suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 5:30 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 28, 2012 8:18 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
Witam, mam pewien problem i nie wiem co z tym zrobić, chodzi o to że w mojej suzi ucieka prąd, dzieje sie to z reguły przez noc, z dnia na dzień kiedy auto stoi w garażu.
Bywa tak że po przyjezdzie zgasze silnik, przychodze po 3-5 dniach i odpalam na dotyk, nawet zimą gdzie stała na dworzu 3 dni przy -30* odpaliła na dotyk co mnie mile zaskoczyło, a czasem jest tak że np przyjeżdżam o godzinie 18:00 stawiam autko w garaż, przychodze nastepnego dnia o 14:00 a tu kontrolki i brzęczki ledwie zipią, rozrusznik kręci bo kręci ledwo ledwo ale o dziwo potrafi odpalić, czasem jest tak że akumulator prawie 0 bo nie ma siły zakręcić.

I tu moje pytanie, czy ktoś z was koledzy wie co to może być, bądź spotkał się z taką sytuacją ??

Bardzo prosiłbym o odpowiedź, z góry dzięki...

EDIT;
dodam że próbowałem na 3 róznych akumulatorach z czego 1 jest nówka, drugi z vitary jak kupiłem, a trzeci jezdzi w pajero z silnikiem 3.2 diesel gdzie pajero pali na dotyk a w vitarce wymiękł :mrgreen: :lol:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 7:27 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Patryk32 pisze:
Witam, mam pewien problem i nie wiem co z tym zrobić, chodzi o to że w mojej suzi ucieka prąd...


W garażu jest pewnie ciepło i wilgotno? ;)
Jest na to żmudny sposób.
Podłączasz amperomierz przy wyłączonym silniku (kluczyk wyjęty ze stacyjki) i patrzysz jaki prąd jest pobierany. Następnie sukcesywnie wyjmujesz bezpieczniki i sprawdzasz kiedy pobór prądu maleje.
Możesz mieć też coś na krótko podłączone z pominięciem standardowych bezpieczników.

Zakładam że alarm, radio, oświetlenie wnętrza i centralny (jeśli masz) już sprawdziłeś.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 7:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
a jeszcze moze sie konczyc bendiks rozrusznika i w momecie zapalania calutki prad z aku idzie na rozrusznik przez co on slabiej kreci a na swiece nie ma pradu

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 7:45 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
mobilek pisze:
a jeszcze moze sie konczyc bendiks rozrusznika i w momecie zapalania calutki prad z aku idzie na rozrusznik przez co on slabiej kreci a na swiece nie ma pradu


Patryk pisze że kontrolki ledwo świecą, co sugeruje że przez noc coś wyssało duszę z aku.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 8:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lis 24, 2009 10:42 pm
Posty: 277
Lokalizacja: Pabianice
w mojej byłej radio prąd zżerało

_________________
vitara 2.0 v6 [ seria ]- sprzedana

arborystyka

Mitsubishi L 200 [ ale ciągle tu zaglądam ]


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 9:06 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
Teraz tak po kolei :)

-Faktycznie jest tak jak piszesz kolego danthe, bezposrednio z aku jest pociągnięty plus pod którego było podpiete radio (tak zrobił poprzedni własciciel ), ostatnio podpiąłem do tego plusa central-zamek, [prąd uciekał przed podpięciem centralki więc to nie to](garaż nieogrzewany czyli temperatura taka jak np. na parkingach podziemnych)
-pomysł z bendiksem, w tym przypadku nie bardzo pasuje,
-pobór prądu sprawdzałem co prawda nie tak dokładnie(z wyciąganiem bezpieczników) jak wyżej pisano ale tak łopatologicznie czyli tylko zdjąłem kleme + i podpiałem sie szeregowo wynik to 0.08 nie wiem czy tak powinno być czy coś za dużo,
gadałem ostatnio ze znajomym i mówił że może sie wieszać jakiś młoteczek w aparacie zapłonowym (że w pozycji zwarcia kradł by prąd), lub też mógł paść jakiś przekaźnik który by się wieszał, bo jak już pisałem czasem jest tak że autko stoi ponad 3 dni i odpala na dotyk a czasem aku jest prawie rozładowane i to z dnia na dzień

sprawdzałem też tą możliwośc z wieszającym sie młoteczkiem/przekaźnikiem no i o dziwo odpaliłem samochód pochodził 2 min i zgasiłem, pobór po ok 5 min był 0.08, za 2 razem odpaliłem i po chwili zgasiłem, pobór wynosił 0,02 i tak na przemian skacze w zakresie od 0.02 do 0.08.
(nie wiem czy to istotne ale w momencie styku miernika z aku pierw pokazuje sie 0.20 i opada do 0.08 potem 0.35 i opada, 0.9 i spadnie itp )

orientuje sie ktoś może co to może być, bądź czy jest w vitarze jakiś tego typu przekaźnik czy też sterownik odpowiedzialny za pobór prądu ?

Dziekuje za wszystkie odp.

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 9:11 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
jest przekaznik ktory steruje pradem w aucie, po przekreceniu stacyjki zalacza cala instalacje ale gdy stacyjka jest w pozycji start (rozrusznik) rozlacza wszystko (radio, swiatla itd) tego co potrzebuje do odpaleniaa jezeli wartosc na amperomierzu wychodzi 0.08 to jest ok, przy 0.2 bym sukal

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 9:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
te magiczne wartości czyli ponad 0.2 są tylko w momencie styku - przyłożenia miernika i po sekundzie wszystko opada do 0.08,
a powiedz mi kolego czy jest możliwe żeby ten przekaźnik jakoś się wieszał przy gaszeniu silnika (bierze prąd po zgaszeniu) czy to mit ?

dodam że jak przejeżdżam klemą po plusie na aku systematycznie co sekunde, to nic sie nie iskrzy natomiast po odczekaniu ok 10 sekund dość mocno potrafi zaiskrzyć co by niby wskazywało na dość spory pobór, jednak z drugiej strony musi "złapac" więcej prądu bo przez ten czas 10 sekund od rozłączenia klemy cały prąd zchodzi


mobilek pisze:
bym sukal


tylko gdzie :mrgreen:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 9:32 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W jakich jednostkach podajesz pobór prądu?

Jakiś pobór zawsze będzie (podtrzymanie radia, centralka, zegarek, ECU, otwarte drzwi). Dopuszczalny pobór spoczynkowy to <20mA.
Dziwne są te zmiany pobieranego prądu. Tak jakby jakiś kondensator się ładował i rozładowywał.

Najlepiej do testów odłączyć wszystkie znane Ci odbiorniki typu radio, centralka, oświetlenie wewnętrzne itp.
Czasami winowajcą jest wyłącznik drzwiowy oświetlenia który nie do końca się rozłącza przy zamkniętych drzwiach (wyjąć wszystkie żarówki oświetlenia na jakiś czas i zobaczyć co sie bedzie działo)
Czasami radio jest uszkodzone i ssie za dużo.
Teoretycznie uszkodzony rozrusznik lub alternator (mało prawdopodobne) może żreć prąd.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 9:37 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
jak masz dluzej odpieta kleme i ponownie polaczysz to musza sie wszystkie kondensatory w komputerze napelnic, ale potem to jest wlasnie to 0.08 A... druga sprawa- miernik gdy przykladasz to jest chwilowy skok - to normalne nie przejmuj sie i to nie ma nic wspolnego z samochodem tylko miernikiem- tak jest zbudowany, trzecia rzecz- gdzie?? :D najpierw dobrze popatrz po kablach nie fabrycznych, wyciagnij radio, potem posprawdzaj wszyskie przekazniki (wlacznie z tym od kierunkow), jak bedziesz mial narzedzia troche cierpliwosci i czasu to warto wyciagnac stacyjke i przeczyscic styki, a jak nie to wtedy napisz to pomyslimy... :D

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 9:43 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
pobór w mA oczywiście ;] czyli to 0.08A :mrgreen:
kolego z tymi przekaźnikami(każdym jaki znajde :mrgreen: ) to będe walczył w sobotę ;d
__________________________________________________
wiem że nie do tematu ale takie pytanko mi przyszło na myśl,
bo planuje zmienić głośniki z przodu i czy będzie miał jakiś
wpływ na auto/komputer/elektryke magnes głosnika który
będzie w odległości ok 3 cm od komputera a na nim będize
leżeć wiązka przewodów od licznika stacyjki itp ?

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 9:59 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Patryk32 pisze:
pobór w mA oczywiście ;] czyli to 0.08A :mrgreen:


0.08A to 80mA czyli troche dużo. O ile dobrze licze to przez 20 dni może wyładować caly aku 40Ah.
Szukaj winowajcy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 10:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
może mieszam, jeśli tak to sory...
Obrazek
na tym mierniku wpinam 1 w COM, 2 w 10ADC i ustawiam na 200m
(200m czy też 10A ma takie same wskazania 0.08)

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 10:06 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
to prawidlowo, a 80 mA to wcale nie tak duzo, potrzymanie pamieci radia pobiera z jakies 30 mA, do tego ze 40 mA w aucie i juz mamy 70 mA

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 10:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
jutro, odłącze radio z centralka i zobacze ile wtedy będzie brało
(musze za jakiś czas sprawdzić całą instalacje w mojej suzanie bo wychodzi na to że jest tam troche namieszane)

koledzy, jakiego koloru w głównej wiązce jest plus (pod który fabrycznie był podpięty zegarek i radio) ?? bo zlikwidował bym ten ciągnięty samemu

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl