przyczyn zakłóceń może być kilka:
-pompa paliwa - jak masz gazownie możesz odciąć przekaźnikiem podczas jazdy na gazie nie będzie zakłócać
-zużyte szczotki alternatora bardzo częsta przyczyna, (iskrzą co powoduje zakłócenia w CB) wymienić na nowe na pewno nie zaszkodzi
-wycieraczki - nie znam żadnego patentu
prostym i w miarę skutecznym rozwiązaniem będzie pociągniecie zasilania do CB bezpośrednio z akumulatora i zastosowanie filtra przeciwzakłóceniowego np takiego:
we wro na giełdzie można taki kupić za 10 zyli, można też wykorzystać filtr ze starego telewizora lub zasilacza należy jednak pamiętać żeby był min na 16V i 5 A.
Nie wiem też czy używasz anteny magnesowej czy na stałe ale też ważne jest żeby antena miała dobrą masę i była zamontowana najlepiej na dachu i jak najdalej od silnika(najlepiej centralnie w tylnej części dachu)
Możesz jeszcze zrobić mały test: zamontować radio do plaskacza w którym nie masz zakłóceń, poprosić kogoś żeby podjechał jak najbliżej plaskacza twoją suzą i trochę przygazował, jeżeli wtedy w CB pojawią sie zakłócenia to filtry na zasilaniu możesz sobie odpuścić bo znaczy to że zakłócenia przechodzą nie przez zasilani lecz drogą radiowa i pozostaje jedynie wymiana radia na jakieś z lepszym filtrem NB/ANL(ale szkoda do taplania w błocie drogiego radia
)
jak coś nie jasno napisałem to sprostuje