suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 3:15 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 13, 2012 5:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Po podpięciu do komputerka Geo Tracker wywaliło dwa błędy Sonda Lambda i System Recyrkulacji Spalin, po skasowaniu błędu kontrolka Service ponownie się zaświeciła. Autko nie ma katalizatora czy Sonda Lambda i System Recyrkulacji Spalin jest z tym powiązane i dlatego wywala błąd ? ktoś już miał podobny problem?czy mam się tym nie przejmować i jeździć ?

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: śr cze 13, 2012 7:22 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
lenny pisze:
Po podpięciu do komputerka Geo Tracker wywaliło dwa błędy Sonda Lambda i System Recyrkulacji Spalin, po skasowaniu błędu kontrolka Service ponownie się zaświeciła. Autko nie ma katalizatora czy Sonda Lambda i System Recyrkulacji Spalin jest z tym powiązane i dlatego wywala błąd ? ktoś już miał podobny problem?czy mam się tym nie przejmować i jeździć ?


Nie wiedziałem że w tych Trackerach jest EGR.
Przeczyść zawór EGR, odepnij sonde i zresetuj komputer z procedurą "uczenia".
Pojeździj tak i zobacz czy sie pojawią bledy ponownie.

W Vitarze 2.0 i w niektorych 1.6 nie wywala bledu sondy nawet jak się ją odłączy, blad sondy nie powinien sie pojawić.
Brak kata nie powinien powodować błędu EGR ani sondy.

ps:
masz auto z 1996 roku, wiec prawdopodobnie masz pelne OBD2. Możęsz podpiać sie jakimkolwiek skanerem i odczytac parametry na żywo podczas jazdy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz cze 24, 2012 11:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Znalazłem taki filmik na skasowanie błędu, tylko czy ta metoda jest bezpieczna ? http://www.youtube.com/watch?v=fs8S6g0snmE

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: pn cze 25, 2012 9:41 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
lenny pisze:
Znalazłem taki filmik na skasowanie błędu, tylko czy ta metoda jest bezpieczna ? http://www.youtube.com/watch?v=fs8S6g0snmE

Bezpieczne.
Tylko że jak przyczyna błędu nadal istnieje, to nic to nie da.


Na górę
Post: śr sie 08, 2012 10:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Zawór przeczyszczony, sonda zmieniona w sumie nie zwróciłem uwagi kiedy zgasła, wlałem dziś jeszcze do baka środek STP i przy jeździe poczułem letki odór paliwa , gdzie spojrzałem na deskę i odziwo kontrola service nie świeciła :). Mechanik w Sulejówku w serwisie Rajdy 4x4 się mylił jeśli jest czujnik który odpowiada za sondę przed katalizatorem (są dwie sondy) to czyli że działa a jak uszkodzona należy wymienić. Te dwie rzeczy pokazywał komputer, pojeździmy zobaczymy czy znowu się nie zapali kontrolka :)

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 4:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
koledzy, sory za taki odkop, ale ja z takim zapytaniem bo nie chce tworzyć nowego tematu,

jak zresetować kompa w vitarze, jak zresetowac go z procedurą uczenia itp. czy jakie tam są wynalazki jeszcze
może niezbyt jasno napisałem to teraz tak po chłopsku;
jakie są możliwości resetowania kompa w vitarze, oraz jak to zrobić

z góry dizeki, pozdrawiam

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 4:39 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
http://www.suzuki.info.pl/?t=2;3&a=21 Proszę:-!

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 6:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
dizeki kolego :mrgreen: ale to już testowałem, wszystko fajnie odczytam kody błędów itp wszystko super, ale nie skasuje kontrolki :mrgreen: tps działa - sprawdzałem, silniczek krokowy jest ok - sprawdzał mi mechanik,

samochód stał w warsztacie 9 dni z odłączonym akumulatorem, podłączyłem aku, siadłem odpalam, 3 sekundy i check znów sie zapalił ;] i tak robi za każdym razem, odpalę i po 3 sekundach sie zapala check, dodam że mój samochodzik to taka amerykanska wersja 8) i mam cancle swicha pod spodem, bawiłem sie nim i jak przelącze w 1 pozycje to kontrolka nawet nie zgaśnie tylko od razu sie pali, nawet jak chce odczytać błędy to kontrolka pali sie swiatłem ciągłym tjb doprowadzony był prąd na stałe, a jak wezme w 2 pozycje to wszystko jest ok z odczytywaniem błędów itd no tyle że sie zapala po 3 sekundach jak odpalę samochod

licze ze ktoś ma na to rade
pozdrawiam i z góry dzieki

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 7:00 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
A co odczytujesz , jaki kod?

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 8:53 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
nie wiem już jakie to kody błędów ale cały czas te same, coś z tps'em i czujnikiem biegu jałowego - to automat jak coś


Dodano 21:56 ;

oo mam wizytówke w portfelu co se zapisywałem :lol:
no i konkretnie 21 i 45 czyli;
21--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 9:07 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Więc trzeba usunąć usterkę, dopóki tego się nie zrobi, reset kompa nic nie da. Miałem podobnie z czujnikiem temp. powietrza

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 9:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
no to kolego 21 - tps a 45 ?? co to gdize to znaleść itp ??

no i z drugiej strony czytałem że te dwa błędy są ze sobą powiązane
ale w każdym bądź razie czy wies zkolego o co chjodzi z błędem 45 wtf? obwód biegu jałowego ??

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 9:52 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
okey znalazłem w faq że ISC jest powiązane z TPS, żę TPS zawqiera czujnik biegu jałowego itp itd czyli koeljna wymiana TPS'a powinna pomóc ??
o co chodzi ze śrubą regulującą czośtam biegu jałowego ??

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: śr wrz 26, 2012 4:28 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Patryk32,
Sprawdź po prostu omomierzem tps wg manuala.
Może się przycina, może jest rozregulowany na fasolkach, może ścieżka oporowa padła.


Na górę
Post: pt wrz 28, 2012 5:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
no i sprawdziłem czujniczek, jest wyjechany ma przejście tylko na pinie B i C wiec wychodzi na to żę reszta ścieżek popadała, orientuje sie ktoś gdzie zakupić takie ustrojstwo ?? mam na mysli czujniczek tps

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl