suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 1:06 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 28, 2012 7:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 8:57 am
Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa, Białołęka
Witam wszystkich,
Moja "śliczna" już śmiga gdzieś na południu u nowego Pana. Teraz pomykam wielgachnym i cudownym L200, które skutecznie ociera łzy i zapełnia lukę po Vitarce.

Ale u mnie Vitara to dobro rodzinne, więc drugim egzemplarzem od kliku lat śmiga ma mój brat.
Jest to krótka Vitara cabrio, 1.6 16V z 1998r. z automatyczną skrzynią biegów (zabawne - tylko trzy biegi).

Problem z nią odkąd pamiętam jest zasadniczo tylko jeden strasznie wysokie obroty na biegu jałowym. Ustawicznie ponad 2000obr i nie chce być mniej.
Prób naprawy było już sporo, aż trudno wymienić co było już regulowane, wymieniane, naprawiane - bez skutku.
Komputery, przewody, regulacje... nic.
Może macie jakieś sugestie, które bratu przekażę?
Jeśli slaw czyta tego posta, to może mógłby w wolnej chwili zerknać na auto i ocenić, będę ogromnie wdzięczna.

Oprócz tego potrzebny nam jest ostatni kawałek wydechu, niestety nietypowy dla tego rocznika. Zamienniki istnieją tylko w katalogach, fizycznie już niestety nie. Używane rozsypują się w rękach. Może i na to znalazła by się jakaś złota rada?

_________________
Vitarka już pa, pa, ale felgiterenowe.pl nadal są:-)


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 9:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Wkrętem do regulacji wolnych obrotów też było próbowane??

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 9:49 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 8:57 am
Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa, Białołęka
miras7 pisze:
Wkrętem do regulacji wolnych obrotów też było próbowane??


Ej, no weź, to pytanie to na serio, czy taki żarcik;-))?

Drobne sprostowanie do całej historii - silnik 8V nie 16V.
I było tak: zimny kręcił się prawie do 2 tysi i strasznie długo to trwało.
Potem jak kreska temperatury była na środku skali, to schodził do 1500 i niżej nie chciał.
Zdarzyło się raz, że płyn chłodzący "wyszedł", temperatura skoczyła pod czerwone pole, a termostat był jeszcze 88-stopniowy (oryginał), to potrafił nawet ok. 700-800obr. mieć.

Po dolaniu płynu wróciło do poprzedniego stanu, więc ktoś doradził wymianę termostatu, ale z zamiennika dostępny był tylko 82-stopniowy. 88-stopniowy z zamiennika, dedykowany teoretycznie do tego auta był za duży(?!). Po wymianie termostatu na ten "zimniejszy" po pierwsze temperatura nigdy nie osiąga połowy skali czyli powiedzmy temperatury "przelotowej", po drugie zimny kręci się do 1300-1500obr, po czym po jakiejś minucie skacze do 2000obr. Potem powoli opada do 1500 i nadal niżej nie chce.

W odwodzie czeka już nowy moduł wtryskowy. Tylko czy to coś da?

_________________
Vitarka już pa, pa, ale felgiterenowe.pl nadal są:-)


Na górę
Post: pt mar 30, 2012 9:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
koledzy, tak żeby nie tworzyć kolejnego tematu zapytam się tutaj,
czy moge zmieniac pozycje lewarka zmiany biegów podczas jazdy np z D na N, czy też z D na 2, bądź D->N-> R (podczas jazdy powolnej rzecz jasna)
czy wpływa to szkoldiwie na skrzynie ?? oraz co się może stac przez takie zmienianie

i drugie pytanko co do lewarka napędów, czy moge podczas jazdy załączyć przedni napęd np przy prędkości 40km/h wrzucic z 2h na 4H ??

Z góry dzieki i przepraszam za zamieszanie

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: sob mar 31, 2012 9:23 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 16, 2011 6:37 am
Posty: 165
Lokalizacja: Brodnica
W czasie jazdy, też szybszej niż 40 km/h możesz się przełączać pomiędzy 2H a 4H (nie zapomnij sprzęgła wcisnąć) natomiast reduktor włączyć Ci wolno tylko na postoju!

_________________
Bagiennik w cabrio 1.6 16v lift dobbinson 2" duratraci na felgach et-12


Na górę
Post: sob mar 31, 2012 9:54 am 
Co do zmian przełożeń.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
   
Post: sob mar 31, 2012 9:56 am 
Co do załączania napędów.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
   
Post: sob mar 31, 2012 9:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
wielkie dzieki kolego,

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl