suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 3:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
Post: sob gru 18, 2010 6:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 15, 2010 8:49 pm
Posty: 21
Hmm w sumie klimy nie mam, a przycisk ewidentnie się włącza i wyłącza...


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 8:20 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Na pewno nie masz< choć jakić znaczek na przycusku powinien być

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 9:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Ale to ewidentnie zaślepka. "Przycisk" pod spodem to przygotowanie do instalacji klimy. :mrgreen:

W tym ogłoszeniu widać, że tam jest klima:
http://otomoto.pl/suzuki-vitara-2-0td-k ... 79566.html

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 9:59 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 15, 2010 8:49 pm
Posty: 21
Dzięki wielkie Panowie :!:


Na górę
Post: czw sty 06, 2011 9:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 15, 2010 8:49 pm
Posty: 21
Byłem u znajomego mechanika i trochę mnie zmartwił bo stwierdził ze moja vitka ma trochę więcej przejechane, niż 149000 na liczniku. Jak spuścił olej z dyfrów to było w nim trochę opiłków i taki jakby srebrny nalot, to chyba nie dobrze. W sumie nie wiem kiedy był wcześniej zmieniany olej w mostach.


Ostatnio zmieniony czw lut 24, 2011 8:24 pm przez angler83, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: czw sty 06, 2011 10:15 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Eeee tam, moja ma nalatane 260tyś, przy kupnie miała 220tyś i i tak coś dziwnie mało mi się wydawało. Nie wierz w bajki że auta 12 letnie mają po 140tyś bo by musiały prawie nie jeździć ;). Opiłki w mostach....hmm, może jak nie był od wieków zmieniany olej to to są po prostu opiłki ze ścierających się zębów? - jeśli dobrze kombinuję to w mostach zęby tak samo się ścierają jak w skrzyni biegów i jest to normalne (po to na korku spustowym w skrzyni jest magnesik żeby te opiłki zbierał). A realnie coś się z mostami dzieje? Wyją już czy jeszcze chwila? :)

A gdzie Ci stuka w silniku i jak?

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pt sty 07, 2011 6:22 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 15, 2010 8:49 pm
Posty: 21
W mostach to nie słyszę żeby coś wyło. Zrobię parę tysięcy i znowu spuszczę olej żeby zobaczyć jak się sprawy mają.


Ostatnio zmieniony czw lut 24, 2011 8:26 pm przez angler83, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt sty 07, 2011 7:40 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 926
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
silnik też można przełożyć :mrgreen:

jak nic się nie dzieje to jeździj, mnie mechanik zawsze powtarza żebym mu roboty nie szukał na siłę i przyjechał dopiero jak coś odpadnie :wink:
a tak poważnie, trzeba szukać speca od diesli, bo taki silnik w suzuce to rzadkość :roll:

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: pt sty 07, 2011 11:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 22, 2008 3:57 pm
Posty: 199
Lokalizacja: krakow-myslenice
moja ma grubo ponad 300 i ani grama oleju nie bierze :mrgreen: o ile to jest orginalny silnik... 8) ??

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=2006


Na górę
Post: pt sty 07, 2011 6:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Jak ma 350tyś to pewnie 150 jeszcze spokojnie nakręci. Te silniki są naprawdę trwałe - jak nic w nim nie siedzi i nie ma zakatowanego turbo to prędzej Ci ruda zje budę i ramę, rozsypie się skrzynia i padną mosty niż serce zdechnie ;).

Jakby mosty śpiewały to byś słyszał, gwarantuję Ci :).

Z mechanikami może forum mazdy pomoże? Poszukaj speca od japońskich diesli, ta jednostka jest nietypowa w suzuce, ale to generalnie dosyć popularny silnik. I się wsłuchaj co tam niby stuka, może to przewrażliwione ucho mechaniora albo jakaś pierdoła? Posłuchaj na postoju a nie tylko w czasie jazdy, z otwartą maską, może wtedy coś wyjdzie?

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pt sty 07, 2011 7:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt sie 01, 2008 9:43 pm
Posty: 256
Lokalizacja: Łask
A można jakieś dokładne fotki silnika, siedzienia ,kierownicy, to powróżymy :mrgreen:

A reszta tak jak kolega Miś napisał :wink:

Moja ma niby 230, ale daje jej ok 350 i "chodzi" tylko że już troche znaczy swoje miejsce :x

_________________
Była krótka 1.9 td, Long 2.0 TDIC i GV Cabrio 2.0
Jest GV 2.0 TD i GV 2.0 TD :D


Na górę
Post: sob sty 08, 2011 9:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 15, 2010 8:49 pm
Posty: 21
Dzięki Panowie za cenne rady i wskazówki i dzięki Wieniovitara za rzucenie fachowym okiem i konsultacje. Cóż na razie pojeżdżę i zobaczę co się będzie działo.


Na górę
Post: ndz lut 19, 2012 7:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 3:31 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Zabrze
No to mam kolejne dwa dylematy mechanicznego laika ;-)
1- mruga mi kontrolka oleju, ale tylko na luzie i to na niskich obrotach (dopiero po nagrzaniu się silnika). Gdy odpalam suzi to wydaje mi się, że kontrolka oleju pali się dłużej niż zwykle, ale po chwili gaśnie. Jak wciśnę sprzęgło to kontrolka przygasa i tak jest taka ledwo widoczna. Oleju na bagnecie max. Czy jest jakiś czujnik który odpowiada za wskazania tej kontrolki?Co sprawdzić, co może być przyczyną takiego mrugania?

2 - gdy dzisiaj sprawdzałem właśnie poziom oleju to zauważyłem poluzowaną śrubę od kolektora (te poskręcane 4 rury po prawej stronie silnika gdzie jest czujnik (lambda?) z kabelkiem to kolektot wylotowy?), więc zdjąłem tą pokrywę która tam jest przymocowana trzema nakrętkami i oto co zauważyłem: pierwsza śruba prawie cała wykręcona, druga ok, trzeciej brak!, czwarta lekko poluzowana....ogólny stan kolektora chyba nienajlepszy bo wydaje mi się, że w dwóch miejscach są takie jakby pęknięcia ale niewiem czy to tylko jakaś zewnętrzna powłoka czy co tak popękała. Wracając do tematu tych śrub, to jak bardzo ważne one są?Bo wydaje mi się, że to połączenie powinno być szczelne?Z drugiej strony niezauważyłem tam żadnych wycieków, okopceń itp.

_________________
Suzi 1.6 8V cabrio 1991r
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi świata. Jeśli nie, to wstaję i idę do roboty..."


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 5:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
ad.1. jest czujnik cisnienia oleju, zamontowany w bloku silnika, ale po objawach, to obstawiam panewki na wale korb.

ad.2. to kolektor wylotowy, powinien byc dokrecony, bo jak nie, to bedzie halasowac, gorzej jechac, walic spalinami w kabinie

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 8:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 3:31 pm
Posty: 175
Lokalizacja: Zabrze
ad 2 - dokręcone :)
ad 1- ta opcja z panewkami mnie troszkę niepokoi.....w grę wchodzi wymiana czy co?I jak to kosztowo może wyglądać orientuje się ktoś ?

_________________
Suzi 1.6 8V cabrio 1991r
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi świata. Jeśli nie, to wstaję i idę do roboty..."


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl