suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Ogromne spalanie po swapie.na 16v
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=19782
Strona 1 z 2

Autor:  Ghost [ ndz paź 13, 2019 1:29 pm ]
Tytuł:  Ogromne spalanie po swapie.na 16v

Witam wszystkich serdecznie jestem tutaj nowy,mam problem z moja vitara z 1990r. Ostatnimi czasy obrocilo mi panewke w 8v wiec postanowilem kupic 16v I zrobic swapa. Dodam iz to ten pierwszy silnik o kodzie g16a , problem polega na tym ze masakrycznie duzo spala.benzyny, za 180zl zrobilem 60/70km I bak pusty, kopci na czarno jak.stary.diesel, zostaly wymieniona cewka aparat czujnik halla przeplywka sonda lambda, wymienilem tez caly kolektor dolotowy wraz z czujnikami, zostal zalozony nowy rozrzad pompa wody nowa pompka paliwa filtry, poprostu wszystko a ze spalaniem sie.nic.nie.zmienilo. Dodam tez ze przy 5 tys.obrotow tak jakby odcina I strzela z wydechu. Swiecie.wszystkie czarne.jak.noc jednakowo. Po zmostkowaniu kostki wyskakuje blad 33,34 dodam ze przeplywka byla sprawdzona I dziala. Nie.wiem co to moze byc, bardzo prosze o pomoc

Autor:  kostuch [ wt paź 29, 2019 10:23 am ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

To że fizycznie działa przepływomierz, nie oznacza że ECU widzi sygnał.
Musiałbyś się podpiąć komputerem i sprawdzić co widzi ECU.

Autor:  radzik071 [ śr paź 30, 2019 5:49 pm ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

a powrót paliwa do baku działa ? Jest też zawór przelewowy, który nadwyżkę ciśnienia paliwa wraca w bak. Może się zaciął w pozycji zamkniętej i całe max ciśnienie idzie we wtryski.
PS.
To tylko taka luźna teoria, bo ja się silnikami nie zajmuję :P

Autor:  Ghost [ pt gru 20, 2019 8:13 am ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

5x zostala zmieniana przeplywka, z tego co widze.to tak jakby komp.dostawal sygnal ze jest za duzo powietrza I dowala paliwa zeby wyrownac, auto juz pol roku stoi bo nikt nie.wie co mu jest. Gdzie.znajduj.sie.ten zawor od powrotu paliwa?

Autor:  Ghost [ pt gru 20, 2019 8:14 am ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

5x zostala zmieniana przeplywka, z tego co widze.to tak jakby komp.dostawal sygnal ze jest za duzo powietrza I dowala paliwa zeby wyrownac, auto juz pol roku stoi bo nikt nie.wie co mu jest. Gdzie.znajduj.sie.ten zawor od powrotu paliwa?

Autor:  Generic [ pt gru 20, 2019 7:48 pm ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

Na końcu listwy wtryskowej, czyli od przodu auta jest regulator ciśnienia i od niego idzie powrót do baku.

Autor:  Ghost [ ndz gru 22, 2019 8:10 am ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

Wszystko sprawdzone jest okej, auto dostaje za duzo powietrza I przez to komp dowala benzyny, niemam juz pojecia co sie dzieje. Dzis elektryk stwierdzil ze sam juz nie wie... wszystko wyskladane jest na tip top

Autor:  Ghost [ sob gru 28, 2019 4:37 am ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

Elektryk "odkryl" ze nie zmienia sie napiecie na sondzie lambda, dodam z sonda jest oryginalna z denso , czy to moze miec zwiazek z takim ogrommym spalaniem?

Autor:  KrystianT [ ndz gru 29, 2019 11:47 pm ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

Raczej tak, bo skoro sonda ma informować komputer o zawartości spalin (stosunku spaliny/powietrze) w wydechu a nic się nie zmienia, to komputer stwierdzając, że tych spalin jest mniej niż powinno może dołożyć więcej paliwa - brzmi logicznie, ale fachowcem nie jestem i mogę się mylić...

Autor:  kostuch [ śr sty 01, 2020 1:13 pm ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

Ghost pisze:
Elektryk "odkryl" ze nie zmienia sie napiecie na sondzie lambda, dodam z sonda jest oryginalna z denso , czy to moze miec zwiazek z takim ogrommym spalaniem?

A jakie jest to napięcie?
Wysokie? Niskie? Takiesobie?

Autor:  Ghost [ czw sty 02, 2020 7:49 am ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

Napiecie 0.8 volta I sie.nie zmienia.
Mozna jakos zamienic przeplywke na inna? Np od "hjundaja" accent? Tez jest na 5pinow a chyba wydaje mi sie ze to jej wina a juz 5 sztuk probowalem na kazdej inaczej chodzi silnik. Ona tez jest na 5 pinow , jest to w ogole realne ze to bedzie chodzic?

Autor:  kostuch [ pt sty 03, 2020 2:46 pm ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

Gdzieś miałem jakieś info dotyczące standardu sygnału z przepływomierza vitarowego... :roll:
Tylko weź i znajdź taki dokument w archiwum :?
Tak czy inaczej musiałbyś mieć dostęp do oscyloskopu, żeby ocenić sygnał. Masz coś takiego pod ręką?

Ten elektryk nie może podpiąć się do komputera i sprawdzić co ecu widzi na czujnikach?

Autor:  Ghost [ pt sty 03, 2020 5:55 pm ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

W tym silniku mozna tylko wyblyskac kod bledu, jedno jest pewne ze to przeplywka daje do kompa sygnal zeby zwiekszyl dawke paliwa, ale zeby az 5 przeplywek dawalo falszywe info? Teraz wpialem rure tak ze nie jest na szczelnie I jest tak jakby lewe powietrze za przeplywka I auto chodzi w miare normalnie nie kopci I nie pali tyle paliwa, trzyma rowno obroty a natomiast jak zepne wszystko na szczelno to.sie robi problem, dowiedzialem sie ze "hjundaj" accent ma podobna przeplywke na 5 pinow ale tego nowszego typu, czy.jest szansa zeby to.zgrywalo sie? Tam silnik 1.5 w tym accencie, komputer odczyta ta przeplywke?

Autor:  Ghost [ sob sty 04, 2020 9:23 am ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

Znalazlem post I takie.same problemy wystepuja u mnie.
viewtopic.php?f=29&t=17126&hilit=Przeplywomierz

Wie ktos ktory to moze byc przewod? Tez wywala blad od przeplywki

Autor:  kostuch [ sob sty 04, 2020 3:26 pm ]
Tytuł:  Re: Ogromne spalanie po swapie.na 16v

Ghost pisze:
W tym silniku mozna tylko wyblyskac kod bledu

To ciekawe :)
Wszystkie vitary i baleno które widziałem na oczy (oprócz tych najstarszych, z zapłonem sterowanym nie przez ecu) dawały się podłączyć do komputera i zeznawały co je boli.
Przepływomierz 5 pinowy ma zintegrowany pomiar temperatury powietrza. Równie dobrze można dać trzypinowy i osobny czujnik.
Problem jest najprawdopodobniej w zgnitym kabelku - ale którym, to Ci nie odpowiem ja ani żaden schemat ani serwisówka.
Może być problem z masą referencyjną, napięciem zasilania czujnika albo jego wyjściami.
Dlatego nawet jak wymienisz 100 innych super nowych przepływomierzy, to będzie padaczka.

Wszyscy święcie wierzą, że jak wsadzą nowy osprzęt do zaniedbanego otoczenia, to będzie cacy.
Ale wystaczy zaśniedziały styk na wtyczce, żeby komputer dostawał złe informacje i na ich podstawie źle sterował silnikiem.

ps.
A co ci "błyska" ta vitara?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/