suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
Vitara Long silnik http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=3147 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | detrytus [ śr mar 24, 2010 2:42 pm ] |
Tytuł: | Vitara Long silnik |
Przymierzam się do kupna Vitary w wersji Long. Autko o przeznaczeniu wyprawowo, przeprawowym. Po mieście też niestety będzie jeździło. Zależy mi na tym żeby dobrze sprawowało się w trasie i lekkim, średnio trudnym terenie. W terenie nie ma jeździć szybko, ale ma dzielnie pokonywać przeszkody ![]() ![]() |
Autor: | piotr880 [ śr mar 24, 2010 4:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
long w teren nie bardzo [ mam to wiem ] co do spalania w v6 - załóż gaz ![]() |
Autor: | Cordoba_2004 [ śr mar 24, 2010 7:57 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
2.0 TD to silnik mazdy mało ich jest , części nie ma ...generalnie jest problem no z tymi silnikami w przeciwieństwie do hdi....z punktu widzenia mechanika wolał bym V6... ten 2.0 td jest dziwny inny ....czujników dużo i inne niż gdzie indziej |
Autor: | Klocher [ śr mar 24, 2010 8:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
Aktualnie chce sprzedać longa ![]() |
Autor: | damian89 [ śr mar 24, 2010 9:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
A kolega Cordoba jaki widzi problem w tych silnikach ![]() ![]() Mamy vitarke z tym silnikiem ponad 3 lata i jedyny problem to nie raz poluzuje się filtr oleju ![]() |
Autor: | Niedzwiadz [ śr mar 24, 2010 9:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
A ja tam z diesla jestem zadowolony. Części typowo eksploatacyjne są dostępne bez problemu. Poważniejszej naprawy nie miałem jak na razie ;). To jest z grubsza typowy RF Mazdy (np. stare 626), do tego zaturbiony i z intercoolerem. W terenie nie trza piłować jak benzyny :D. Elektroniki jakoś nad wyraz dużo nie ma. Komputer owszem jest, ale żebym miał laboratorium pod maską to bym nie powiedział ;). Co do spalania... 7 - 10, poniżej 8 raczej się nie zejdzie. Cudów nie ma, to już jednak nie osobówka z dieslem. |
Autor: | damian89 [ śr mar 24, 2010 9:41 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
7.5 mozna ![]() |
Autor: | Niedzwiadz [ śr mar 24, 2010 9:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
Taaa, raz miałem nawet 6,8 , ale to gumy seryjne jeszcze były i TIRy mnie prawie mijały ;) |
Autor: | Cordoba_2004 [ śr mar 24, 2010 10:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
To fajnie Swoją drogą suzuki w dieslach ![]() - mazda - pegeut citroen - renoult - volksagen podobno 2013 ![]() Przelecieli prawie wszystkie marki następny będzie D4D ![]() |
Autor: | x-bowman [ czw mar 25, 2010 1:51 am ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
detrytus pisze: Jakieś rady ![]() 1.9td (PSA) +spalanie 7-8 l/100km +prosty silniki bez żadnej elektroniki, dużo części na rynku (Polonez Truck) +łatwy do podrasowania (lepsza turbina, IC) +pasują zestawy liftujące od Vitary 1.6 -przyspiesza niezbyt chętnie 2.0DicT +ma standardowo stalowy przedni most (jako jedyny model Vitary) +nie zamokną przewody wysokiego napięcia +ma zasięg rzędu 700 km na zbiorniku +nie boi się bioestru +ma całkiem niezłe przyspieszenie, jeśli utrzymujesz powyżej 1.8krpm (poniżej turbodziura) +można wstawić koła 32" + zmiana przełożeń w mostach na 5.125 i moment na oponie pozostaje jak w serii +ma alternator 70A (nie trzeba zmieniać po założeniu wyciągarki) +ma tańszy rozrząd (tylko 4 cylindry) -jest droższy w zakupie -jest mniej na rynku, mniejszy wybór -jest najcięższym modelem Vitary -pompa wtryskowa jest sterowana elektronicznie -klekocze ![]() 2.0V6: +najmocniejszy w longach +jest lżejszy (niż 2.0 diesel) +po wstawieniu gazu może być tańszy w eksploatacji niż diesel +jest go relatywnie sporo na rynku -rozrząd jest droższy niż w silnikach 4-cylindrowych są jeszcze 1.6 16v i 1.6 8v ~spalanie trochę mniejsze niż w V6 +większość części pasuje od krótkich +silnik prosty i tani w naprawie +gotowe zestawy liftujące + IMO: trochę za słabe do longa wersje hamerykańskie Sport 1.8 odpuszczam To tak pobieżnie. Jakby ktoś chciał coś zmienić/dodać (zakładam, że jestem omylny ![]() |
Autor: | detrytus [ czw mar 25, 2010 3:24 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Skłaniam się ku 2.0DicT. Jakie są koszty lifta zawieszenia takiego longa i jakie zmiany przełożeń w mostach? Czy są gotowe firmowe rozwiązania jak dla wersji 3d? I w końcu gdzie można dokonać tych operacji, żeby mieć pewność, że wszystko będzie fachowo zrobione? Szukałem odpowiedzi na forum, ale jednoznacznych wniosków nie wyciągnąłem ![]() ![]() |
Autor: | yoger [ czw mar 25, 2010 3:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
Gotowe zestawy byly chyba ironmana +3.5 cm. W odroznieniu od wiekszosci vitek rama jest z przodu nieco inna i calmini nie robi do tego zestawow. Ze wzgledu na silnik trzeba tez myslec o odpowiednio twardych i wytrzymalych sprezynach z przodu w przypadku liftu 'forumowego'. |
Autor: | damian89 [ czw mar 25, 2010 6:43 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
Zgadzam sie z kolegą X, tyłko że 2.0 tdic nie klekocze, śmiem twierdzić że ten silnik bardzo ładnie pracuje i jest naprawde cichy w nawet w porównaniu do 2.0 hdi. A 1.9 td to dopiero klepie ![]() Co do liftu, to forumowym sposobem idzie w miare przyzwoicie ogarnąć, a i finansowo całkiem dobrze. A jak długo się sprawdzi takie rozwiązanie, się okaże ![]() |
Autor: | detrytus [ pt mar 26, 2010 3:16 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
A co sądzicie o 1.6 16v w longu? Chyba najładniejsze longi są właśnie z tym silnikiem (bez okropnych plastików). Czy przez brak plastików karoseria jest w lepszym stanie w 1.6, czy nie ma na to reguły? |
Autor: | Klocher [ pt mar 26, 2010 3:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Vitara Long silnik |
Na pewno ma znaczenie pod plastikami niestety woda zostaje i rdzewieje .. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |