suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 3:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 31, 2011 5:45 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 10:37 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: Kraków
Witajcie

Reguluję wysokość świecenia przednich świateł, kręcąc śrubokrętem (pstryczek w kabinie jest już przełączony max ma dół).

Ile mogę tak kręcić tą śrubką?
Czy w pewnym momencie będzie jakiś opór?
Czy zerwie się gwint i dalsza regulacje będzie już nie możliwa?

_________________
Suzi 3D 1.6 8V z małym liftem i na kapciach KL-71 idealna do zabawy była
Rodzinny autobus LR Disco II w dieslu z małym liftem 2"


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 7:09 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 12:21 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Police/Zach.-pom.
nie rozumiem pytania :lol:

_________________
Chevrolet Geo Tracker 1.6 16V 90r


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 8:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 21, 2010 6:48 pm
Posty: 53
Lokalizacja: lubuskie
Silnik: J20A 2,0 16V
Model: GV przekładka z angl
Rok prod.: 2002
Trzeba się rzeczywiście długo nakręcić, też w pewnym momencie zwątpiłem.
Najlepiej ustawić samochód naprzeciwko ściany odpalić światła zaznaczyć na ścianie początkowy stan i wtedy zacząć kręcić, po wcześniejszym uzbrojeniu się w cierpliwość.
pozdr.

_________________
To jest czwarta.
GV I 2002r. 5d. 2.0 benz. LPG
Ciężko pracuje.


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 9:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 10:37 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: Kraków
No właśnie, należy uzbroić się w cierpliwość...
Ja przeprowadzałem regulację na drodze i miałem wrażenie, że światła już na dół nie chcą się bardziej obniżyć pomimo iż śrubka ciągle się kręciła i kręciła.... myślałem, że może gwint się zerwał :roll:

Jutro spróbuję podjechać pod jakąś ścianę i sprawdzę jeszcze raz.

_________________
Suzi 3D 1.6 8V z małym liftem i na kapciach KL-71 idealna do zabawy była
Rodzinny autobus LR Disco II w dieslu z małym liftem 2"


Na górę
Post: ndz wrz 04, 2011 9:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Powiedzcie mi proszę, albo pokażcie na jakimś foto o jaką "śrubkę" chodzi.. też muszę wyregulować światła ale nie bardzo wiem jak. Chodzi o taką dłuuugą śrubę sterczącą prawie pionowo w górę ? Wkręcając światła się podnoszą czy opadają ? I jak przed regulacją ustawić przełącznik w kabinie ? (na 0 czy na 4)

Pomóżcie ;)

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: pn wrz 05, 2011 1:41 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
pozycja na zero, kierowca w aucie, drugi koles ustawia wysokosc swiatel ta sterczaca sruba , najprosciej przy jakiejs scianie, podjechac zderzakiem, zaznaczyc punkty gdzie swieca swiatla, odjechac 20 metrow i ustawic tak by swiecilo troszke nizej tych punktow, a tak wogole to na przegladzie maja CI ustawic swiatla, za to im placisz stowke, pozycja 1,2,3,4 jest teoretycznie w zaleznosci od ilosci pasazerow w aucie, jak dociazasz auto to swiatla ida w gore, wiec masz je obnizyc pokretlem by nie jarac po oczach innym uzytkownikom drogi

_________________
EVitara


Na górę
Post: wt kwie 17, 2012 6:49 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 8:04 pm
Posty: 1195
Lokalizacja: Busko Zdrój/Chmielnik
To odgrzewam temat, próbowałem ustawić światła, ale mechanizm którym się to ustawia zaczął strzelać, teraz pytanie czy da się to rozebrać i naprawić (mechanizm ustawiający - wcześniej czyściłem to nasmarowałem) czy lampy na podkładkach mocować co by w górę poszedł strumień światła ??

_________________
Vitara 1,6 8v sidekick + gaz
lift 2'' [PRZÓD: merc+dystans @Robsik TYŁ: audi+lublin] + bodylift 2''
BFG KM1 MT 30''x9,5 na felgach ET-18,35
obniżony przedni most 2'' @Robsik


Obrazek


Na górę
Post: wt kwie 17, 2012 8:24 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 16, 2011 6:37 am
Posty: 165
Lokalizacja: Brodnica
U mnie w lewej lampie nawet nie strzela przy kręceniu - po prostu nic się nie dzieje.
Przyłączam się do pytania bo też za nisko świecę :evil:

_________________
Bagiennik w cabrio 1.6 16v lift dobbinson 2" duratraci na felgach et-12


Na górę
Post: wt kwie 17, 2012 8:56 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Trzeba dac podkładki pod przednie spręzyny i będzie wyżej świeciło :)

A na serio, to prawdopodobnie sie porozpinało w lampie lub ukręciło.
Mi się udało jakimś cudem to reanimowac u mnie, ale jak znowu padnie to chyba pozostanie wymiana lampy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt kwie 17, 2012 9:16 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 8:04 pm
Posty: 1195
Lokalizacja: Busko Zdrój/Chmielnik
Podkładki jak pisałem metoda porób i błędów. A światła Vitary na jakiej wysokości powinny być +/-,, mo0że ktoś podać ??

_________________
Vitara 1,6 8v sidekick + gaz
lift 2'' [PRZÓD: merc+dystans @Robsik TYŁ: audi+lublin] + bodylift 2''
BFG KM1 MT 30''x9,5 na felgach ET-18,35
obniżony przedni most 2'' @Robsik


Obrazek


Na górę
Post: pn paź 07, 2013 1:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 28, 2013 11:08 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Kutno/Łódź
Trochę starawy temat, ale wczoraj przerabiałem to (strzelanie podczas kręcenia) u siebie:

Mam lampy z elektryką, więc przekładnia do ręcznej regulacji śrubą jest dokręcona do tej "puszki" z silniczkiem i wychodzącymi kabelkami.
za strzelanie odpowiada przekładnia ślimakowa i materiał z jakiego części są zrobione (ulubiony japoński "słoninkowy" plastik ;) ) - przy za dużym obciążeniu tej śruby, która popycha lub przyciąga dół odbłyśnika, ślimak wyciera zęby z okrągłego kółeczka bo "obejma" tej przekładni jest z miękkiego plastiku i poddaje się obciążeniom i trybiki mogą się przesunąć :) trochę to skomplikowanie opisałem, ale będę reanimował niedługo drugą lampę, to wrzucę fotki.

Ogólnie nic trudnego, cza zdjąć, rozkręcić, wyczyścić, nasmarować i dla pewności pokręcić bez tej przekładni z wystającą długą śrubą tak, żeby odbłyśnikiem kilka razy pokonać całą drogę od skrajnych pozycji. Dodatkowo można to śmiglidigli ze ślimakiem w środku skręcić śrubami M4 po przekątnej w wolne otwory - wtedy na bank nie będzie przeskakiwało.

Polecam - od wczoraj cieszę się luksusem oświetlonej drogi po włożeniu sprężyn od merca :D

a! no i cza uważać coby plastikowych zaczepów w ślimakowym śmiglidigli nie ułamać :roll:
jak już ma się zdjętą lampę, warto sprawdzić czy odpływ z przestrzeni gdzie jest mocowanie budy jest drożny - ja miałem tam chyba jakiś zbiornik rezerwowy i trzy metry mułu :mrgreen:

_________________
'91 Vitara 1.6 8v +lpg, polcalmini, 31" fedima


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl