suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 10:59 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 401 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1227 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: pn mar 17, 2014 8:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 02, 2013 3:44 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Chrzanów
Witam nie masz co się martwić o te dystanse amortyzatorów ja mam takie i nic się nie dzieje,zapytaj tylko mechesa czy dał tam klej do gwintów jak je skręcał.


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt mar 18, 2014 8:00 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn gru 10, 2012 11:52 am
Posty: 98
no ja kombinowałem jednak tanio, bo ironmen jednak kosztuję przykładowo podkładki i przedłużki jakieś 300zł razem a zestaw jakieś 3000zł,a co do tych przedłużek to spokojnie przecież to nie pracuje jakoś na boki tylko góra dół, ja też mam podobne, tył też pasuje przedłużyć,ale jak dasz klej to potem w razie rozbiórki bieda... są tam śrubki do zabezpieczenia wystarczy,


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt mar 18, 2014 8:38 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw lis 28, 2013 3:07 pm
Posty: 6
Witam

Pozwolę się dołączyć do wątku i spytać o Waszą opinię o tych gotowych zestawach do liftu Grand Vitary;

1) http://www.jimnybits.co.uk/shop/grand-v ... d_168.html

2) http://www.opony-4x4.pl/osprzet/zawias_love.html pozycja 13

3) http://www.xtreme4x4.pl/sklep.html?page ... gory_id=55
http://www.xtreme4x4.pl/sklep.html?page ... gory_id=55

4) http://allegro.pl/suzuki-grand-vitara-j ... 82251.html

Pierwsze 3 pozycje to lift 50 mm, czwarta (Dobinson) 40 mm - tylko 40 ? choć na swojej stronie Dobinson podaje nawet tylko 35 mm.

Czy przy taki lifcie wejdą opony 235/70R16 ? (bo takie po prostu mam At-eki od innego auta), czy trzeba podcinać ? czy może lift budy ?

pozdrawiam :)


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt mar 18, 2014 9:04 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt mar 14, 2014 7:13 pm
Posty: 3
Dzięki za odpowiedź. :)
Całość działa dobrze, sztywno, nic nie puka, ładnie wybiera nierówności. Auto miało udokumentowany przebieg 128tkm, amory sprawdzane na diagnostyce - 70%, więc szkoda było mi ich wywalić. Tył dałem nowe amory bo musiałem. Obecnie jeśli miałbym coś dorzucić to właśnie nowe amory przód, później springi tył (dłuższe). Jednak skoro dystanse są ok na razie pojeżdżę na tym zestawie.

Jakość amorów dedykowanych do liftu też nie rzuca na kolana - jak na wydatek ponad 400zł/szt. to zdjęcia korozji po kilku miesiącach które widziałem na tym forum (Ironman) raczej nie zachęcają...
:roll:

chociaż z liftem jak z chodzeniem po bagnach... wciąga... :wink:

Wcześniej miałem Jimnego i przyzwyczajony do tego że wjeżdżam w określone miejsca, szybko musiałem coś zrobić z tym nomen omen fajnym autkiem...


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr mar 19, 2014 7:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 03, 2011 6:42 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Płock
jabe pisze:
Pierwsze 3 pozycje to lift 50 mm, czwarta (Dobinson) 40 mm - tylko 40 ? choć na swojej stronie Dobinson podaje nawet tylko 35 mm.

Czy przy taki lifcie wejdą opony 235/70R16 ? (bo takie po prostu mam At-eki od innego auta), czy trzeba podcinać ? czy może lift budy ?

pozdrawiam :)


Przed liftem miałem założone takie ATki. Dobijało mi wyłącznie z obciążeniem (obsada 2+1 i to wyłącznie na dużych dołkach). Teraz lift 2" i zero problemu.


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr mar 19, 2014 9:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 16, 2013 9:29 pm
Posty: 157
Lokalizacja: Usa
Rok prod.: 1991
W swojej GV 2.0 TD mazda na tył poszły sprężyny Fokus kombi kayaba RA 5613 i amory kyb 343047 . I w terenie robi super, niema co przepłacać . Na przód Merc W 124 300D i jednak za miękko i za dużo przycięte 2 zwoje , będzie 300TD .

_________________
Live Women


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz mar 23, 2014 4:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn gru 10, 2012 11:52 am
Posty: 98
dokładnie też założyłem od w 124 pasują dobrze ale są za miękkie przy podkładkach 3,5 obciąłem 1,5 zwoja i wyszło na to samo co oryginalne sprężyny od gv z tymi samymi podkłądami. musi być coś twadszego ,


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr kwie 30, 2014 8:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 03, 2011 6:42 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Płock
Koledzy, takie małe pytanko. Podczas wymiany oleju kiedy samochód był podniesiony do góry a koła bezwładnie zwisały nad posadzką zauważyłem, że łapiąc koło od dołu, spokojnie mogę je podnieść na 1-1,5 cm do góry. Taki luz ma amortyzator i spokojnie na taką odległość się chowa. Po przebyciu tej odległości zaczyna się już opór. Czy to normalne w nowych amorach (iron man +2")?


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: sob maja 03, 2014 9:40 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Panowie oświećcie mnie troszkę w kwestii jak to się robi w GV:
1. Na przednie sprężyny widzę, że trenujecie Merca. Po doświadczeniach z Vitarą chyba pozostałbym przy podkładkach albo wydał $ na sprawdzone z Antypodów.
2. Co z tym przedłużeniem amorów? Czy są do kupienia rozwiązania anty-tata z mimośrodem? Co z tą rozpórką?
3. Most od jakiego lifta zalecacie obniżyć?
4. Sprężyny na tył i amortyzatory jak macie przetestowane dobranie z innych aut to chętnie bym skorzystał z takiego doświadczenia:

jaro1027 pisze:
W swojej GV 2.0 TD mazda na tył poszły sprężyny Fokus kombi kayaba RA 5613 i amory kyb 343047 . I w terenie robi super, niema co przepłacać . Na przód Merc W 124 300D i jednak za miękko i za dużo przycięte 2 zwoje , będzie 300TD .


Te sprężyny to od której generacji Focusa? Ile uzyskałeś lifta?
Amortyzatory KAYABA RA5613 to od jakiego auta? Ile dłuższe od oryginalnych?

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz maja 04, 2014 5:30 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Rozporka jest mocowana na trzech śróbach do Górnego mocowania amora i po zastosowaniu obnizeń amora a'la vitara rozpórka obnizy sie razem z nimi co spowoduje że będzie zbyt blisko silnika lub wogóle się nie da opuścić(diesel mazdy) dlatego stosuje się przdłuzkę amora. Obniżenie mostu od 5cm liftu i wiecej, no i jeszcze drążki od listwy przekładni kierowniczej.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz maja 04, 2014 7:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
marirus pisze:
Rozporka jest mocowana na trzech śróbach do Górnego mocowania amora i po zastosowaniu obnizeń amora a'la vitara rozpórka obnizy sie razem z nimi co spowoduje że będzie zbyt blisko silnika lub wogóle się nie da opuścić(diesel mazdy) dlatego stosuje się przdłuzkę amora.

Jakie długości są dostępne i gdzie kupię :?: :mrgreen: Rozumiem że te przedłużki nie mogą być krótkie ze względu na gwint amortyzatora? Angole piszą, że stojąc ich przedłużkę 2,5" trzeba obniżyć most. Czyli nie da się zrobić małego lifta przodu na seryjnych amortyzatorach? Zostaje zakup dłuższych amortyzatorów??

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz maja 04, 2014 7:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
ciekawe jak to wygląda od góry?

http://www.jimnybits.co.uk/shop/grand-v ... _1346.html

Przecież jak dołoży dystans to mocowanie rozpórki pójdzie w dół, o grubość dyst.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: ndz maja 04, 2014 7:55 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
ORI pisze:
....
Przecież jak dołoży dystans to mocowanie rozpórki pójdzie w dół, o grubość dyst.

No właśnie przed wyedytowaniem poprzedniego posta doczytałem się że tych dystansów nie można stosować do aut z rozpórkami :evil: . Czyli zostaje przedłużka lub dłuższy amortyzator... ? Bo dystans na rozpórkę nie ma chyba sensu, rozpórka pracuje w poziomie czyli w poprzek śrub. Po dołożeniu dytansu będzie się poddawać na dystansie. Równie dobrze można w ogóle wywalić rozpórkę, ale to chyba nie najlepszy pomysł w aucie które ma zasuwać po dziurach.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: pn maja 05, 2014 12:55 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Takie pytanko.; auto gvI 1,6-, czy do zestawu: felicja kombi, amor polonez,dystans 2,5cm na springa konieczny będzie dystans na wał, no i co z panhardem w takiej konfiguracji?

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: pn maja 05, 2014 7:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Masmo pisze:
ORI pisze:
....
Przecież jak dołoży dystans to mocowanie rozpórki pójdzie w dół, o grubość dyst.

No właśnie przed wyedytowaniem poprzedniego posta doczytałem się że tych dystansów nie można stosować do aut z rozpórkami :evil: . Czyli zostaje przedłużka lub dłuższy amortyzator... ? Bo dystans na rozpórkę nie ma chyba sensu, rozpórka pracuje w poziomie czyli w poprzek śrub. Po dołożeniu dytansu będzie się poddawać na dystansie. Równie dobrze można w ogóle wywalić rozpórkę, ale to chyba nie najlepszy pomysł w aucie które ma zasuwać po dziurach.


Gdzieś znalazłem kit grubego body liftu i w zestawie jest dystans do rozpórki - jakoś sobie radzą. Do tego z UK trzeba byłoby coś takiego dorobić, chyba...
Dziury jak dziury, ale chyba bardziej o masę samochodu chodzi.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 401 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1227 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl