suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 3:18 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 13, 2014 6:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:44 pm
Posty: 38
Witam wszystkich!

Od pewnego czasu mam wrażenie, że temperatura płynu jest zbyt niska. Na wskaźniku wygląda to tak:

Obrazek
(kliknij, aby powiększyć)

Zauważyłem ten fakt parę tygodni temu i jestem przekonany, że wcześniej wskazówka wspinała się wyżej (była na poziomie ok. 1/3 ciągłej linii na wskaźniku, a jak widać - teraz ok. 1/6). Parę dni temu przyuważyłem ją na wyższym poziomie, ale potrafiła zejść do niższego stanu w ciągu zaledwie kilku sekund. Silnik nagrzewa się szybko, w środku również cieplutko (termostat OK). Wiskoza - tutaj, według mnie, dziwnie - na zimnym silniku trudniej jest zakręcić wiatrakiem, niż na ciepłym (ale wtedy powinien się grzać). Dodam, że mam dodatkowo przysłonięte pół chłodnicy i czy jest -5 czy +10 stopni to wskazówka zawsze dochodzi do tego samego momentu. Może czujnik temperatury? Są jakieś inne opcje? Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
Wojtek


Na górę
Post: pn sty 13, 2014 6:48 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Wiskoza uległa uszkodzeniu najprawdopodobniej. Podobno nieczęsto tak się uszkadza, ale u mnie mialem tak samo. Dodatkowo zużycie paliwa było zwiększone przez dodatkowy opór wiatraka na zabetonowanej wiskozie.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn sty 13, 2014 9:54 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:44 pm
Posty: 38
No ale jak to jest, że na zimnym kręci się ciężej, niż na ciepłym? Skoro się zblokowała, to powinno się raczej za każdym razem tak samo kręcić...


Na górę
Post: pn sty 13, 2014 10:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Chyba że oliwa i inne smary się rozgrzały , więc i ... no wiesz :wink:

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: pn sty 13, 2014 10:09 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:44 pm
Posty: 38
Mieciu1 pisze:
Chyba że oliwa i inne smary się rozgrzały , więc i ... no wiesz :wink:


Co masz na myśli?


Na górę
Post: wt sty 14, 2014 12:02 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
WojtekPL pisze:
No ale jak to jest, że na zimnym kręci się ciężej, niż na ciepłym? Skoro się zblokowała, to powinno się raczej za każdym razem tak samo kręcić...


Na zimnym zawsze pierwsze pare obrotow bedzie ciężko chodziła. Potem powinna znacznie lżej sie obracać. Uszkodzenie wiskozy powoduje to że nie kręci sie tak jak powinna. Albo za lekko (przegrzany) albo za ciężko (niedogrzany silnik).

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sty 14, 2014 9:56 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lis 02, 2011 4:38 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Barwałd koło Wadowic
Wizkoza nie powinna tu miec nic do rzeczy.
Mi kiedys padła i luzno kręciła sie cały czas wiec ja sam zablokowałem ja na jakis czas ( dopuki nie kupiłem nowej) zeby nie przegrzac silnika w korkach. Wiecej paliwa sie spalało to fakt ale temperatura nie wazne czy na autostradzie czy w miescie wspinała sie w moim przypadku do połowy wskaznika i mimo cały czas sztywnej wizkozy utrzymywała sie na odpowiednim poziomie, dla proównania po zakupieniu sprawnej wizkozy wskaznik temperatury był w tym samym miejscu.
Ja bym tu szukał raczej w termostatach i w czujnikach temperatur a moze sam wskaznik cos zaczyna padac.

_________________
Grandziara 2.0 16v Cabrio vel Żabka


Na górę
Post: wt sty 14, 2014 10:54 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Przy temperaturze otoczenia w okolicach 0stC?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sty 14, 2014 11:48 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 22, 2013 8:06 pm
Posty: 21
Lokalizacja: lublin
Krzys2.0 pisze:
Wizkoza nie powinna tu miec nic do rzeczy.
Mi kiedys padła i luzno kręciła sie cały czas wiec ja sam zablokowałem ja na jakis czas ( dopuki nie kupiłem nowej) zeby nie przegrzac silnika w korkach. Wiecej paliwa sie spalało to fakt ale temperatura nie wazne czy na autostradzie czy w miescie wspinała sie w moim przypadku do połowy wskaznika i mimo cały czas sztywnej wizkozy utrzymywała sie na odpowiednim poziomie, dla proównania po zakupieniu sprawnej wizkozy wskaznik temperatury był w tym samym miejscu.
Ja bym tu szukał raczej w termostatach i w czujnikach temperatur a moze sam wskaznik cos zaczyna padac.

przy zimnym silniku jeżeli wiatrak wchodzi w obroty z obrotami silnika-tj. uszkodzona i przy obecnej porze roku nie osiągnie temperatury, no chyba że w korku


Na górę
Post: wt sty 14, 2014 12:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lis 02, 2011 4:38 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Barwałd koło Wadowic
Akuratnie to było jakos tak jak teraz jest wiec pamiętam ze było i koło zera i nawet przy około - 15 sie trafiło. I temp była taka jak byc powinna cały czas (tzn oczywiscie nagrzewał sie moze ciutke dłuzej ) ale to tak ja wiem moze 2 km dłuzej. Generalnie za temp silnika ( wody) odpowiada termostat jak jest nie nagrzane to sie nie otwiera i nie wazne czy jest -15 czy +15 czy wisko chodzi czy nie, dopuki sie nie nagrzeje jesli termostat jest sprawny to nie pusci plynu na chłodnice. Potem po zmianie wizkozy az do teraz tak samo trzyma temp. Kumpel w paetrolu tez ma na stałe zpięte wisko zeby sie nie okazało ze bedzie awaria wizkozy w terenie i sie głowica ugotuje a Patrolowe 2.8 jest wrazliwe na temp. Pamiętam ze w subarze uszkodził mi sie termostat ale to była wiosna około + 20 jechałem z angl ido Polsk i w Holandii wyciągnołem ten termostat całkowicie ( tzn w warsztacie mi to zrobili) i wtedy silnik chodziłna duzym obiegu i nawet przy +20 na autostradzie silnik miałproblemy zeby osiągnąc optymalną temp pracy a wiczorem to juz wogóle.

_________________
Grandziara 2.0 16v Cabrio vel Żabka


Na górę
Post: wt sty 14, 2014 3:33 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Masz rację. W takim razie u mnie musiał być termostat nieszczelny bo przy zblokowanej wiskozie nie dogrzewał sie silnik. Tyle ze po wymianie na nową wróciło do normy wszystko. Termostat wymieniłem dopiero niedawno, mniej wiecej rok po wymianie wisko.

Wiec lepiej sprawdzić/wymienić termostat na poczatek - sporo tanszy od wiskozy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sty 14, 2014 10:20 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:44 pm
Posty: 38
Termostat sprawdziłem - jest OK, ale z ciekawości i nadziei na szybsze dogrzewanie się zainstalowałem taki, który otwiera się przy 88 stopniach (standardowy przy 82). No i być może faktycznie ma on pełne otwarcie przy tejże temperaturze, jednak zaczyna się uchylać dużo wcześniej, niż ten oryginalny, przez co auto było jeszcze bardziej niedogrzane. I (chyba, a raczej - oby) mam winowajcę - czujnik temperatury. Przy zdjętej pokrywce termostatu włożyłem obok niego inny czujnik i zalałem wrzącym się płynem kontrolując obydwa wskaźniki i wychodzi na to, że zaniża on temperaturę. Wskaźnik w desce jest raczej OK, bo przy zetknięciu kabelka z masą dochodzi on do max. Na dniach postaram się wymienić delikwenta i dam znać, co i jak :) Dziękuję wszystkim piszącym za pomoc.

Pozdrawiam,
Wojtek


PS przy okazji zauważyłem, że podwinęła się i spękała gumowa uszczelka pod wtryskiem. Gdzie ją mogę nabyć? Bo szukam i nic. Oto obrazek z serwisówki, jest ona oznaczona nr 2.

Obrazek
(kliknij, aby powiększyć)


Na górę
Post: wt sty 14, 2014 10:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
i oto jest pytanie
w pierwszym zestawie jaki brałem u slawa była ta uszczelka teraz nie mogłem jej nigdzie dostać
naj szybsze i naj lepsze rozwiązanie to krengielit lub jakoś tak :P
(czyt:papier uszczelkowy)

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: śr sty 15, 2014 10:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lip 12, 2011 1:44 pm
Posty: 38
Same złe wieści :evil:

1. Niewiedza.
Dopiero teraz zauważyłem, że jest jakiś drugi czujnik temperatury płynu. Jest on widoczny na poniższym zdjęciu - zielona wtyczka. Za co on odpowiada? Z tego, co widzę, to wskaźnik bazuje na czujniku, który podłącza się za pomocą najzwyklejszego konektorka - tu akurat widać jego złotawe resztki, w korpusie termostatu.

Obrazek
(kliknij, aby powiększyć)

2. Ano właśnie - resztki czujnika...
Wykręciłem stary bez problemu, założyłem nowy i zagrzałem auto. Okazało się, że pokazuje on jeszcze niższą wartość, dlatego postanowiłem sprawdzić jeszcze raz ten stary...i przy dokręcaniu rozleciał się tak, że pozostała tylko część z gwintem w otworze w aluminiowym korpusie... Ciężka sprawa. Jutro będę kombinował coś z tym zrobić.

3. Na dokładkę
Podczas tej nierównej walki zgubiłem koreczek, który siedzi na końcu przewodu do odpowietrzania przedniego mostu. Można to gdzieś dostać?


Na górę
Post: czw sty 16, 2014 6:01 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
ten zielony podaje temp do sterownika co by on dawkował paliwko
jakoś tak to działa :D

tylko proszę cie nie bądź tak głupi jak ja i nie używaj wykrętaków do wykręcania czegoś z alu obudowy
polecam zrobić dziurkę w tym co zostało i wbić torxa w to

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl