1. Ja używałem masy uszczelniającej Boll (zielone tubki dostępne w każdym lakierniczym)
2. Moje progi nie sąpołączone z ramą, nie używam hilifta. U mnie progi są tylko po to, zeby chronić budę przed kłodami/korzeniami i sprawdzająsię. Hilift można pod nie podłożyć pod warunkiem, że mocowania budy do ramy są w 100% zrowe. Profil 80x80 jest odpowiedni.
3. Grubą blachę kupowałem w skłądzie wyrobów hutniczych na Ochoczej na Wawrze. Tan wytną Ci każdąilość, czego chcesz. Nie wiem skąd jesteś (uzupełnij profil) ale są takie składy, gdzie "majsterkowicze" nie muszą kupować całego arkusza blachy. Jak robisz zderzak, to pomyśl o wyciągarce. Nawet jeśli jej nie zakąłdasz, to przygotuj się tak, żeby w przyszłości nie budować nowego zderzaka.
Mocowania można zrobić "Hadkowym" sposobem. Wycinasz z grubej blachy elementy które wchodzą w ramę od wewnętrznej strony przednich mocowań budy.
TU:

Wiercisz w nich otwory i od wewnątrz punktujesz (tylko porządnie) nakrętki. Do wyciągania Parchów i Jepów na zbloczu z gnoju po dach wystarczą po trzy śruby 12 po każdej stronie (wytrzymałość - 10.8 ). Płyta pod windę w kształcie litery H musi wejść na wcisk (liczą się milimetry). Do płyty przykręcasz zderzak. Nie spawaj płyty do ramy, nie warto też spawać zderzaka do płyty w takim układzie. Zawsze bedziesz mógł coś przerbić, masz lepszy dostęp w razie awarii. Ja użyełm blachy 10mm, ale 8mm też starczy.
_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej:
viewtopic.php?f=28&t=1989