suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

rozdzielony ręczny na tylną oś
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=9396
Strona 1 z 1

Autor:  czarny.piotr [ śr lut 13, 2013 9:51 am ]
Tytuł:  rozdzielony ręczny na tylną oś

czy ktoś ćwiczył przerobienie ręcznego na niezależny na każde koło? myślę o dohamowywaniu koła w trakcie "kopania" (koło ślizgające hamujesz a zaczyna ciagnąć to co się nie kręci). w jakimś samochodzie takie rozwiązanie jest stosowane ponoć.

Autor:  Patryk32 [ śr lut 13, 2013 10:05 am ]
Tytuł:  Re: rozdzielony ręczny na tylną oś

w traktorach to na pewno :mrgreen:
a swoją droga bardzo fajny pomysł,

w pajero III jest taki fajny system(nie pamietam teraz nazwy), który podczas poślizgu jakiegoś z kół na jednej osi,
przyhamowywuje to koło które się ślizga i dzięki temu autko zaczyna ciągnąc na koło które wcześniej się nie ślizgało :wink:
przydaje sie w terenie bo hamuje koło w takim stopniu że obydwa zaczynają ciągnąć równo,
działa to na przód jak i na tył (rónież na przód i tył jednocześnie :D )
-> taka automatyczna blokada mostów - zajee..bistyy... wynalazek


no a z tym ręcznym, to z chęcią sie dowiem co i jak bo jest to dosyć ciekawe rozwiązanie :wink:

Autor:  marirus [ śr lut 13, 2013 10:17 am ]
Tytuł:  Re: rozdzielony ręczny na tylną oś

Ten system to się nazywa ESP raczej :roll: a nie jakaś tam "automatyczna blokada" :mrgreen:

Autor:  Patryk32 [ śr lut 13, 2013 10:24 am ]
Tytuł:  Re: rozdzielony ręczny na tylną oś

no super nastepny który zrozumiał to co chicał hahha :lol: :mrgreen:

ja to tak nazwałem a nie napisałem że sie to tak nazywa - to różnica,
a ten system blokuje koła w taki sposób że ciągną równo, tak jak na blokadzie
a nie przyhamowywuje kół tylko po to by ustabilizować tor jazdy

to tez jest różnica :wink:

czytamy ze zrozumieniem :!: :D

aha i dla jasności dodam że blokuje te koła w taki sposób że ciągną równo, a nie przerzuca momentu obrotowego koła z prawego na lewe itd

no i oczywiście temat nie o systemach kontroli trakcji w pajero III tylko o rozdzielnym ręcznym także koniec gdybania :wink:

Autor:  speey [ śr lut 13, 2013 10:29 am ]
Tytuł:  Re: rozdzielony ręczny na tylną oś

viewtopic.php?f=14&t=5163 :D

Autor:  radzik071 [ śr lut 13, 2013 5:12 pm ]
Tytuł:  Re: rozdzielony ręczny na tylną oś

Patryk32 pisze:
......
a ten system blokuje koła w taki sposób że ciągną równo, tak jak na blokadzie
a nie przyhamowywuje kół tylko po to by ustabilizować tor jazdy

to tez jest różnica :wink:

czytamy ze zrozumieniem :!: :D

aha i dla jasności dodam że blokuje te koła w taki sposób że ciągną równo, a nie przerzuca momentu obrotowego koła z prawego na lewe itd
.....


:roll:
A jak to się normalnie nazywa ?
bo coś nie kojarzę takiego systemu

Autor:  brylant [ śr lut 13, 2013 6:14 pm ]
Tytuł:  Re: rozdzielony ręczny na tylną oś

Ja mam taki patent na reczny,nazywam ja uboga blokada :mrgreen: ,jak sie zrobi wykrzysz to zaciagasz prawy lub lewy reczny i jedziesz dalej,dodam ze mam z tylu tarczowki,bo na bebnach to chyba slabo by sie spradzilo,wieczorem zdjecie zrobie jak to wygloda w aucie

Autor:  Patryk32 [ śr lut 13, 2013 6:52 pm ]
Tytuł:  Re: rozdzielony ręczny na tylną oś

radzik071 pisze:
Patryk32 pisze:
......
a ten system blokuje koła w taki sposób że ciągną równo, tak jak na blokadzie
a nie przyhamowywuje kół tylko po to by ustabilizować tor jazdy

to tez jest różnica :wink:

czytamy ze zrozumieniem :!: :D

aha i dla jasności dodam że blokuje te koła w taki sposób że ciągną równo, a nie przerzuca momentu obrotowego koła z prawego na lewe itd
.....


:roll:
A jak to się normalnie nazywa ?
bo coś nie kojarzę takiego systemu


nie mam pojecia kolego, tylko wiem że to tak działa - widziałem jak utopiliśmy auto w bagnie,
szkoda że moja vitka z elektroniki to ma tylko radio, klime, wycieraczki i światła :lol: :lol: :mrgreen:
jak se przypomne jak to sie zwie to napisze (czytałem o tym kiedyś)

Autor:  marirus [ śr lut 13, 2013 7:29 pm ]
Tytuł:  Re: rozdzielony ręczny na tylną oś

Czy aby chodzi ci o Super Select 4WD II który odpowiada za zmianę trybów napędu a nie blokowania mostów, a blokada tylnego mostu jest w opcji. Cytat z tej strony http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 1806,d.Yms "Pajero III wzorem swojego poprzednika przejęło napęd oznaczany przez Mitsubishi Super Select, w ramach którego montowano centralny mechanizm różnicowy, reduktor, a w opcji blokadę tylnego mostu. Podobnie jak w poprzedniku były cztery tryby jazdy do wyboru, począwszy od napędu na tylną oś, a skończywszy na napędzie na wszystkie koła z załączonym reduktorem."

Autor:  Patryk32 [ śr lut 13, 2013 8:41 pm ]
Tytuł:  Re: rozdzielony ręczny na tylną oś

tak kolego ono ma SS :wink: ma również R/D LOCK czyli blokadę 100% tylnego dyfru
ale ma tez system który automatycznie hamuje koło w poślizgu dzięki czemu zaczyna ciągnać to 2gie koło bo ma lżej niż to przyhamowywane

to działa tak samo z przodu jak i z tyłu, nie wiem, poszukam potem i wam napisze jak to sie nazywa,
wiem z miały to wersje bardziej na wypasie - dodatkowy pizdryczek na konsoli (obok przełącnzika r/d lock i wyłącznika kontroli trakcji)

po prostu jadac po bagnie jak auto sie zakopało (nie zawisło) to pierw ciągnie 1 z przodu i 1 z tyłu nastepnie na liczniku zapalają się 2 inne dziwaczne kontrolki i automatycznie koło w poślizgu zostaje zhamowane i zaczyna ciągnąć drugie koło ale zeby zabawniej było to ciągną oby dwa naraz
niestety nie wiem czy z taką samą "siłą"/"prędkością" no ale zawsze wyjeżdża z opresji (puki nie zawiśnie oczywiście bo wtedy nawet blokady nie pomoga :| )
bo jak sie załączy r/d locka to tylne chodza równo w 100% - to chyba wiadomo

Autor:  mostowiak [ pt mar 01, 2013 11:33 am ]
Tytuł:  Re: rozdzielony ręczny na tylną oś

brylant pisze:
Ja mam taki patent na reczny,nazywam ja uboga blokada :mrgreen: ,jak sie zrobi wykrzysz to zaciagasz prawy lub lewy reczny i jedziesz dalej,dodam ze mam z tylu tarczowki,bo na bebnach to chyba slabo by sie spradzilo,wieczorem zdjecie zrobie jak to wygloda w aucie


Tez wlasnie myslelem o takim recznym jak zawislem Elą. W ciagniku rozpinam hamulce jak np.nie moge skrecic w grząskiej ziemi albo przednie kolo jest w bruzdzie. :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/