suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 3:34 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 25, 2011 10:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Niestety pomimo zrobienia głowicy w zakładzie i wymianie uszczelki i 2-krotnej wymianie oleju jest dramat, gorzej niż było - po 50 km olej miał kolor mleka. Jak podejrzewam - pęknięty blok. Tak czy siak, czeka mnie zapewne wymiana silnika i idąc za ciosem chciałbym to zrobić sam.
Teraz 2 pytania:
1. Muszę kupić silnik ("słupek"), a że dużo tańsze są od Baleno to pewnie taki będzie. Wymienię miskę, smoka koło zamachowe i wałek rozrządu. Jakieś rady jak sprawdzić silnik czy się do czegoś nadaje jeśli będzie już wyciągnięty z auta? Da radę sprawdzić kompresję na wyciągniętym silniku? Jakie ewentualnie instrumenta powinienem mieć (poza manometrem) coby taki silnik jakkolwiek zweryfikować? Zaznaczam, że pewnie założe po prostu moją odpicowaną głowicę, więc kwestie zaworów i rozrządu mnie nie obchodzą. Praktycznie każde narzędzia mogę na chwilę wypożyczyć z profesjonalnego warstatu, więc mogą być również takie narzędzia "pro".
2. Jak już uda mi się zakupić silnik, jakie narzędzia będą mi potrzebne do wymiany? Czy coś więcej niż te których używałem do wymiany głowicy? Czy żeby wyciągnąć silnik do góry muszę jakoś demontować sprzęgło/skrzynię, czy da się jakoś odpiąć i po prostu wyciągnąć?
Szukałem na forum ale takiego kompleksowego opisu wymiany nie znalazłem, więc będę bardzo wdzięczny za podpowiedź:)

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: pn wrz 26, 2011 6:07 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Witam. Mam dokładnie taka samą Vitarkę jak Ty - jakieś 3 miesiące temu również zmuszony byłem wymienić silnik. Uparłem się aby znaleźć silnik z Vitary i udało się, ale wymiany sam się nie podjałem - zostawiłem to fachowcowi - to jednak poważna operacja.
Jak będziesz szukał silnika to raczej takiego jeszcze założonego w samochodzie szukaj - mi się udało (znalazłem samochód uderzony w tył - więc mogłem normalnie odpalic silnik i sprawdzić jak chodzi, chodził jak marzenie (miał przejechane 80000 w automacie ! :) ))
Z tego co się orientuję to nieda sie wyjąc silnika bez rozkrecania sprzęgła.
Po wymianie będziesz się jeszcze z pewnością męczył nad regulacją obrotów i regulacją spalania (moja Suzi po wymianie miała spalanie około 22L/100km LPG :( )

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: pn wrz 26, 2011 9:07 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 5:31 pm
Posty: 356
skąd jesteś ? mój kolega ma silnik 1,6 8v za 500zł więc nie wiem czy warto jest składać z 2. możliwa jest też wymiana na miejscu :)

_________________
vitara 1,6 8v 1991r LPG snorkel kibelrura oponki 30'' body 50mm lift merc-felicja odciągi


Na górę
Post: pn wrz 26, 2011 9:55 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
michał pisze:
skąd jesteś ? mój kolega ma silnik 1,6 8v za 500zł więc nie wiem czy warto jest składać z 2. możliwa jest też wymiana na miejscu :)


Przecież koledze chodzi o V16 - poza tym jeżeli podmieni silnik V8 na V16 to nie tylko straci sporo koników pod maska ale jeszcze będzie musiał zmieniac sprzegło i dolot powietrza.

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: pn wrz 26, 2011 10:22 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
no.. gdyby vitary miały 16 cylindrowe silniki, to było by ciekawie.

Wymiana silnika na identyczny, to nie tak trudna operacja. Można zrobić to samemu, ale trzeba przede wszystkim czymś podnieść silnik.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn wrz 26, 2011 10:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 5:31 pm
Posty: 356
ups nie zauważyłem :)

_________________
vitara 1,6 8v 1991r LPG snorkel kibelrura oponki 30'' body 50mm lift merc-felicja odciągi


Na górę
Post: pn wrz 26, 2011 12:01 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
kacjen pisze:
Wymiana silnika na identyczny, to nie tak trudna operacja. Można zrobić to samemu, ale trzeba przede wszystkim czymś podnieść silnik.

Albo mieć kumpla do pomocy :lol: :wink:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pn wrz 26, 2011 7:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Browning pisze:
kacjen pisze:
Wymiana silnika na identyczny, to nie tak trudna operacja. Można zrobić to samemu, ale trzeba przede wszystkim czymś podnieść silnik.

Albo mieć kumpla do pomocy :lol: :wink:


No zobaczymy, może się jakiś kumpel znajdzie:)

A tak do rzeczy: jak sprawdzić silnik jak nie będzie w samochodzi i czy potrzebne mi jakieś specjalne narzędzia do przełożenia?
Czy odpięcie sprzęgła to taka sama operacja jak jego wymiana, włącznie z wysuwanie skrzyni?

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: pn wrz 26, 2011 7:35 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
orient pisze:
czy potrzebne mi jakieś specjalne narzędzia do przełożenia?
Czy odpięcie sprzęgła to taka sama operacja jak jego wymiana, włącznie z wysuwanie skrzyni?


1. Klucze wszelkiej maści, kombinerki, śrubokręty - jak tym się potrafisz obsługiwać nie robią sobie i innym krzywdy to ogarniesz.
2. Operacja taka sama.

BTW Jeśli chodzi o sprzęgło to zorientuj się czy silnik baleno zgodzi się ze skrzynią vitary i nie będzie problemu z połączeniem tychże.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn wrz 26, 2011 7:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Ktoś pisał, że trzeba wymienić koło zamachowe, więc wypadałoby to zweryfikować. Chyba po prsotu odwiedzę jutro Sławka i dowiem się wszystkiego z pierwszej ręki :)

A jak już pisałem zrzucałem i zakładałem ostatnio głowicę, więc chciałem wiedzieć czy jakieś inne narzędzia byłyby mi potrzebne. Może jakieś bardziej specjalne typu ściągacze itp. Bo mam dostęp do specjalstycznych narzędzi z warsztatu, tylko muszę wiedzieć konkretnie co potrzebuję i mogę sobie na jeden dzień czy tam na weekend pożyczyć.

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: wt wrz 27, 2011 11:02 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
orient pisze:
po prsotu odwiedzę jutro Sławka i dowiem się wszystkiego z pierwszej ręki :)


Trza było tak od razu kuwa... :evil: :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl