suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 2:21 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 21, 2011 6:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 04, 2009 8:27 am
Posty: 28
Lokalizacja: Bieszczady
Może ktoś pomoże mam silnik V6 zdechł i już nie chce zapalić podejrzewam ze to immo bo nie ma iskry.
No ale się nie znam :(
Można gdzieś kupić komputer bez immo ???

_________________
Vitara :mrgreen:


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 12:16 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Don Corleone pisze:
Może ktoś pomoże mam silnik V6 zdechł i już nie chce zapalić podejrzewam ze to immo bo nie ma iskry.
No ale się nie znam :(
Można gdzieś kupić komputer bez immo ???



z tego co wiem to immo wywalic sie nie da trzeba komp immo stacyjke kluczyk itp

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 12:57 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
miałem tak w 2.0 v6
wymiana tak ja sław pisze i odpaliła-7stówek na allegro znalazłem komplet
do 2.0 v6 zdarzały się bez immo- mój podleśniczy ma i tak sie zastanawiam czy nie "sklonować" od niego komputera i tym sposobem pozbyć się immo... ale nie wiem ja w gv
u mnie zdarzyło się to po rozładowaniu akumulatora i próbie odpalenia
jedyna przerąbana sprawa jak dla mnie w vitarach v6


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 6:41 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 04, 2009 8:27 am
Posty: 28
Lokalizacja: Bieszczady
Właśnie a u mnie stała bez akumulatora dość często
Ale jeszcze jedno mam instalacje od Vitary 1999 r ze skrzynią automatyczną (a skrzynie obecnie mam manual )kiedyś miałem tam mostek z drutu na dwóch najgrubszych kablach zdaję się żółto czarny i czerwonoczarny i to mogło dotknąć do masy.
Czy mogło coś się spalić ????

_________________
Vitara :mrgreen:


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 8:10 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jesli to immo to kupujesz uzywany i bez problemu można zakodować nowy immo w komputerze. Nastepnie kodujesz stare kluczyki w nowym immo. Mi w ASO to za 90 zł zrobili.
Ale skoro nie jestes pewien co nawalilo to podjedź do elektronika speca od samochodowych komputerów zeby ci to zdiagnozowal.

ps:
Kolega andrut mial taki problem kiedys jak mu sie rozładował akumulator.
Mam sprawny immo od 2.0 16v z kluczykiem i stacjką (może podejdzie do v6?). Już jedną vitare udalo sie odratować za jego pomocą :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 8:20 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Robsik pisze:
do 2.0 v6 zdarzały się bez immo- mój podleśniczy ma i tak sie zastanawiam czy nie "sklonować" od niego komputera i tym sposobem pozbyć się immo...


Jak możesz to zdobądź numery tego ECU bez immo, ewentualnie numer VIN by też mógł być. Dobrze by bylo wiedzieć na jaki rynek byly bez immo.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 9:23 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
robilem przekladke kompa z jednego auta do drugiego, oczywiscie musial byc tez zamieniony kluczyk i PUSZKA Z IMMO ! bez przekaldki puszki wogole nie startowal

_________________
EVitara


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 10:23 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
vaiker pisze:
robilem przekladke kompa z jednego auta do drugiego, oczywiscie musial byc tez zamieniony kluczyk i PUSZKA Z IMMO ! bez przekaldki puszki wogole nie startowal


Wszystko zależy od ceny. Jesli tanio dostaniesz komplet ECU+IMMO+kluczyki+stacyjka+zamki to wymieniaj wszystko. Tanio czyli w nie wiecej niz 100zl drozej niż sam ECU. Akurat do v6 jest sporo tego szpeju na rynku wiec wybór jest.

Przekladka IMMO nie jest konieczna. Suzuki dopuszcza parowanie komputera z nowym immo. Jednak potrzebny jest do tego odpowiedni sprzęt i soft (kazde ASO suzuki takie cos powinno miec)

Generalnie wyglada to tak:

1. ECU jest powiazany z IMMO I IMMO z ECU (ECU wie z jakim IMMO może wspolpracować, IMMO wie z jakim ECU ma wspolpracowac) Przy starcie ECU odpytuje IMMO o ID i porównuje to ID z tym które ma wpisane w pamięci.

2. IMMO jest powiazany z kluczykami (max 3 lub 4 kluczyki w jednym IMMO)

Można przeprogramować ECU aby uzywal innego IMMO.
Można przeprogramować IMMO aby uzywal innych kluczyków.

Moim zdaniem taniej jest wymienic sam ECU i zaplacic na przeprogramowanie niż wymieniać stacyjke i zamki (przeszedlem każdą z tych procedur niestety...).

tutaj procedury:

Wymiana IMMO:

PROCEDURE AFTER IMMOBILIZER
CONTROL MODULE REPLACEMENT
When Immobilizer Control Module was replaced, including when
replaced because rechecking by using a known-good Immobilizer
Control Module was necessary during trouble diagnosis, register
Transponder code and ECM/Immobilizer Control Module code in
Immobilizer Control Module and ECM/Immobilizer Control Module
code in ECM/PCM by performing following procedure.
1) Perform Steps 1) and 2) described in ?How to register ignition
key? section.
2) Prepare ignition key with a built-in transponder. And then turn
ignition switch ON by using it.
3) Using Suzuki scan tool, clear all transponder codes registered
in Immobilizer Control Module by executing ?CLR. TRANS COD
(CLEAR TP CODE)? command in SELECT MODE menu.
NOTE:
When ?CLR. TRANS COD (CLEAR TP CODE)? command is
executed with the malfunction indicator lamp (the lamp for
vehicles equipped with the monitor coupler) ON or the immobilizer
indicator lamp (the lamp for vehicles not
equipped with the monitor coupler) ON, it remains ON even
after execution of that command is over. It will start flashing
when the ignition switch is turned OFF once and then
turned ON after some seconds.
4) Using Suzuki scan tool, register Transponder code in Immobilizer
Control Module by executing ?ENT. TRANS COD (ENT. TP
CODE)? command in SELECT MODE menu.
5) Using Suzuki scan tool, register ECM/Immobilizer Control Module
code in both Immobilizer Control Module and ECM/PCM by
executing ?RECORD ECU (RECORD ECM/PCM/ICM)? command
in SELECT MODE menu.
6) [Vehicle equipped with monitor coupler]
Make sure that malfunction indicator lamp lights when ignition
switch is turned OFF once and then ON.
[Vehicle not equipped with monitor coupler]
Make sure that immobilizer indicator lamp lights when ignition
switch is turned OFF once and then ON.
7) If any other Transponder code for ignition key with a built-in transponder
needs to be registered, repeat above Steps 2), 4) and 6).
NOTE:
 Up to 4 Transponder codes for ignition key with a built-in
transponder can be registered.
 It is not possible to register the same Transponder code
for ignition key with a built-in transponder as the one already
registered in Immobilizer Control Module


Wymiana ECU:

When ECM/PCM was replaced, including when replaced because
rechecking by using a known-good ECM/PCM was necessary during
trouble diagnosis, register ECM/Immobilizer Control Module
code in ECM/PCM by performing following procedure.
1) Perform Steps 1) and 2) described in ?How to register ignition
key? section. And then turn ignition switch ON.
2) Using TECH1, register ECM/Immobilizer Control Module code in
ECM/PCM by executing ?RECORD ECU (RECORD ECM/PCM/
ICM)? command in SELECT MODE menu.
NOTE:
For operation procedure of Suzuki scan tool, refer to TECH1
operator?s manual.
3) [Vehicle equipped with monitor coupler]
Make sure that malfunction indicator lamp lights when ignition
switch is turned OFF once and then ON.
[Vehicle not equipped with monitor coupler]
Make sure that immobilizer indicator lamp lights when ignition
switch is turned OFF once and then ON.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 6:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 04, 2009 8:27 am
Posty: 28
Lokalizacja: Bieszczady
Dzięki :D
Szkoda że nie znam angielskiego :(

_________________
Vitara :mrgreen:


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 7:01 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Don Corleone pisze:
Dzięki :D
Szkoda że nie znam angielskiego :(


Nieznajomość angielskiego jest najmniejszą przeszkodą. Potrzebny jest scan tool i odpowiedni "immobilizer cartridge" do niego :cry:

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl