suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 1996r http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=12989 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | grayo [ czw paź 02, 2014 10:42 am ] |
Tytuł: | szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 1996r |
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z vitarką. Jak w temacie- szarpie autem obroty skaczą (w dół) czasami strzeli filtr powietrza, przy czym nie odczułem spadku mocy bo poza tym jeżdzi normalnie. A dzieje się tak tylko wtedy gdy silnik się rozgrzeje, na zimnym jest ok. Odczucie jest takie jakby coś blokowało koła, mocne szarpnięcie któremu towarzyszy spory spadek obrotów, nie da się jeździć. Rano po odpaleniu obroty lecą do 1500 po czym powoli spadają. Komputer pokazał przepływomierz więc wymieniłem i dalej to samo, ostatnio kombinuje z cewkami, wymieniałem gumy, cewki, niby ciut lepiej ale znowu to samo. Zaniepokoił mnie olej w jednej komorze cewki, skąd on tam się wziął? Nie idzie wyrobić psychicznie. Wszyskie kabelki i kostki sprawdzone, rozrząd nówka. Co ją boli? ![]() |
Autor: | kubanos [ czw paź 02, 2014 12:08 pm ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
Miałem podobnie jak miałem założone świece NGK - made in france. Badziewie straszne. Założyłem Denso i jak ręką odjął. Tylko, że ja miałem 1.6 8v |
Autor: | grayo [ czw paź 02, 2014 1:23 pm ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
Jak ją kupiłem 3 miesiące temu było ok, po niecałych dwóch miesiącach zaczęły się wcześniej wymienione objawy tyle że rzadko, najpierw raz na jakiś czas strzelił filtr, później raz na jakiś czas szarpnęło autem no i coraz więcej i częściej i bujam się z tym dalej |
Autor: | danthe [ czw paź 02, 2014 1:32 pm ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
Świece. Cewki. Fajki pod cewkami. Przewody cewek - potrafią się przy samych wtyczkach poprzecierać. Izolacja ze starości i od temperatury się wykrusza. Sonda lambda - odłącz ją i pojeździj - nie zdziw się, że po odłączeniu sondy nie będziesz miał zapalonego check engine. Ten typ tak ma że nie sygnalizuje braku sondy. Czujnik położenia przepustnicy - mało prawdopodobne. EGR - też mało prawdopodobne. |
Autor: | LeśnyDziadek [ czw paź 02, 2014 4:37 pm ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
Przejdź na diesela a w/w objawy znikną ![]() |
Autor: | marcin_tdi [ czw paź 02, 2014 6:48 pm ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
u mnie te same objawy i byla to pompa w baku i tps |
Autor: | koziołek [ pt paź 03, 2014 7:29 am ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
LeśnyDziadek pisze: Przejdź na diesela a w/w objawy znikną ![]() ...i zaczną się nowe. ![]() |
Autor: | danthe [ pt paź 03, 2014 7:51 am ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
Z moim 2.0 16v odkąd kupiłem miałem problemy co jakiś czas z mocą i dławieniem się przy obrotach poniżej 3000. Wymieniłem wszystko co wypisałem powyżej poza TPS i EGR. Ostatnio odkryłem że kolektor wydechowy był pęknięty przy sondzie lambda. Kolektor wymieniłem na stalowy z GV ale jeszcze nie przetestowałem czy działa dobrze. koziołek pisze: LeśnyDziadek pisze: Przejdź na diesela a w/w objawy znikną ![]() ...i zaczną się nowe. ![]() Ja zaczynam tęsknić za starym dieslem jak woda zalewa maskę i kończy się trakcja... |
Autor: | grayo [ pt paź 03, 2014 7:18 pm ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
U mnie też jest pęknięcie tyle że już kawał czasu a problemy zaczęły się niedawno. wcześniej jeżdził kuzyn, śmigała elegancko EDIT: Zapomniałem dodać o jeszcze jednym błędzie - czujnik położenia wału rozrządu rząd 1 czy ten czujnik może być odpowiedzialny za objawy opisane w pierwszym poście? I jeszcze jedna sprawa, -pompka podaje paliwo kilka razy po włączeniu zapłonu, bo kilkukrotnie słychać jej grzechotanie a powinna chyba raz |
Autor: | danthe [ wt paź 07, 2014 7:39 am ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
grayo pisze: Zapomniałem dodać o jeszcze jednym błędzie - czujnik położenia wału rozrządu rząd 1 Zapewne może mieć wpływ. Wyeliminuj usterki wszystkich czujników. grayo pisze: -pompka podaje paliwo kilka razy po włączeniu zapłonu, bo kilkukrotnie słychać jej grzechotanie a powinna chyba raz Pompa paliwa jest sterowana przekaźnikiem za schowkiem pasażera, po lewej stronie schowka. Posłuchaj jak on się włącza. Powinien tylko raz po włączeniu zapłonu. Jeśli słyszysz grzechotanie pompy głośne to boję się że pompa dogorywa. |
Autor: | grayo [ wt paź 07, 2014 2:04 pm ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
Czyli że pompa siada tak? Dzisiaj doszedł jeszcze brak mocy, opornie się jeździ. Juz niemam nerwów. Wczoraj jeszcze było ok |
Autor: | danthe [ wt paź 07, 2014 7:42 pm ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
grayo pisze: Czyli że pompa siada tak? Dzisiaj doszedł jeszcze brak mocy, opornie się jeździ. Juz niemam nerwów. Wczoraj jeszcze było ok Wyeliminuj błąd czujnika położenia wału. Jeżeli dalej będzie źle to sprawdź jakie ciśnienie pompa daje. Posłuchaj pompy przy zbiorniku. Nie powinno jej być słychać za bardzo. |
Autor: | varadero [ wt mar 31, 2015 8:16 am ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
I jak rozwiązales problem ? Ja mam to samo. Na wolnych wkreca sie do konca. Podczas jazdy nie idzie tak jak powinna. Nie szarpie ale wolno przyspiesza. Jedynie na wolnych obrotach czasem szarpnie. |
Autor: | Mieciu1 [ wt mar 31, 2015 10:23 am ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
Sprawdź też cewki. |
Autor: | danthe [ wt mar 31, 2015 11:33 am ] |
Tytuł: | Re: szarpie, strzela filtr, skaczą obroty Vitara 2,0 16v 199 |
varadero pisze: I jak rozwiązales problem ? Ja mam to samo. Na wolnych wkreca sie do konca. Podczas jazdy nie idzie tak jak powinna. Nie szarpie ale wolno przyspiesza. Jedynie na wolnych obrotach czasem szarpnie. To może być też pierwszy objaw zużycia rozrządu. Ale zacznij od elektryki - cewki, fajki, świece. Przewody sterujące cewkami sprawdź dokładnie przy wtyczkach i te odcinki co na deklu zaworów leżą - tam izolacja lubi się wykruszać ze starości. Fajki obejrzyj czy nie ma śladów po przebiciach. I oczywiście cała litania począwszy od filtrów, na pompie paliwa kończąc. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |