suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 8:00 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 23, 2015 10:17 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob sie 15, 2015 11:48 am
Posty: 1
Silnik: 2.0 TD
Model: LONG
Rok prod.: 1989
Witam. W tamtym roku otrzymałem w rozliczeniu za wykonaną usługę samochód Suzuki Vitara Long 2.0TD 5osobowy. Samochód ten był w opłakanym stanie blacharskim ( brak progów, podłogi, nadkol, zgnita rama itp ). Postanowiłem więc nie rekonstruować go tylko przerobić na 2 osobową zmotę. Samochód w 3 miesiące został gruntownie przebudowany. Po przebudowie udałem się nim na przegląd aby zmienić stan osobowy w dowodzie z 5 na 2 oraz uzyskać badanie techniczne. Okazało się że jest to nie możliwe do zrobienia. Byłem na kilku stacjach kontroli pojazdów i wszędzie ta sama rozmowa ( nie da się , ja nie wezmę za to odpowiedzialności, za dużo modyfikacji itp ). Zadzwoniłem więc do kilku rzeczoznawców którzy z kolei twierdzą że diagnosta powinien zrobić przegląd oraz zmianę stanu osobowego. Uzyskałem także pozytywną opinię kierownika urzędu komunikacji miejskiej który zaakceptował ten pojazd w obecnej postaci oraz zgodził się telefonicznie poinstruować stacje diagnostyczne że mają obowiązek wykonać czynności wspomniane wcześniej. Mimo to w dalszym ciągu ta sama negatywna odpowiedz ze strony diagnostów. Samochód jest w 100% sprawny. ( nowe kompletne zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, opony, wydech, zero wycieków, kompletnie nowe blacharka). Włożyłem masę pracy oraz pieniędzy w ten projekt a teraz stoi w garażu gdyż nie mogę nim poruszać po drogach. Zupełnie nie wiem co teraz zrobić? Może ktoś z was forumowicze zna stację diagnostyczną gdzie udałoby się zrobić wspomniane wyżej czynności? Ewentualnie jakieś inne propozycję? Chciałby załatwić wszystko legalnie. Załączam także link do obecnych zdjęcia samochodu. Pochodzę z Zawoi. Pozdrawiam

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
Post: śr lis 25, 2015 9:39 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Czołem,

Witamy się w innym dziale ;).

Ona nie jest za ostro pocięta żeby przejść diagnostykę? Brak zderzaka, chlapaczy itp?

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr lis 25, 2015 10:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
a witam kolege :D
słyszałem już o tej zmotce u bandiego, nawet miałem podjechać i zobaczyć co to za wyczyn ale jakoś brakło czasu...
no niestety moim zdaniem trochę za dużo to pocięte żeby zrobić legalny przegląd ale jak dobrze wiemy są inne wyjścia, polecam beskidus :wink:

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: czw lis 26, 2015 6:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 11, 2014 8:36 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Kraków
Trzeba było najpierw wymontować tylne siedzenia i zmienić w dokumentach a później motać. Teraz może być problem :roll:


Na górę
Post: pt lis 27, 2015 9:16 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
Taa , teoretycznie 95% aut z forum ni powinno mieć przeglądu 8)

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: pt lis 27, 2015 12:43 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Najśmieszniejsze jest to że te zmoty są doinwestowane i zazwyczaj w lepszym stanie niż większość samochodów w podobnym wieku poruszających się po drogach.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt lis 27, 2015 1:38 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
Zadna stacja diagnostyczna tego nie zrobi,
Jak wyzdrowieje to podjade, jak nie zapomne do znajomego diagnosty, bo to musi byc specjalna stacja ktora wykona dokladne badania, z tego co wiem bardzo drogie i auro trzeba zostawic na kilka dni.
To nawet nie stacja chyba tylko jakis wydzial homologacyjny czy jakos tak.
Kiedys slyszalem, ze chlopaki robili to przez niemcy. Ale tu chodzilo o budowe buggy. Robili, jechali do niemiec, tam zalatwiali wszystkie papiery dopuszczajace to do powiedzmy ruchu, rejestrowali i wtedy zwozili do polski jako legalny towar :)

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: pt lis 27, 2015 8:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Pewnie będzie ciężko. Znam kilku diagnostów i żaden z nich nie dał by temu przeglądu :mrgreen:

danthe pisze:
Najśmieszniejsze jest to że te zmoty są doinwestowane i zazwyczaj w lepszym stanie niż większość samochodów w podobnym wieku poruszających się po drogach.


I tu się w pełni zgodzę. W moim longu wszystko co tylko można było zrobione. Geo_paweł który go kupił, pojechał na przegląd i na pierwszej stacji nie przeszedł przeglądu. Diagnosta zrobił przegląd i stwierdził, że wszystko jest sprawne, ale zważył samochód i stwierdził że jest cięższy niż w dowodzie :mrgreen: Tego samego dnia na innej stacji samochód przeszedł przegląd bez problemu :D

Problem jest w tym, że diagności boją się podbijać przeglądy samochodom rzucającym się w oczy. Lepiej seria złom, niż doinwestowane, a modzone auto.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: pt lis 27, 2015 10:10 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
W dodatku jeżdżę bez tylnego zderzaka od roku, z wystającymi ostrymi krawędziami i nawet jak policja siądzie na ogonie to się nie zainteresuje, u nas jest ciche przyzwolenie dla terenówek i tych przedsiębiorczych (w firmie wozimy dostawczakami na kat.B koparki) na wadze 6200 + sprężarka na przyczepce 1000)

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl