suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 3:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: szczotki
Post: ndz maja 13, 2012 3:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 23, 2012 4:23 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Grójec
NUVO dobrze pisze chodziło mi o komutator

_________________
Vitara 1,6 8V + gaz
Cabrio 94 r
Sprzedana :( ale będzie następna :)


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: ndz maja 27, 2012 1:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
już się wydawało że jest pięknie a jednak ;( Przypomnę, moja vitarka czasem nie chce zapalić, słychać wtedy coś"jakby cyk" i nic, trzeba troszkę popchnąć, lub poczekć krutszą lub dłuższą chwilkę i pali, do tej pory naprawiłem rozrusznik (wymiana elektromagnesu, wymiana szczotek, cały został wyczyszczony) sprawdziłem kable przy rozruszniku, wyczyściłem masę na budę i na silnik, wymieniłem klemy, założyłem nowy akumulator, sprawdziłem alternator. A problem jak się czasem pojawa tak się pojawia, co to może być. Nie jest to wina przepalonych styków komutatora, ani braku zębów na kole masowym, bo po jakimś czasie zapali, bez popychu. Miał może ktoś podobny problem ze swoję vitarką? pomocy bo już mi się pomysły wyczerpały :((

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: pn maja 28, 2012 10:53 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Wypalone styki w stacyjce?


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: pn maja 28, 2012 1:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
a tego jeszcze3 ie sprawdzałem ;)

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: wt maja 29, 2012 5:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
wygląda na to że nie jest to wina stacyjki, bo ona włancza tylko prąd i świecą się kontrolki a rozruch jest na guzik

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: śr maja 30, 2012 7:15 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No to ktoś Ci tam nagrzebał, czy sam to robiłeś? może kable pośniedziały albo coś się wypaliło, jest tam jakiś przekaźnik?
Trzeba szukać od stacyjki aż do rozrusznika.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: wt cze 12, 2012 3:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
wygląda na to że problem się rozwiązał :) :D :D podobno kabel od dorabianego (kiedyś przez poprzedniego właściciela) startera jest za cienki, jutro zostanie wymieniony :)

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: ndz cze 17, 2012 10:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
kostuch pisze:
dero686 pisze:
umnie nieraz cyka a nieraz jest ok , jak cyka to przekręcam kluczykiem z 10 razy aż załapie i zakręci... wymienić elektromagnes ? http://moto.allegro.pl/elektromagnes-ro ... 74868.html czy dołożyć jeszcze raz tyle i kupić odrazu cały rozrusznik ?

Objaw ewidentnie wskazuje na wypalone styki prądowe w automacie (elektromagnesie).
Czyli wszystko działa a nie kręci. :mrgreen:
Można się ratować wstawiając równolegle pojedynczy przekaźnik np od wyciągarki albo świec żarowych sterowany tym samym sygnałem co rozrusznik.

Albo jeździć z kawałkiem mela i zwierać styki ręcznie w celu rozruchu :D

kostuch pisze:
Wypalone styki w stacyjce?


Dzisiaj znowu miałem tak że raz łapie za pierwszym a nieraz z20 razy "cyka" pod maską . Gdzie szukać winy w stacyjce , albo jak sprawdzić elektromagnes(da się coś naprawić przy nim) ? uda mi się wyjąć sam elektromagnes czy wyjąć cały rozrusznik ?

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: pn cze 18, 2012 9:45 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Jak cyka pod maską, to raczej wina elektromagnesu.
Dla wyeliminowania stacyjki możesz podłączyć elektromagnes na krótko kablem do aku (styk niskoprądowy) i sprawdzić kilka razy jak będzie odpalał.
Sam elektromagnes jest teoretycznie nierozbieralny, a odkręcenie go bez wyjmowania rozrusznika jest co najmniej upierdliwe, a najczęściej niemożliwe :?

_________________
SJ416


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: czw cze 21, 2012 11:05 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Didymos pisze:
Jak cyka pod maską, to raczej wina elektromagnesu.
Dla wyeliminowania stacyjki możesz podłączyć elektromagnes na krótko kablem do aku (styk niskoprądowy) i sprawdzić kilka razy jak będzie odpalał.
Sam elektromagnes jest teoretycznie nierozbieralny, a odkręcenie go bez wyjmowania rozrusznika jest co najmniej upierdliwe, a najczęściej niemożliwe :?

Nie strasz, nie strasz... :D
Wystarczy odkręcić dwie małe śróbki od czoła rozrusznika, zdjąć plecionkę z zacisku prądowego i elektromagnes w ręku.
Można spróbować rozruszać trochę płytkę na jego dnie, która zwiera styki (zalać na noc jakimś wd40 czy inną cocacolą). Ale jak jest wypalona to nic nie da.
Pozostaje wymiana na sprawny, albo tak jak pisałem, wsadzenie równolegle zewnętrznego elektromagnesu (np stycznik od wyciągarki).


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: czw cze 21, 2012 1:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Właśnie z tymi dwoma śrubkami, a raczej wkrętami bywa problem - ciężko dojść ze śrubokrętem i to to zruszyć, dlatego ja wymieniam je na zwykłe śruby, kluczem jest o wiele łatwiej, ale chociaż raz trzeba rozrusznik wyciągnąć :mrgreen:
Jak miałem w suzie chiński rozrusznik, to wyjmowanie i rozbieranie elektromagnesu do czyszczenia styków miałem dokładnie przećwiczone, na szczęście rozrusznik nie przeżył zimy, a jego japoński odpowiednik nie generuje problemów.

_________________
SJ416


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: czw cze 28, 2012 3:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 03, 2012 2:34 pm
Posty: 117
Lokalizacja: Wrocław
Tak właśnie :!: Dopuki jest japonckie to jest OK. Od roku mamy w Samcu chinola i cykanie pod maską opisywane wcześniej.
Objaw występuje zwłaszcza jak Samiec postoi kilka dni - pocyka, pocyka i odpala... W terenie też się czasem zdaży ale bardzo żadko.
Niestety z chinolem to trzeba co jakiś czas go wymontować i konserwować - wszelki syf i wilgoć mu szkodzi :( Uszczelnianie sylikonami itp. mało skuteczne.

_________________
_____________________________
Suzuki GV II 1,9DDiS
Suzuki Samurai powered by MIRO4x4
Suzuki Sidekick automat 1,6 16v powered by MIRO4x4


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: wt paź 09, 2012 7:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
noi okazało się że winna jest kostka stacyjki (tnz. wypalone styki) bardzo mnie cieszy że problem rozwiązany i dziękuję Wszystkim za rady :)

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: śr paź 10, 2012 1:24 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
przemox pisze:
noi okazało się że winna jest kostka stacyjki (tnz. wypalone styki) bardzo mnie cieszy że problem rozwiązany i dziękuję Wszystkim za rady :)


Wystarczy słuchać starszych 8) :wink:
kostuch pisze:
Wypalone styki w stacyjce?


Na górę
 Tytuł: Re: szczotki
Post: śr paź 10, 2012 5:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 21, 2012 2:08 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Zubrzyca Górna
Silnik: 1,6 16v
Model: long
Rok prod.: 1992
właśnie ;)
Dzięki Kostuch

_________________
PRZEMOX była VITARA 1,6 8V 1989
był TERIOS 1,3 16 V 1999,
I JEST VITARA automat 1,6 16V 'LPG 1992 rok long
pojawiła się odtatnio sx4 2,0 AWD z 2007 roku


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl