suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 2:22 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 13, 2015 8:01 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob gru 20, 2014 1:40 pm
Posty: 3
Jestem posiadaczem Suzuki vitara tzw. blaszak (Santana) 2005r. poj. 1905cm TD 75kw dane z dowodu. Vin VSEETV04VNT218773,niestety pokazuje trochę inne dane o samochodzie :/

Objawy są następujące. Od czasu do czasu występuje problem z obrotami silnika: na każdym z biegów również na luzie da się wycisnąć na max 2500-2600, dalej jak by odcinało. Najczęściej po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy na jakiś czas.

Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyn kłopotów.


Na górę
Post: pt lis 13, 2015 9:24 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Wpuszczone warunkowo. Zapraszam do powitalni.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt lis 13, 2015 11:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
mykmok pisze:
Jestem posiadaczem Suzuki vitara tzw. blaszak (Santana) 2005r. poj. 1905cm TD 75kw dane z dowodu. Vin VSEETV04VNT218773,niestety pokazuje trochę inne dane o samochodzie :/

Objawy są następujące. Od czasu do czasu występuje problem z obrotami silnika: na każdym z biegów również na luzie da się wycisnąć na max 2500-2600, dalej jak by odcinało. Najczęściej po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy na jakiś czas.

Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyn kłopotów.


Zacznij od wymiany filtra paliwa :!:
A z ciekawości kiedy to ostatnio robiłeś :?:


Na górę
Post: sob lis 14, 2015 3:15 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob gru 20, 2014 1:40 pm
Posty: 3
Filtry wymieniane są terminowo, a ostatnio nowy założony we wrześniu.


Na górę
Post: ndz lis 15, 2015 12:05 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ten silnik już powinien obsługiwać OBD. Podłączyłeś go pod komputer?

Mojego HDI obsługuje zwykła czujka blutufowa z allegro za 30zł i prosty program na smyrfonie:
o ta: http://allegro.pl/elm-327-bluetooth-pl- ... 74760.html

    Przed wymianą filtra też mulił?
    Coś robiłeś przy silniku przed tym jak zaczął mulić?
    Temperatura na zewnątrz ma wpływ?
    Temp. silnika ma wpływ?
    Z prostych rzeczy - sprawdzałeś filtr powietrza, wężyki, ich mocowania itp - może się coś poluzowało, jakieś podciśnienie? To samo z wtyczkami i pipcztyczkami od czujników - posprawdzaj, podociskaj itp.
    Może katalizator jest zapchany i dusi?

Tak sobie gdybam - któryś z węży paliwowych jest przysyfiony i się czasami przyblokowuje?
Możesz sprawdzać układ paliwowy dając ropę z butelki bezpośrednio. To by Ci coś podpowiedziało np. czy coś się dzieje na linii bak - filtr.

Zerknąłbym mimo wszystko na filtr paliwa. Może ropa z niepewnego źródła jest lana ;)? Po sprawdzeniu pierdół i podpięciu pod kompa, jeśłi nic się nie wyjaśni, wlałbym do paliwa środek do usuwania wody z układu. Przed zimą to na pewno nie zaszkodzi.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl