suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob maja 03, 2025 6:54 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki olej...
Post: sob lis 17, 2007 1:43 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
Witam !!
Na tym forum jestem nowy. Ale widze tu duzo znajomych z rajdy4x4 wiec powinniscie mnie znac :D Sprzedalem niedawno swojego SJ413 i zanabylem Vitarke JLX Canada. W zwiazku z tym mam male pytanko. Nie wiem jaki niemiec lal tam olej i zanim zrobie wymianke to nie wiem co by tam kupic na ewentualna dolewke. Powinno się lać 10 w 40 półsyntetyk, ale cholera wie czym jest zalana bo nie widze nic na ten temat ani w ksiazce serwisowej ani pod maska. Co proponujecie koledzy ??

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 2:20 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 11, 2007 5:13 pm
Posty: 496
Lokalizacja: Gliwice
Ja bym na dolewkę wlał 10w/40 moim zdaniem najbezpieczniejsze rozwiązanie.
A jak będziesz całkowicie wymieniał to albo 10w/40, albo 15w/40, zależy od przebiegu i jak bardzo jest zużyty silnik.
5w/40 nie lej bo za bardzo ci wypłucze silnik, no i może się rozciec.
:mrgreen:

_________________
vitara 2.0 V6 32/10"po przeszczepie ;) + 0.5 lekko dłubnięta
XL7 2.7 V6 - dobinsons 2" 225/75r16 bfg/at :)
1,6 8v cabrio przyjemna na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 3:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
Jeszcze raz wszystko przejrzalem i znalazlem :D Niemiec lal 10w40. Kupilem na dolewke lotos semisyntetic 10w40. W przyszlym tygodniu moze bede robil zmiane oleju.

Silnik w stanie b.dobrym.
Rocznik 92, przejechane 127 tys km. To jaki zalac na zmiane ??
Ja mam zamiar lac 10w40 lotos albo mobil.

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 6:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
Ja do plaskatego (z silnikiem TD) oraz Vitki leję lotosa. Do Vitki minerał. Poprzedni użytkownik delklarował (ustnie) użycie takiego oleju. Właśnie dzisiaj nabyłem i już w plaskatym zmieniłem. Vitka czeka na swoją kolej.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 8:08 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 08, 2006 12:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Braniewo
Ja do swojej używam oleju czołgowego o param. 20 W 50. Nie ma przecieków a z tego co wiem to olej do silników które chodzą w bardzo dużych obciążeniach. Jest robiony specjalnie dla armii.

_________________
Vitara sztywny most przedni
Land Rover Discovery 4.6
Jeep Cherokee 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 10:46 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
@PrzeM podziel się z kolegami :lol:
Znajomy warsztat napełnił mi vitkę olejami od autobusów.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 10:30 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja wymienialem tydzien temu i wlalem castrola 10w40 polsyntetyka...Jezdzi OK, a mechanik (zawsze pierwsza wymiane robie u mechanika) powiedzial, ze te auta lubia dobre polsyntetyki. Do mostow wlalem 80w90 GL-5 polsyntetyk.

Pozdrawiam!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 19, 2007 11:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
Ja tez polecam 10w40. do swojej od dwoch lat leje castrola magnateca 10w40 i nie ma problemow, nawet przy mrozie ok. -25 bylo wszystko ok!!


Na górę
Post: ndz sie 24, 2008 3:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt cze 17, 2008 10:12 pm
Posty: 14
witam do łącze sie do pytania tylko ze ja mam trochę inny problem....
robiłem remont swojego silnika byłem zmuszony tzn wymieniłem cały dół silnika... bo nie opłacało sie robić szlifu wału i nie wiem czy w ogóle była by taka możliwość luz na panewkach na oko 5 mm... przy czym już kiedyś poprzedni właściciel robił pierwszy szlif... a żeby kupujący nie usłyszał tych panewek włożył do miski około litrę smaru grafitowego.... a po za tym znajomy który w moim mieście był jedynym, dobrym i tanim fachowcem od szlifowania wałów zmarł parę m-c temu... po remoncie silnik pali idealnie... chodzi równo... zapłon i rozrząd jest dobrze ustawiony... ale meczy mnie jedna rzecz bo strasznie słychać zawory ustawiłem je na ciepłym silniku na 0.20 wszystkie(1.6 16v rok 93) tak doczytałem w książce serwisowej... olej zalałem 10W40... i tu moje pytanie czy jak bym zalał 15W40 może to klekotanie ustąpić? nie wiem jaki silnik ma przebieg ale jest w dobrym stanie...

_________________
Vitara long 93r 1.6 16v


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 8:24 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
A czemu ustawiałeś na ciepłym silniku - zdaje się że powinno się ustawiać na zimno
Poza tym przy zaworach nie na regulatorach hydraulicznych zmiana oleju na gęstszy nic nie da.
Z tego co czytałem te silniki nie znoszą (rozrząd - zawory) oleju gorszego niż 10w40.
ja sam zalany mam lotos semisyntetic i jest ok - tylko troche go spala. tak z 0,5l na 2000km

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 10:14 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt cze 17, 2008 10:12 pm
Posty: 14
czasem ustawia sie na zimnych czasem na cieplych wczoraj jeszcze przestawilem je raz na zimnym tak jak pisze na http://suzuki.a-ng.eu/?t=2;&a=67 czyli 0.10 ale to juz jest za malo.. silnik niepracuje rowno miernie.... a jak klepalo dalej klepie.... wiec juz niewiem oco chodzi a ten dzwiek jest na 100% z pod pokrywy zaworow

_________________
Vitara long 93r 1.6 16v


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 12:15 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:18 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Wrocław
Chalski pisze:
Z tego co czytałem te silniki nie znoszą (rozrząd - zawory) oleju gorszego niż 10w40.

A czy w czasie, kiedy powstawała konstrukcja tego silnika (8V) były już oleje lepsze od mineralnych :?: :wink:

A co do sedna sprawy - może sam wałek jest już wytarty :?:


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 12:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
W mojej Vitarze też trochę słychać rozrząd. Luzy mam w normie. Albo ten typ tak ma, albo zużyte są krzywki na wałku rozrządu. Osiągi mojego silnika sa przyzwoite, więc stawiam na "ten typ tak ma".

O motocyklach Suzuki mówi się: "Suzuki to stuki i puki". Widać, że i samochody są takie.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 1:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
MarekS pisze:
A czy w czasie, kiedy powstawała konstrukcja tego silnika (8V) były już oleje lepsze od mineralnych :?: :wink:

A co do sedna sprawy - może sam wałek jest już wytarty :?:


Co do olei - na 100% były już półsyntetyki (z tym że na polskim rynku jeszcze mogło nie być bo my dopiero wyleźlismy z komuny)

Co do wałka i hałasów - trzeba by czujnikiem zegarowym pomierzyć wzniosy krzywek i porównać z danymi w haynesie - jest to możliwe.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 5:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt cze 17, 2008 10:12 pm
Posty: 14
tak mi sie wydaje jeszcze ze wałek...(jest troszke podrobiony) ale co mnie zastanawia przed remontem chodziło wszystko ok... jeździłem na tym jakieś 5 m-c i nie słychać było tych zaworów czasem jak zalałem ruskiej benzyny to delikatnie czasem poklepały jak gwałtownie chciałem ruszyć... możliwe że po prostu musi sie to dopracować? a tak powiedzcie mi jak wygląda sprawa z tymi zagęszczaczami do oleju ?? czy to niszczy silnik ? i może przestanie wtedy klepać? a nie za bardzo uśmiecha mi się wymieniać na 15w40 zwłaszcza ze zalałem parę dni temu nowy... pozdrawiam

_________________
Vitara long 93r 1.6 16v


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl