suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 3:28 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 11, 2012 4:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 3:31 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Zabrze
Witam, dzisiaj spotkała mnie niemiła niespodzianka:jadąc sobie vitarką zgasło mi po ok 5 minutach podświetlenie deski i zegarka. Światła drogowe działały, ale gdy włączałem kierunkowskaz to zaczynał wariować obrotomierz.Zajechałem pod market i myśląc, że to pewnie jakieś zwarcie w elektryce lub bezpiecznik podreptałem na szybkie zakupy. Po powrocie vitka już nie odpaliła.Po podłączeniu kabli zapaliła, lecz podświetlenia deski brak, obrotomierz nadal wariował. Popędziłem do sklepu z aku, gościu sprawdził aktu (diagnoza rozładowany - napięcie 9V). Gdy chciałem odpalić vitke, żeby sprawdzić czy jest ładowanie to musieliśmy urzyć zestawu startowego-po odpaleniu, brak ładowania.Ledwo co dojechałem przez miasto do garażu pędząc bez świateł bo gdy je włączałem to vitke od razu dusiło.I teraz pytanie, czy to padł alternator czy może na coś jeszcze zwrócić uwage?I czy przy wyjmowaniu alternatora na coś szczególnego zwrócić uwagę, bo na pierwszy rzut oka demontaż wygląda na łatwy...

_________________
Suzi 1.6 8V cabrio 1991r
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi świata. Jeśli nie, to wstaję i idę do roboty..."


Na górę
Post: śr sty 11, 2012 8:45 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
demontaz i montaz jest latwy, musisz tylko dobrze naciagnac pasek i dokrecic srube regulacji, a co do usterki zanim wymienisz alternator sprawdz czy nie zepsul sie regulator ladowania.... :)

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: śr sty 11, 2012 9:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 3:31 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Zabrze
No to jutro podwijam rękawy i do roboty :)

_________________
Suzi 1.6 8V cabrio 1991r
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi świata. Jeśli nie, to wstaję i idę do roboty..."


Na górę
Post: śr sty 11, 2012 10:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sie 17, 2011 8:30 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Goręczyno
Na bank alternator , trzeba go wyjąć i przejrzeć al na 95% regulator


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 9:46 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 3:31 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Zabrze
Regulator jest w alternatorze wbudowany czy gdzieś na obudowie?

_________________
Suzi 1.6 8V cabrio 1991r
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi świata. Jeśli nie, to wstaję i idę do roboty..."


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 3:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
Da się jakoś zablokować alternator by dokręcić porządnie koło pasowe ? odkręciłem trzymająć paskiem kólko , ale dokręcić nie dało sie bo kółko obraca się na ośce , dokręciłem tyle co dał rady dobić pneumat... jest blokada jakaś ?

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 7:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
trochę z pamięci, ale wydaje mi się że koło pasowe alt. kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara więc praca śrubę dokręca, a nie odkręca. przynajmniej teoretycznie powinno tak być. w takim przypadku dociąganie na siłę nie ma sensu.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 10:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
tak tam jest, a wracajac do regulatora to jest wbudowany w alternator

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 10:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 3:31 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Zabrze
Dzięki Wszystkim za odpowiedzi.Altek zregenerowany i jutro czeka mnie montaż - mam nadzieję, że zadziała :)

_________________
Suzi 1.6 8V cabrio 1991r
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi świata. Jeśli nie, to wstaję i idę do roboty..."


Na górę
Post: wt sty 17, 2012 10:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
ja mialem przypadek ze przepalil mi sie ten duzy bezpiecznik ktory znajduje sie kolo alumulatora ( chyba 60w) Kontrolka od ladowania normalnie gasla a ladowania brak. wymiana bezpiecznikai ladowanie wrocilo

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl