suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 4:32 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 14, 2012 3:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:40 am
Posty: 140
1 Zdarza się gasnąć na zimnym silniku
2 Wiesza się na 2 tyś obrotów i ma cholerny "blok" żeby przeskoczyć
3 Wczoraj nowy objaw przy ruszaniu jak ślimak zero mocy
4 kontrolka Check Engine przy szybkiej jeździe (obwodnica/ autostrada)
5 Ogólne zamulenie fury

silnik swap z baleno 1,8 benzyna bez gazu w originale 1,6 16

kody i sonda nie sprawdzane, jednakże z tego co ogarniam to chyba dobrze diagnozuje
przepływomierz pompa filtr wymieniane raczej bez winy.

_________________
1,8 16v Long automatic -> Vitara z sercem balerona


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 4:09 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Na zimnym silniku sygnał z sondy lambda nie jest używany przez komputer.
Musisz się dowiedzieć co to za błąd się pojawia podczas jazdy - wtedy się pomyśli dalej.
Tam jest OBD czy już OBD2? Nie chcę cię martwić, ale silnik jest mocno egzotyczny...


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 4:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:40 am
Posty: 140
tak jak wspomniałem wywala check engina na obwodnicy autostradzie po dłuższym czasie. Generalnie głównym problemem jest mulenie sie silnika w okolic 2 k obrotów w temp pracy.

_________________
1,8 16v Long automatic -> Vitara z sercem balerona


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 6:31 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
konradbidzinski pisze:
tak jak wspomniałem wywala check engina na obwodnicy autostradzie po dłuższym czasie. Generalnie głównym problemem jest mulenie sie silnika w okolic 2 k obrotów w temp pracy.

Checkengine znaczy: "sprawdź jaki to błąd i usuń przyczynę" a nie "pisz na forum" :wink:
A skrzynia i koło zamachowe z czego?


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 6:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:40 am
Posty: 140
do objawowanie

-> na zimnym silniku jest ok
-> na luzie w czasie jazdy i postoju ok
-> na ciepłym zaczynają sie zawiasy im dłużej tym syf jest bardziej odczuwalny

generalnie wiesza sie dokladnie na 20k obrotów i następuje przeskok z szarpnięciem czuć aż pod pedałem szarpnięcie całością silniora

falowania obrotów nie ma więc silniczek krokowy chyba jest ok >?

jak Panowie sądzicie Lambda czy cuś innego. (tak wiem że to troche fusy) ale prosze o kierunek poszukiwan usterki.

PS chyba że do wszystkiego przyczynia sie zerwana linka prędkościomierza której nie zrobiłem jeszcze ...

skrzynia koło z 1,6 ordżinal :P. Pytam bo nie jestem wstanie nic zmotać dziś święto jutro będę miał dostęp do sprzętu i czas na grzebanie ;)

PS żeby było jasne kontrolka zapala się po jexdzie szybko i dalej. Objawy wystepują też na wolniejszych trasach i kontrolka sie wtedy nie pali

_________________
1,8 16v Long automatic -> Vitara z sercem balerona


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 11:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
masz tyle czujnikow do sprawdzenia - lambde sprawdzisz miernikiem, np wskazowkowym, al eona bedzi eklamala jesli jakis inny czujnik/problem bedzie powodowal zachwianie rownowagi w silniku, sprawdz czujnik polozenia przepustnicy - moze juz wytarty ? ustaw go dopowiednio

_________________
EVitara


Na górę
Post: czw sie 16, 2012 11:33 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
konradbidzinski pisze:
PS chyba że do wszystkiego przyczynia sie zerwana linka prędkościomierza której nie zrobiłem jeszcze ...

skrzynia koło z 1,6 ordżinal :P. Pytam bo nie jestem wstanie nic zmotać dziś święto jutro będę miał dostęp do sprzętu i czas na grzebanie ;)

PS żeby było jasne kontrolka zapala się po jexdzie szybko i dalej. Objawy wystepują też na wolniejszych trasach i kontrolka sie wtedy nie pali

O braku jakich jeszcze czujników zapomniałeś powiedzieć? :mrgreen:
Jaka jest różnica (wagowa) w kole zamachowym baleno 1.8 a vitara 1.6?

ps.
To że kontrolka gaśnie, nie oznacza że kod błędu też znika - znajdziesz go w kategorii "stored DTCs"


Na górę
Post: czw sie 16, 2012 5:54 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Odłącz labmdę i sprawdź. J20 bez lambdy dziala równo a to jest bardzo podobny silnik - ten sam blok.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl