suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 2:18 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 10, 2015 12:10 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lis 19, 2014 11:35 am
Posty: 13
Lokalizacja: Wolbrom
Witam
Mam problem z przegrzewaniem silnika 1.6 8V wymieniona wiskoza termostat . Temperatura skacze podczas dluzszej jazdy samochod moze stac odpalony 30-40 min i temperatura stoi w miejscu. Plyn nie idzie do oleju. ani nie podnosi sie jego stan weze nie sa twarde . podczas jazdy temperature zbijalem wlonczeniem nawiemu na full , wtedy temeratura spadala , ale po wylonczeniu po ujechaniu jakis 10 k/m znowu wrastala . Prosze o pomoc bo zamiezam sciagac glowice bo chyba to tylko zostalo . moze to wina wizkozy , czy jest sposob zeby ja sprawdzic oczywiscie jest nowa . Prosze o pomoc z gory dziekuje


Na górę
Post: pn sie 10, 2015 7:17 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Zatkana chłodnica wewnątrz lub między lamelkami. Zużyta pompa wody.
O sprawdzaniu wiskozy było niedawno. Poszukaj.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sie 10, 2015 9:41 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
sprawdź czy chłodnica równo się nagrzewa.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn sie 10, 2015 11:46 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lis 19, 2014 11:35 am
Posty: 13
Lokalizacja: Wolbrom
Pompa zostala wymienona razem z rozrzadem niecaly rok temu zrobilem na ty jakies 8 tys km . Chlodnice pukałem ale nie jest ona nowa sprawdze czy rownomiernie sie nagrzewa . Dzisiaj zrobilem trase cos kolo 100 km i w jedna strone nie mialem problemu jezdzilem po miescie stalem w korku temperatura nie skakała a na drodze powrotnej przy 70-80km/h
temperatura zaczela skakac od nowa .


Na górę
Post: pn sie 10, 2015 2:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 31, 2013 9:19 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Gorlice
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1996
Ja bym obstawiał termostat, nowy nie koniecznie musi być bez wady.

_________________
Vitara 1.6 8v LPG, CABRIO 1996r.


Na górę
Post: pn sie 10, 2015 4:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lis 19, 2014 11:35 am
Posty: 13
Lokalizacja: Wolbrom
Sprawdzilem chłodnice od gory parzy nie da sie jej dotknac a od dolu jest ciepla nawet bardzo ciepla ale nie jest to samo co na goze czuc roznice temperatur wyraznie .


Na górę
Post: pn sie 10, 2015 7:00 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
maniek pisze:
Sprawdziłem chłodnice od góry parzy nie da się jej dotknąć a od dołu jest ciepła nawet bardzo ciepła ale nie jest to samo co na górze czuć różnicę temperatur wyraźnie .


Nie przeczytałeś tematu o wiskozach - trzeba sprawdzić różnice w poziomie - od prawej do lewej.
Tak jak pisze Piotrek - może to być wina termostatu. Można spróbować go wyjąć. I pojeździć bez. W taki upał i tak jest maksymalnie otwarty praktycznie cały czas.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sie 11, 2015 7:39 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lis 19, 2014 11:35 am
Posty: 13
Lokalizacja: Wolbrom
w gornej czesci chlodnicu ruznicy nie ma chlodnica parzy , roznica pojawia dolnej czesc jezeli mowimy od prawej do lewej to prawa bardzo ciepla srodek taki sobie im konca lewej strony ciepła . Wyjme termostat jak bede w dluzsza trase jechal .
Wczoraj krecilem sie u nas po miescie i temperatura nie skoczyla . Skacze mi na dluzszych trasach .


Na górę
Post: wt sie 11, 2015 3:38 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
Mialem tak pomogla wymiana chlodnicy wisko mialem na sztuwno wtedy to i tak sie w trasie grzala bo chlodnica byla na wykonczeniu

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: wt sie 11, 2015 3:46 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
maniek pisze:
w gornej czesci chlodnicu ruznicy nie ma chlodnica parzy , roznica pojawia dolnej czesc jezeli mowimy od prawej do lewej to prawa bardzo ciepla srodek taki sobie im konca lewej strony ciepła . Wyjme termostat jak bede w dluzsza trase jechal .
Wczoraj krecilem sie u nas po miescie i temperatura nie skoczyla . Skacze mi na dluzszych trasach .


Środek chłodnicy w okolicy wiskozy tylko "taki sobie"?
To masz odpowiedź. Chłodnica niedrożna, nie nagrzewa wiskozy i nie ma odpowiedniego chłodzenia.
Nie wylkucza to termostatu. Pisałem już kiedyś, że dopiero 2 nowy kupiony był sprawny. Nie pamiętam jakiego producenta (poszukaj na forum, gdzieś jest mój post), ale żaden "popularny". Tani nie był.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr sie 12, 2015 8:52 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lis 19, 2014 11:35 am
Posty: 13
Lokalizacja: Wolbrom
Zamowie chlodnice przy chwili czasu wymienie i zobaczymy . Dam znac po wymianie czy problem zostal rozwiazany . Dzieki za wszystko pozdrawiam :D


Na górę
Post: śr sie 12, 2015 9:33 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W sumie chłodnica do 1.6 jest niewiele droższa niż dobry termostat. W 2.0 miałem większy wydatek.

A tu masz info o termostacie (tylko że do 2.0):
viewtopic.php?f=29&t=14421&hilit=termostat&start=31

Jak porównałem go z oryginałem to nie różnił się niczym, nawet wytłoczone oznaczenia miał takie same.

Ostatnio w terenie zaczęła mi się suka grzać. Trochę złapałem nerwa, bo w sumie niecały rok spokoju po ogarnięciu problemów z chłodzeniem (wymienione WSZYSTKO związane z chłodzeniem poza blokiem silnika i głowicą). Okazało się, że przyczyną była mokra lina syntetyczna z wyciągarki nawinięta na kangura przed chłodnicą. A wydawało by się, że to nie powinno mieć takiego dużego wpływu, bo w sumie to kilkadziesiąt cm od chłodnicy była ta lina odsunięta.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr sie 19, 2015 1:19 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Termostat jak sie wiesza to sie tak dzieje. Najlepiej go wywal i pojezdzij bez

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn sie 24, 2015 5:32 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 3:24 pm
Posty: 54
Mialem podonie przy krotkich odcinkach nic nie bylo widac. Rozwiazanie bylo chlodnica. Tak ja kolegamowi wywal termostat, tez mozesz go sprawdzc czy otwiera sie(ugotoj go) obstawiam chlodnice, koszt 200 250 zl, przy dobieraniu radze zmierzyc wszystko to zaczy roztawy otworow na sroby, wysokosc bo mi przyszla zakrotka, i z innym rozstawem. Pozdrawiam

_________________
Pali jak smok
Geo Traker 1,6 v16
lift 4" od radzika :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl