suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
brak iskry - Vitara 8v http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=814 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | _tykwa_ [ pt mar 21, 2008 5:58 pm ] |
Tytuł: | brak iskry - Vitara 8v |
Witam Wszystkich Jakis czas temu pojezdzilem troche po blotku , byc moze to jest powod , moze to czysty przypadek ze akurat sie to razem zbieglo. Po tej jezdzie wyciagnalem aku do ladowania Vitarki nie uzywalem ok 2 tyg i po ponownym wlozeniu aku do auta , mam problem z jej odpaleniem ![]() Z tego co zdazylem sprawdzic , przepalony byl bezp 60A , ktory wymienilem na nowy. Nie przynioslo to jednak porzadanego efektu, dalej nie mam iskry;-( ze swoja wiedza , sprawdzilem tylko tyle ze prad mam na kablu z cewki do aparatu , dalej juz nie. Wyczyscilem styki w kopulce , bo byly zasniedziale , a dalej nic. Czy ktos moglby mi pomoc i napisac co ewentualnie sprawdzic w dalszej kolejnosci? W jakich miejscach moge sprawdzic czy jest prad? Vitarka mnie nigdy nie zawiodla, tym wieksze u mnie zdziwienie ze tu nagle takie cos. Co takiego moglem uszkodzic wypinajac aku (to nie po raz pierwszy po problemach z aku) , co ewentualnie moglo sie zepsuc , czy tez moze ktory z kabli moge sprawdzic , ktory jest narazony na np zabrudzenie? pzdr. |
Autor: | lukaszand [ pt mar 21, 2008 7:16 pm ] |
Tytuł: | |
Na poczatek mozesz sprawdzic bledy, poprzez kody migowe |
Autor: | OKU [ pn mar 24, 2008 7:24 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Skoro iskra dochodzi do kopółki to po mojemu przyczyny szukaj: - kabel który wchodzi do kopółki - obejzyj dokładnie palec (blaszka która połoączona jest z widełkami przekazującymi iskre na poszczególne palce musi być dotykac do spieku węglowego)Sprawdz przedodność miernikiem. - obejzyj wizualnie czy którys kabel nie jest urwany masa itd.(co prawda aparat i cewka jest z drugiej strony ale różnie to bywa. I jeszcze jedno nie wiem który bezcpiecznik (najlepiej sprawdz wszystkie jesli jest przepalony nie odpalisz auta(chyba jest od pompy) To mi przychodzi na myśl. Moze pomoże Pozdrawiam |
Autor: | _tykwa_ [ wt kwie 01, 2008 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
Witam , Przepraszam za dlugi ogon przy odpisywaniu - brak netu plus inne problemy robia swoje ![]() Dzieki za podpowiedzi, najblizsze dni poswiecam Vitarce , wiec zajrze ponownie do auta- ale to co zdazylem sprawdzic wczesniej , to poza bezpiecznikiem 60A , pozostale byly i sa ok , co moze mnie troche dziwi , ze najwiekszy sie przepalil , a nie ktorys mniejszy. Pompa podaje paliwo , to tez sprawdzilem. Dziwne dla mnie jest to ze w nowej kopulce ( jak i zreszta we wszystkich jakie dotad widzialem ) weglik , ktory styka sie z blaszka palca- jest na sprezyce. Natomiast w starej jest poprostu wcisniety , bez zadnej sprezynki , w duzo plytszym mocowaniu. Jak to jest ? czy taki weglik nie powinien byc zawsze na sprezynce? Co chcialbym zrobic jutro , to sprawdzic kody bledow , jako pierwsze. No i ta jak OKU radzisz , sprawdze wszystkie kabelki , czy ktorys nie odstaje od wtyczki. Pytanie mam jeszcze w ktorym miejscu mam przylozyc koncowke miernika , zeby sprawdzic ewentualne napiecie , czy tez jego brak ? No i glowne pytanie - czy mozliwe aby silnik 8V pracowal na aparacie z silnika 16V ?? Mam taki zgryz , ze : kupujac kopulke do modelu 8V - dostalem taka wysoka, a sam przy aucie mam nizsza, ze zdjec podobna do takiej z silnika 16V. Czy jest mozliwa zamiana aparatu na taki z auta 16V , na taki jak ma 8V ? |
Autor: | _tykwa_ [ pt kwie 04, 2008 1:40 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Sprawdzilem kody bledow i wyswietla sie tylko 12-tka , czyli ze niby nic. Wymienilem kopólke na nowá i dalej nic ![]() Czy Ktos pomóglby mi i podal jak dla laika , co i w jakiej kolejnosci dalej sprawdzic? Z rad ktore napisal OKU : - kabel ktory wchodzi do kopólki jest ok - kopólka nowa i palec tez - kable wygladaja na cale - tu jedynie pytanie - w ktorych powinno byc napiecie? Vitarka kreci , paliwem smierdzi dookola , a iskry nima ![]() Czy moze byc jakies powiazanie z bezp 60A , ktory byl przepalony ? I czy moglem zrobic cos jezdzac ostatnim razem przez glebsze kaluze?? pzdr. |
Autor: | kosciej [ pt kwie 04, 2008 4:48 pm ] |
Tytuł: | |
Iskra Ci dociera do rozdzielacza? Jeśli tak, to po wymianie kopułki i palca, to już Ci tylko świece i kable WN zostają. Kable sprawdź tak: Weź miernik, nastaw na omomierz. Wymontuj przewody z auta. Zmierz opór elektryczny między jedną końcówką przewodu, a drugą ![]() NIE MIERZ NAPIĘCIA NA INSTALACJI WN !!!!!! (Chyba że masz odpowiedni sprzęt) Tam jest kole 20000 V - o niskim prądzie, ale i tak kopie ładnie ![]() |
Autor: | _tykwa_ [ sob kwie 05, 2008 5:28 am ] |
Tytuł: | |
tak , prád dociera do rozdzielacza , jest napiecie na wegliku kopulki , jest na koncowym styku palca. zastanawia mnie tylko czy cos moglo sie pochrzanic w samym aparacie , czy tam jest mozliwosc uszkodzenia czegokolwiek wewnatrz ? przewody wymienie, bo chociaz tylko kilka miesiecy na nich jezdzilem , to moze jednak cos tam tej wilgoci dostaly ![]() Dzieki za podpowiedzi ![]() pzdr. |
Autor: | slawko333 [ pt gru 11, 2015 9:07 pm ] |
Tytuł: | Re: brak iskry - Vitara 8v |
odkopie temat, wymieniłem silnik 1,6 8v, auto niezapala, brak iskry z kabli jak i bezpośrednio z cewki, czy po 2 dniach mogla sama z siebie pasc cewka? gdzie mogę jeszcze szukac przyczyny? |
Autor: | andrzej_ao [ pt sty 08, 2016 1:11 pm ] |
Tytuł: | Re: brak iskry - Vitara 8v |
Może to być np. bezpiecznik albo jeden z przekaźników: viewtopic.php?f=8&t=14513 . |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |