest żeby najpierw przykręcić dystans do amorka a potem do ramy. Po takim zabiegu trzeba pamiętać o ustawieniu kątów, bo zbieżność nam się nie zmieni! b) Do motania tyłu potrzebne będą: - amortyzatory tylne Monroe od poloneza trucka (symbol S1106), ponieważ Są o 5 cm dłuższe i nie trzeba przy nich nic przerabiać. Lepszą alternatywą są amorki od wołgi, są takiej samej długości ale są dwustronnego działania - sprężyny od skody o długości 39cm, obwodzie zewnętrznym 10,7cm i grubości drutu 12,5mm Do montażu potrzebne będą nam klucze do odkręcenia amortyzatora i lewarek, ściągacz raczej się nie przyda. Odkręcamy stary amortyzator, po czym most opada na dół i można wyjąć sprężynę, na jej miejsce bez problemu wkładamy nową sprężynkę od skody podstawiamy lewarek pod most i montujemy nowy amortyzator Monero. Zdjęcie amorka i sprężyny http://img216.imageshack.us/my.php?imag ... 887yl1.jpg http://img245.imageshack.us/my.php?imag ... 880yt5.jpg Robiąc nawet nie wielki lift warto wzmocnić przednie wahacze profilem tak jak to widać na zdjęciu. http://img294.imageshack.us/my.php?imag ... czybg8.jpg c)Taki lift podniesie nasze autko o (czekam na pomiary seryjnej vitki) cale Pomiary przednie: Odległość od środka koła do rantu błotnika wynosi54,5 cm Odległość progu od ziemi wynosi ok. 38cm Odległość ramy od ziemi wynosi ok. 27,5cm Są to pomiary z 5 centymetrowym liftem karoserii! Pomiary tylne: Odległość od środka koła do rantu błotnika wynosi54 cm Odległość progu od ziemi wynosi ok. 38cm Odległość ramy od ziemi wynosi ok. 27,5cm Są to pomiary z 5 centymetrowym liftem karoserii! Vitka Po lifcie zawiechy http://img205.imageshack.us/my.php?imag ... ciewx1.jpg 2. Drugim etapem jest lift karoserii o 5 centów co pozwoli uniknąć cięcia opon na wykrzykach i poprawi brodzenie. Opis lift jest opisany na stronie http://suzuki.a-net.waw.pl/?t=7;31;&a=25 Ja zakupiłem gotowy zestaw z pajęczna. Vitka Po lifcie zawiechy + body lifcie http://img295.imageshack.us/my.php?imag ... amial0.jpg http://img208.imageshack.us/my.php?imag ... mi1gj5.jpg Ważną żeczą przy tkim lifcie jest przedłużenie tylnego wału(dystans) o 1cm zapobiegnie to szybszemu zużyciu sie łożyska w reduktorze |
|
| Autor: | Masmo [ ndz lis 19, 2006 12:46 pm ] |
| Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
michal_cobra pisze: ......-dystanse pod amortyzator przedni o wysokości 3 cm, (Np z Pajęczna).....
......Ja zakupiłem gotowy zestaw z pajęczna...... Vitka Po lifcie zawiechy + body lifcie http://img295.imageshack.us/my.php?imag ... amial0.jpg http://img208.imageshack.us/my.php?imag ... mi1gj5.jpg Wygląda impomująco i na mój gust weszły by większe opony, mylę sie?? I poproszę o namiary na Pajęczno |
|
| Autor: | Masmo [ ndz lis 19, 2006 12:57 pm ] |
| Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
michal_cobra pisze: Robiąc nawet nie wielki lift warto wzmocnić przednie wahacze profilem tak jak to wdać na zdjęciu.
http://img294.imageshack.us/my.php?imag ... czybg8.jpg |
|
| Autor: | michal_cobra [ ndz lis 19, 2006 1:08 pm ] |
| Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
Masmo pisze: michal_cobra pisze: ......-dystanse pod amortyzator przedni o wysokości 3 cm, (Np z Pajęczna)..... ......Ja zakupiłem gotowy zestaw z pajęczna...... Vitka Po lifcie zawiechy + body lifcie http://img295.imageshack.us/my.php?imag ... amial0.jpg http://img208.imageshack.us/my.php?imag ... mi1gj5.jpg Wygląda impomująco i na mój gust weszły by większe opony, mylę sie?? I poproszę o namiary na Pajęczno Oczywiście i 30" wejdzie ale na wykrzyżach potniesz sobie opony Pajęczno to konkretnie Leszek(taki nick ma na tym forum) http://www.4x4.pajeczno.com/ |
|
| Autor: | Masmo [ ndz lis 19, 2006 6:06 pm ] |
| Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
michal_cobra pisze: - sprężyny od skody o długości 39cm, obwodzie zewnętrznym 10,7cm i grubości drutu 12,5cm...
O jaką skodę chodzi, przód czy tył?? |
|
| Autor: | michal_cobra [ ndz lis 19, 2006 7:29 pm ] |
| Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
Masmo pisze: michal_cobra pisze: - sprężyny od skody o długości 39cm, obwodzie zewnętrznym 10,7cm i grubości drutu 12,5cm... O jaką skodę chodzi, przód czy tył?? Niestety tego nikt nie wie. Były dobierane w sklepie i to w dodatku nie ja je dobierałem tylko Slaw. |
|
| Autor: | pietrek [ wt maja 08, 2007 9:17 pm ] |
| Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
michal_cobra pisze: Po takim zabiegu trzeba pamiętać o ustawieniu kątów, bo zbieżność nam się nie zmieni! Panowie żeby ustawić te kąty nachylenia kół to trzeba coś przerabiać czy jakoś normalnie mogą mi to zrobić na warsztacie |
|
| Autor: | michal_cobra [ wt maja 08, 2007 9:20 pm ] |
| Tytuł: | |
Albo rozwiercać otwory na śruby albo mimośrody, ale przy 2,5 nie masz dobrych kątów ? A ja przy około 5 cm mam kąty na skraju ale mam |
|
| Autor: | slaw [ wt maja 08, 2007 9:23 pm ] |
| Tytuł: | |
przy dystansie 2.5 powinno byc ok tylko daj dystans i pojedz w teren zeby springi sie poukładały takich pare skoków |
|
| Autor: | Masmo [ wt maja 08, 2007 9:24 pm ] |
| Tytuł: | Re: Lift pod 29" (215/80R15) |
pietrek pisze: Panowie żeby ustawić te kąty nachylenia kół to trzeba coś przerabiać czy jakoś normalnie mogą mi to zrobić na warsztacie
Ja nic nie ustawiałęm po włożeniu gum BTW w Vitarze ustawia się kąt przednich kół czy tylko zbieżność??? Ale czujni: w ciągu 4 min 3 posty A mi na mój post o sprężynach nic nie napisali |
|
| Autor: | slaw [ wt maja 08, 2007 9:24 pm ] |
| Tytuł: | |
mimosrody sporo kosztuja a mało daja |
|
| Autor: | michal_cobra [ wt maja 08, 2007 9:25 pm ] |
| Tytuł: | |
Seryjnie ste tylko zbeiżność z przodu. Ot cała geometria |
|
| Autor: | slaw [ wt maja 08, 2007 9:25 pm ] |
| Tytuł: | |
katy sa nie regulowane tylko zbieznosc |
|
| Autor: | michal_cobra [ wt maja 08, 2007 9:25 pm ] |
| Tytuł: | |
slaw pisze: mimosrody sporo kosztuja a mało daja
Dlatego większość rozwierca |
|
| Autor: | pietrek [ wt maja 08, 2007 9:41 pm ] |
| Tytuł: | |
dzięki za tak szybką odp kąty nie wiem czy mam złe bo nie mam tak dużego kątomierza napewno jest inaczej niż było co nie znaczy że źle chciałem tylko wiedzieć jak to sie ustawia i już wiem że trzeba coś powiertać suzuka już po samym założeniu gum lepiej wygląda bardziej żwawo Dzięki Panowie |
|
| Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|