suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 4:38 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 12, 2011 1:26 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Mam taki problem, ostatnio zdaje się nasilać. Przy ruszaniu z miejsca na jedynce auto dostaje "kangura" - szarpie. Problem występuje na gazie i na benzynie. Moje wstępne diagnozy (ale to tylko domysły, mogę się mylić):
-nie jest to raczej wina sprzęgła, bo kiedy samochód "toczy się" na jedynce bez gazu i dynamicznie przyspieszę to objaw jest identyczny.
-nie jest to raczej wina pompy paliwa - patrz szarpanie na gazi i benzynie, w dodatku sprawdzałem w programie do gazu wykresy sondy lambda i przy tym szarpaniu sonda jest raczej "bogata". Mogę wrzucić print skrina z oscylogramem z momentu ruszania
-jak ruszam odpowiednio delikatnie to da się nie szarpać. dodatkowo odnoszę wrażenie, że na zimnym silniku nie szarpe, za to na niedogrzanym bardzo, a na ciepłym również wyraźnie.
Jeśli ktoś ma pomysł co może być przyczyną proszę o informację. Przychodzą mi jeszcze do głowy takie hasła jak: przepustnica, silnik krokowy, filtr powietrza tudzież kolektor.
Ogólnie odnoszę takie wrażenie, że auto czasem jakby gubiło pojedyncze zapłony na jednym cylindrze podczas jazdy. Świece i kable wymienione, ale może problem jest trochę głębiej - cewka? aparat zapłonowy?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie razem z prostymi radami jak daną rzecz sprawdzić, bowiem nie jestem wybitnym specjalisą od samchodów.

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: sob lut 12, 2011 9:29 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 27, 2010 5:06 pm
Posty: 153
Lokalizacja: wrocek
podobny problem miałem ale w escorcie :D i obstawiałem przepływomierz powietrza lub silnik krokowy :!:
padło na przpływomierz :wink:

_________________
była vitara 1.6 8V JLX 1993 cabrio
teraz RAV4 2.0 automat 2002r 5d :oops: ;)
Obrazek


Na górę
Post: sob lut 12, 2011 12:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
A czy jest jakaś możliwość sprawdzenia działania przepływomierza tudzież silnika krokowego? I przy okazji czy dobrze myślę że taka awaria może ze sobą nieść dosyć kosmiczne spalanie w mieście a przyzwoite na trasie?

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: pn lut 14, 2011 12:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Zdaje się, że w vitarze nie ma silnika krokowego. Dzisiaj podłączyłem się pod sterownik od gazu (STAG-4) i zapisałem parametry pracy silnka podczas szarpania - w załączonym pliku. to, co mnie zastanawia to dziwne odczyty sondy w momencie szarpania i przede wszystkim te piki czasów wtrysku. W momencie szaprania ECU manipuluje ilością podawanej benzyny poprzez wydłużanie czasu wtrysku, a komputer gazowy przelicza to na czas wtrysku gazu. Jeśli ktoś potrafi to zinterpretować to prosiłbym o komentarz. A może to normalne i przyczyna leżu zupełnie gdzie indziej?

Aha, zapomniałem dodać, że tylko cylinder nr 2 ma taki skok, pozostałe wydają się być normie.

Obrazek

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl