suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

lift mojej GV spora lista pytań
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=1748
Strona 1 z 3

Autor:  KJ Siła Słów [ śr mar 25, 2009 9:44 pm ]
Tytuł:  lift mojej GV spora lista pytań

Witam,

Model GV 1999 2,5V6, 5 drzwi, fabryczne wszystko.

Nie mogę podnieść za dużo bo samochód ma jeszcze cywilne zastosowania.
I po lifcie ma się dawać jeździć na czarnym.
Tak sobie wymyśliłem, że 4-5 cm byłoby nienajgorzej.

Pytanie zasadnicze:

Gdzie jest granica do której mozna podnosić samymi sprężynami i amorami (tak amortyzatory też chce inne, te oryginalne za bardzo bujają na boki) ?
35 mm ? 40? 50 ? (cały czas mówimy o zachowaniu zdolności do jazdy po asfalcie - tak do 120)
Czy wartość liftu jaka podają producenci zawieszeń to dokładnie wartość o jaka podnosi się podłoga auta od podłoża ?

Pytania:

1. jest zestaw Dobinsonsa http://www.dobinsons.pl/?id=365 - daje 30 mm przód i 35 tył. Na przód dostępne są wersje sprężyn w zależności od obciążenia dodatkowego. Jakie w praktyce będą różnice jesli włożę te przeznaczone do 35-80 kg accesories w porownaniu do tych 35 kg accesories ? (auto jest fabryczne i nie ma żadnych accesories)

Chyba będzie nieco wyżej bo ugięcie statyczne/napięcie wstępne (sag) będzie mniejsze. Będzie twardziej, ale czy praca zawieszenia będzie twardsza, szybsza i auto będzie się lepiej prowadzić czy zrobi się ping-pong ?

2. Jest Old Man Emu który podnosi ? no właśnie chyba można mieć sprężyny podnoszące o 2 i więcej cali, ale co z amortyzatorami ? Nie bardzo potrafię nawigować po ich stronie.

3. Jest zestaw Calmini 2,5" - koło 1100 USD za granica w Polsce pewnie +50%.
Zmiana wysokości spora, zestaw zawiera mnóstwo fajnych części :-)
Jak to jeździ po asfalcie i jak jest z trwałością ?

pozdro

KJ

Autor:  WOLVERINE [ śr mar 25, 2009 9:50 pm ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

jak chcesz trwałość i legalność na drogach to idz w OME, są zestawy do konkretnego samochodu, najlepiej zadzwoń do traska ( www.trasek.com.pl dystrybutor na Polskę ) powiedz co i jak dostaniesz komplet informacji. A i pamiętaj OME podaje lift od seryjnego ale niemęczonego zawieszenia , u mnie vitarę podniosło o 5cm od tego co było po 14 latach użytkowania.

Autor:  slaw [ śr mar 25, 2009 10:06 pm ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

duzo pytan
ile podnosi lif to zalezy od producenta ale z reguły tyle podnosi sie samochód
moge wypowiedziec sie o calmini
to chyba dobra zawiecha ale terenowa sa problemy ze sprezynami i amorkami jak samochód dostanie zderzaki wyciagarke itp
ale ich zestaw jest bardzo dopracowany np opuszczenie mostu inne koncówki drązków itp czego inni producenci nie przewidują

ale to pewnie dlatego ze calmini jest zawiechą terenową nie doopuszczoną tak naprawde do ruchu i mogą sobie pozwolic na wiecej zmian

Autor:  KJ Siła Słów [ śr mar 25, 2009 10:19 pm ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

WOLVERINE pisze:
jak chcesz trwałość i legalność na drogach to idz w OME, są zestawy do konkretnego samochodu, najlepiej zadzwoń do traska ( http://www.trasek.com.pl dystrybutor na Polskę ) powiedz co i jak dostaniesz komplet informacji. A i pamiętaj OME podaje lift od seryjnego ale niemęczonego zawieszenia , u mnie vitarę podniosło o 5cm od tego co było po 14 latach użytkowania.


Mój ma tylko 10 lat, ale rozumiem, że OME byłoby OK do tego co chcę zrobić.

I rozumiem, że te 4 cm mogę zrobić na samych sprężynach i amorach ?
A centymetr dostanę gratis za wysługę lat ?
;-)

KJ

Autor:  KJ Siła Słów [ czw mar 26, 2009 2:48 pm ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

KJ Siła Słów pisze:
Mój ma tylko 10 lat, ale rozumiem, że OME byłoby OK do tego co chcę zrobić.


KJ


Trasek mi odpisał i zaparoponował + 30 mm.
Ceny do przełknięcia, oprócz przednich amorów, które są podwójne i przez to kosztują oba 1,5 kPLN.

Powiecie mi czy warto aż tak profesjonalnie czy wystarczy coś prostszego ?

KJ

Autor:  Art_zgl [ czw mar 26, 2009 4:11 pm ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

Warto, nie warto ?! Jeżeli nie masz czasu na motanie samemu to pozostaje ci tylko zakup gotowca. Nie ukrywajmy motanie samemu jest czasochłonne, właśnie to przerabiam na Vitarce 3d 1.6. Zresztą zmotanie GV jest mniej praktykowane u nas w Polsce. Mdeja to motał w własnym zakresie.Z tego co pamiętam uzyskał 4cm liftu zawiechy.

Autor:  KozioŁ [ czw mar 26, 2009 7:08 pm ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

Jak bym kupił sprężyny i tylne amorki np. Ome, Dobinsons czy coś tam, przednie amortyzatory Bilstein B6, plus bodylift 3-5 cm i do tego opony 245/75/16. :mrgreen:

Autor:  WOLVERINE [ czw mar 26, 2009 7:12 pm ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

po co mieszać 2 firmy, skąd wiesz czy sprezyny jednych będą dobrze pracować z amorami drugich ?

Autor:  kosciej [ czw mar 26, 2009 7:14 pm ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

Moj były szef ma taką GV...Fajne auto. Jakbyś posiedział w garażu, to byś coś wykombinował sam...

Stary - tutaj większość jest też cywilna :mrgreen:

Jakim moto jeździsz?

Autor:  KozioŁ [ czw mar 26, 2009 7:18 pm ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

WOLVERINE pisze:
po co mieszać 2 firmy, skąd wiesz czy sprezyny jednych będą dobrze pracować z amorami drugich ?


To z tyłu też Bilsteiny, tak żeby sprawdzić czy naprawde są takie zajebiste. :lol:

Sprężyn do vitary bilstein chyba nie robi. :cry:

Autor:  Masmo [ czw mar 26, 2009 7:40 pm ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

KozioŁ pisze:
...Sprężyn do vitary bilstein chyba nie robi. :cry:

Robi, robi w końcu mam z przodu B6 :mrgreen:

KJ Siła Słów pisze:
Nie mogę podnieść za dużo bo samochód ma jeszcze cywilne zastosowania.
I po lifcie ma się dawać jeździć na czarnym.
Tak sobie wymyśliłem, że 4-5 cm byłoby nienajgorzej.

Ja bym zrobił lift na podkłądkach takich:
http://moto.allegro.pl/item583291056_su ... zesci.html
1 Pród podkładki +3 cm i obrócenie mocowania amora plus Bilstein B6
2. Tył podkładki +5 cm i amor dobrany od innego auta o długości +jakieś 10 cm (najlepiej B6 :wink: )
no i koła jakie tam wepchniesz 29-30". Tył to bym zrobił tak w Vitarze. Nie wiem czy GV z Panhardem tyle zniesie.... Może bezpieczniej też dać +3 cm.
auto będzie w miare sobie radzić w terenie, zachowa orginalne tłumienie na spreżynie i sporo lepsze tłumienie (B6!). Będzie się tym jeździć na asfalcie całkiem przyzwoicie.

Autor:  KozioŁ [ czw mar 26, 2009 10:16 pm ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

Masmo pisze:
KozioŁ pisze:
...Sprężyn do vitary bilstein chyba nie robi. :cry:

Robi, robi w końcu mam z przodu B6 :mrgreen:



Sprężyny? :shock: :wink:

Autor:  Masmo [ czw mar 26, 2009 10:25 pm ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

KozioŁ pisze:
Masmo pisze:
KozioŁ pisze:
...Sprężyn do vitary bilstein chyba nie robi. :cry:

Robi, robi w końcu mam z przodu B6 :mrgreen:



Sprężyny? :shock: :wink:


:oops:
Sorrki..... Czytam za szybko :oops:

Autor:  konrad [ pt mar 27, 2009 7:31 am ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

Masmo pisze:
Ja bym zrobił lift na podkłądkach takich:
http://moto.allegro.pl/item583291056_su ... zesci.html
1 Pród podkładki +3 cm i obrócenie mocowania amora plus Bilstein B6
2. Tył podkładki +5 cm i amor dobrany od innego auta o długości +jakieś 10 cm (najlepiej B6 :wink:


będzie to lepsze od zestawu np Dobinsonsa ?
bo koszt chyba porównywalny - amory 2x450(przód)+2x360(tył), springi 2x640 - łącznie ok 3kzł

Autor:  WOLVERINE [ pt mar 27, 2009 7:35 am ]
Tytuł:  Re: lift mojej GV spora lista pytań

cena blisko OME, dalej obstawiam pędzącego dorosłego strusia ;)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/