suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 2:43 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wykrzyz...
Post: śr sty 11, 2012 10:54 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
zawsze mozna wrzucic ja do przedniego mostu, wylaczyc poloski i jedziemy jak normalnym autem... :) ale nawet nie z tego powodu wolalbym ja zamontowac do przodu- jakie sa za i przeciw montazem z przodu??
i kolejne pytanie - widze ze LR z sj413 pasuje ale jakie sa przerobki??

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
 Tytuł: Re: Wykrzyz...
Post: czw sty 12, 2012 12:14 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Z LR z tyłu da sie jeździć na co dzień, trzeba sie tylko nauczyć. Szkoda że zimy nie ma, bo to by była moja pierwsza zima z LR na tyle :)

Co do montowania na przod czy tył to są różne szkoły. Użytkownicy Jeepów twierdzą że tylko przód z kolei w vitarach głównie z tyłu się montuje. Zapewne dlatego że vitara z przodu nie ma sztywniaka, nie wiem, zastosowałem się do rad bardziej doświadczonych kolegów :). Przedni naped to najsłabszy element napedu w vitarze i możliwe że dlatego LR tam nie wstawiają. Logicznie rozumując to ciągnąca oś chyba więcej robi w terenie więc LR z przodu powinien być lepszy. Pamiętam jak straciłem w grząskim piachu ze śniegiem przód, do tyłu mogłem jechać ale do przodu już sie kopałem po kilku metrach.

Torsen ma wady - jeśli jedno koło jest całkowicie w powietrzu to nie zadziała. W takim przypadku lepsza jest szpera płytkowa która zawsze pewien procent przekaże na drugie koło. Czyli jeśli z napędem na 1 oś podniesiesz jedno koło napędzane to z plytkową zjedziesz z podnośnika a z torsenem dopiero po zastosowaniu pewnej sztuczki. Płytkowa działa zawsze (tzw. preload czyli wstępne spięcie czy jakoś tak po polsku), torsen tylko w momencie wystąpienia różnicy oporu pomiędzy kołami na osi przy czym na każdym kole musi być jakiś opór, czyli kolejna wada torsena - czas reakcji, ale to nie jest istotne w terenie, ma znaczenie w wyścigach na ćwiartkę raczej. Zaletą torsena jest to że podczas normalnej jazdy jest praktycznie przezroczysty, nie da sie go wyczuć. Następna zaleta torsena to trwałość i możliwość pracy w normalnym oleju.
Nikt jeszcze nie dopasował torsena do mostu vitary, a nie ma dedykowanego. No i cena torsena to około 1000$ za markowy Quaife i polowe tego za chińczyka który jest loterią (przykładowe ceny do skrzyni Hondy M2P4).

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: Wykrzyz...
Post: czw sty 12, 2012 12:20 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
dobra to chyba wiekszosc informacji sie dowiedzialem
czyli reasumujac:
- do vitary na pewno zaloze LR (nie wiem jeszcze kiedy ale na pewno :) )
- i wedlug nauk "starszych" zakladam go na tyl.... :)

teraz tylko znalesc na niego fundusze i kupywac ( co juz widze ze nie jest prosta rzecza)

jeszcze jedno- moge szukac LR dedykowanego do sj 413?? sprzedawcy w sklepach i na alledrogo pisza ze pasuja ale wole zapytac...

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
 Tytuł: Re: Wykrzyz...
Post: czw sty 12, 2012 7:58 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W sklepie "forumowym" na 100% wiedzą który LR pasuje :mrgreen:

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: Wykrzyz...
Post: czw sty 12, 2012 8:00 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Reasumując - Żeby mieć większy wykrzyż to trzeba blokadę założyć? :shock:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
 Tytuł: Re: Wykrzyz...
Post: czw sty 12, 2012 8:06 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
NuVo pisze:
Reasumując - Żeby mieć większy wykrzyż to trzeba blokadę założyć? :shock:


Nadinterpreujesz :)
Ale a pewnym sensie masz racje. Blokadą osiągasz efekt podobny do tego który daje większy wykrzyż. Oczywiście są zady i walety każdego rozwiązania. Najlepiej mieć i to i to. Ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie (nie)ma :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: Wykrzyz...
Post: czw sty 12, 2012 1:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
LR na przodzie będzie ok w błocie itp. ale jak przyjdzie ci manewrować miedzy drzewami to się załamiesz będziesz skręcać na 10 razy jeśli koniecznie na przodzie chcesz blokadę 100% to tylko ARB , widziałem na trialu jak ktoś czasem zapomniał odpiąć blokady na przodzie i próbował łamać się miedzy tyczkami masakra .

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
 Tytuł: Re: Wykrzyz...
Post: czw sty 12, 2012 6:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
NuVo pisze:
Reasumując - Żeby mieć większy wykrzyż to trzeba blokadę założyć? :shock:


nie nuvo ale chce przejezdzac tam gdzie juz nawet nie przeswit a wykrzyze mnie trzymaja dlatego albo wiekszy przeswit ( co juz niestety bez wiekszych modyfikacji nie wykonam) albo blokada ( ktora tez bralem pod uwage juz wczesniej).... :)

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
 Tytuł: Re: Wykrzyz...
Post: czw sty 12, 2012 8:21 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Spoko,to była taka moja mala uwaga bo posty nijak nie miały sie do tematu. :wink:
Z przodem szalu nie zrobisz - braknie Ci półosi na długość. Dla większego wykrzyżu to jedynie sztywny most i dużo dłubania.
Lepiej chyba pobawić się z tyłem żeby wykrzyż zwiększyć.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
 Tytuł: Re: Wykrzyz...
Post: czw sty 12, 2012 10:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
tylko jak napisalem, do sprezyn z focusa ktore sa dosc dlugie i bardzo ladnie u mnie pracuja musze wstawic amorki z mondeo i to chyba bedzie sedan bo s1106 wedlug mnie brakuje z 4 cm na dlugosci

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl