suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 4:26 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 03, 2013 7:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Koledzy, potrzebuję małej pomocy. Muszę zakupić alternator do mojej vitary 1,6 16v 1998 r, ale muszę to zrobić na odległość, bo jestem poza domem a altek musi na mnie czekać do mojego powrotu, bo muszę go wymienić i od razu jechać w świat...
Sprawdziłem informacje na forum z działu elektrycznego i wyszło mi, że będzie pasował od Swifta, na pewno od 1,6.
Czy ten:
http://allegro.pl/alternator-suzuki-swift-1-6-94r-fv-i3472968836.html
albo ten:
http://allegro.pl/alternator-suzuki-swift-1-6-92r-i3483528190.html
będzie pasować?
Czy muszę brać od Vitary (droższy)? Czy jest różnica w średnicy koła pasowego? Jeśli tak, to czy mogę mój alternator (z napisem Mitsubishi) mogę zamienić na ten:
http://allegro.pl/alternator-suzuki-vitara-1-6-i3466325969.html
Zdaje się, że ten będzie łatwiejszy w ewentualnym serwisie (wymiana szczotek etc.)
Pomóżcie proszę, bo do piątku alternator musi być u mnie!

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 8:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
będzie pasować od każdego swifta od mk2-mk5 (niezależnie od wersji silnikowej) ewentualnie musisz zmienić kółko aby zgadzała się ilość rowków na pasku.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 8:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Ok, zauważyłem że są takie na 2 i na 3 rowki, więc wybrałem takie na 3 rowki. A jeszcze zapytam o średnicę koła - tak na oko są różne, ale może to zależy od alternatora?

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 9:06 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
mogą być różne, im mniejsze tym lepiej będzie ładować, a stawiać większe obciążenie dla silnika i na odwrót, z tym że i tak pracą steruje regulator więc to bardziej teoria :)

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: śr wrz 04, 2013 7:30 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
mockba pisze:
mogą być różne, im mniejsze tym lepiej będzie ładować, a stawiać większe obciążenie dla silnika i na odwrót, z tym że i tak pracą steruje regulator więc to bardziej teoria :)


Alternator ma przy niższych obrotach mniejszą wydajność i regulator nie da rady wyciągnąć z tego 100% potrzebnego prądu.
Mniejsze kółko będzie lepiej ładować na wolnych obrotach ale będzie miało tendencję do ślizgania się po pasku i będzie to sporo większe obciążenie (dla paska, silnika). Sprawdzone na hamowni - większe kółka na osprzęcie dają kilka koni więcej na wykresie :) Nawet do 5%.
Lepiej podkręcić wolne obroty i dać większe kółko jeśli często używasz wyciągarki na wolnych obrotach silnika.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl