suzuki.info.pl
http://www.suzuki.info.pl/forum/

Wytrzymałość tylnego kosza satelit GV manual vs automat
http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=19940
Strona 1 z 1

Autor:  Yarkko76 [ pt mar 06, 2020 3:32 pm ]
Tytuł:  Wytrzymałość tylnego kosza satelit GV manual vs automat

Cześć!
Chciałem założyć do świeżo nabytej GV I 2.5 V6 (manual) większe koła i jednocześnie zwolnić przełożenia w mostach. Aby nie przekładać talerza i ataku, kupiłem na All.. główkę, której stan był określony "jak na zdjęciu". Na aukcji było zdjęcie główki mostu z auta z manualną skrzynią biegów (kosz satelit zakryty pokrywą przykręconą śrubami). Niestety otrzymałem główkę od automatu (zamknięcie kosza satelit w kształcie kopuły). Sworznie satelit są blokowane 3 kołkami rozprężnymi, które na moje oko dodatkowo osłabiają kosz.
Poradźcie proszę, czy według Waszej wiedzy, większe koła i kierownik nie rozniosą tego dyfra przy pierwszym upalaniu? Zostawić go czy zwrócić i szukać od manuala? Dyfer jest od GV I 1.6 (5,125).

pozdrawiam
Grzegorz

Autor:  marirus [ ndz mar 08, 2020 10:57 pm ]
Tytuł:  Re: Wytrzymałość tylnego kosza satelit GV manual vs automat

Szukaj od 2.0 lub 2.5. jak już szukasz to szukaj z przełożeniem 4.8, 5.125 mimo że najwolniejszy to jest podobno wytrzymałością nie grzeszy. Diesle odpuść bo mają przełożenia takie jak twoje lub szybsze. A to co dostałeś to gościowi odeślij spowrotem.
Pisz do użytkownika sushi lub dzwo do MTServis24.

Autor:  Didymos [ pn mar 09, 2020 8:36 am ]
Tytuł:  Re: Wytrzymałość tylnego kosza satelit GV manual vs automat

Takie kosze z kołkowanymi sworzniami były chyba we wszystkich starszych vitarach, nigdy nie słyszałem, żeby sam kosz pękł, szczególnie za sprawą kołków.
Jak masz obawy, to zawsze mogę tę główkę przejąć po taniości :mrgreen:

Autor:  radzik071 [ pn mar 09, 2020 9:39 am ]
Tytuł:  Re: Wytrzymałość tylnego kosza satelit GV manual vs automat

Tylne kosze i przełożenia są bezawaryjne. O to się nie martw.
Za to oba przełożenia PRZEDNIE: 5.125 oraz 4.875 mają słabe zęby. Jak chcesz najmocniejsze przełożenia, które zwolnią Ci GV 2.5V6 manual(4.3) to najlepiej założyć 4.625 z Vitary 2.0pb

Autor:  Yarkko76 [ pn mar 09, 2020 1:28 pm ]
Tytuł:  Re: Wytrzymałość tylnego kosza satelit GV manual vs automat

Didymos pisze:
Takie kosze z kołkowanymi sworzniami były chyba we wszystkich starszych vitarach, nigdy nie słyszałem, żeby sam kosz pękł, szczególnie za sprawą kołków.
Jak masz obawy, to zawsze mogę tę główkę przejąć po taniości :mrgreen:

Didymos, drogo kupić, jeśli trzeba wyremontować i tanio sprzedać to moje motto biznesowe :mrgreen:
Co do kosza to zasugerowałem się tym, że na schemacie mostu taki typ był pokazany dla automatcznej skrzyni biegów, a wieść gminna niesie, że czasami 2,5 V6 automat ma "ameliniowy" most z przodu.
radzik071 pisze:
Tylne kosze i przełożenia są bezawaryjne. O to się nie martw.
Za to oba przełożenia PRZEDNIE: 5.125 oraz 4.875 mają słabe zęby. Jak chcesz najmocniejsze przełożenia, które zwolnią Ci GV 2.5V6 manual(4.3) to najlepiej założyć 4.625 z Vitary 2.0pb

Radzik071, czy zmiana przełożeń z 4,3 na 4,625 byłaby odczuwalna? Plusem na pewno byłyby mocniejsze przełożenia z przodu niż fabryczne 4.3.
Przymierzam się do opon MT Insa Turbo Dakar 245/70/16 i nie chciałbym zmulić auta na czarnym.
Jest to moje pierwsze motanie i nie mam jeszcze żadnego doświadczenia związanego ze zmianą przełożeń.

Autor:  radzik071 [ pn mar 09, 2020 9:03 pm ]
Tytuł:  Re: Wytrzymałość tylnego kosza satelit GV manual vs automat

4.625 zwolni Ci auto o około 7% a opona 74cm przyspieszy auto o jakieś 8%, więc powinno wyjść akurat.
PS.
Dakar to badziewie. Pod każdym względem lepsza będzie Sahara. Ale o tym to poczytasz w dziale opon.

Autor:  Yarkko76 [ śr mar 11, 2020 2:04 am ]
Tytuł:  Re: Wytrzymałość tylnego kosza satelit GV manual vs automat

Dzięki wszystkim za pomoc!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/