suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 3:02 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 31, 2012 7:36 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn lip 02, 2012 5:27 pm
Posty: 9
No to mam kolejny problem: Brak świateł mijania w Vitarze X-90 (97) po obydwu stronach. Wszystkie inne światła są i wszystko działa jak przedtem, za wyjątkiem świateł. Bezpieczniki ok. Podejrzenie padło na przełącznik zespolony - ale okazało się nieuzasadnione. Pomierzyłem przełącznik - działa jak należy. Dla pewności podłączyłem drugi (mam taki zapas odwrotny z Anglika) - też to samo. Przewertowałem forum i znalazłem informacje o module DRL. Szukałem pod kokpitem - nic. W końcu zrzuciłem całą dechę - nie znalazłem nic takiego - podobno nie we wszystkich Vitarach było montowane (mój zdaje się Szwajcar). Przy okazji znalazłem cztery przekaźniki (biała wtyczka - światła, żółta-pozycje i dwa zielone - nie wiem od czego) - wszystkie sprawdzone i działają. Pomierzyłem w reflektorach: +12 dochodzi, brak masy. Jak chce mignąć długimi - to miga. Jak przełączę na mijania pokrętłem - cenzura. Przeczyściłem wszystkie widoczne punkty masowe - dalej nic. Nie mam już pomysłu co dalej. Może ktoś miał taki problem ? Jakieś sugestie co dalej ?
Ciekaw jestem, czy jak podepnę Techa2 to coś wykaże, ale na razie nie mam karty z softem do Suzuki.
Dajcie znać co o tym myślicie.
Acha, światła padły po spaleniu się żarówki z prawej strony. Po wymianie już świateł nie było.

_________________
Vitarka X-90


Na górę
Post: wt lip 31, 2012 9:22 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
W X-90 po OBD, to chyba nic poza poduchami i silnikiem nie poczytasz...
Jak żarówka się spaliła i działało, a po wymianie padło, to może wyjmij żarówkę i sprawdź, co tam w nowej piszczy...
Może teraz masz spalone dwie :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr sie 01, 2012 2:12 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Nie odpowiem dokładnie bo sam nie robiłem tylko mi magicy robili ale może coś nakieruje
viewtopic.php?f=8&t=7632

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: śr sie 01, 2012 1:16 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn lip 02, 2012 5:27 pm
Posty: 9
Sprawdzone żarówki i wtyczki - wszystko ok. Wygląda rzeczywiście na przetarty/przerwany któryś z przewodów gdzieś tam - dużo tego sprawdzania. Chyba puszczę jakiś bypass :) a szukanie zostawię sobie na kiedy indziej.
Jakby ktoś miał jakieś sugestie jak najlepiej zrobić bypass (czyli puścić dodatkowy przewód myślę, że zaraz za przekaźnikiem) - to byłbym wdzięczny !
Dzięki wszystkim za porady !

_________________
Vitarka X-90


Na górę
Post: czw sie 02, 2012 1:20 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Pisałeś, że masz plusa na lampach, tylko masy nie dostaje, czy mi się post pomylił?
Najprościej jakikolwiek wlacznik z kabelkiem np od podswietlenia zegarow idacy do przekaznika.
Przekaznik do grubego plusa i masy.
Do żarówek prowadzisz chyba z wyjść numer 87 do plusa żarówki żarnika mijania.
reszta zostaje jak była.
Generalnie tniesz kabel od kostki żarówki tylko, reszta elektryki po naprawie wróci do stanu normalnego.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw sie 02, 2012 8:14 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn lip 02, 2012 5:27 pm
Posty: 9
zax pisze:
Pisałeś, że masz plusa na lampach, tylko masy nie dostaje, czy mi się post pomylił?
.


Tak - dokładnie, ale trochę zgłupiałem. Mam +12 na wszystkich pinach do żarówki H4, tymczasem na jednym z nich powinna pojawiać się masa (patrząc na kostkę od przodu - na tym po prawej stronie. U góry mijania, po lewej długie) Znalazłem schematy elektryczne obwodu świateł (wprawdzie to schematy do Vitary X-90 wyposażonej w moduł DRL, ktorego u mnie nie ma, ale to tylko ta różnica) i wynika z nich, że przewody biało-czerwony (prawa lampa) i biało-niebieski (lewa lampa), czyli tymi właśnie gdzie powinna być masa poprowadzone jest +12 prosto ze skrzynki bezpiecznikowej pod maską.
Może mi ktoś wytłumaczyć jak to działa ???

_________________
Vitarka X-90


Na górę
Post: czw sie 02, 2012 9:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Nie mam teraz na kompie schematów, ale przekaźniki i bezpieczniki przednich świateł masz nie pod maską, ale nad nogami z tego, co pamiętam.
No a trzy plusy na żarówce to niezbyt dobry objaw, bo powinien być jeden.
W starej vitarze miałem tak, że jakiś palant podłączył halogeny bez przekaźnika do długich. Jak jeździł z zapalonymi halogenami, to się zaczęła izolacja jarać i kupiłem taniej, bo "ma coś z elektryką"... :wink:
A wystarczyło rozdzielić przysmażone kabelki i zaizolować :roll:

Edit: Nie wiem, czy masz tam coś namieszane przez poprzednich właścicieli, ale ze względu na to, że jest to żarówka, to ktoś mógł jeszcze wymyślić opcję "tu puścimy zawsze plus, a sterować żarnikami będziemy przez podanie masy na pin od drogowych albo mijania". Ale nie sądzę ;)

I tak ciesz się, że nie masz anglika z wiązkami przekładanymi gdzieś w Suchej Beskidzkiej, czy innym Bielsku... :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt sie 03, 2012 12:20 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn lip 02, 2012 5:27 pm
Posty: 9
zax pisze:
Nie mam teraz na kompie schematów, ale przekaźniki i bezpieczniki przednich świateł masz nie pod maską, ale nad nogami z tego, co pamiętam.

Niestety - u mnie są w komorze silnika. Jeden duży 30A i dwa małe po 15A. Przekaźniki pod deską mniej więcej na środku, ale bardziej po stronie pasażera. Są tam cztery: jeden z białą kostką - od świateł właśnie, drugi z żółtą kostką - od pozycji, i dwie zielone kostki (podejrzewam, że to coś od silnika)
zax pisze:
No a trzy plusy na żarówce to niezbyt dobry objaw, bo powinien być jeden.
W starej vitarze miałem tak, że jakiś palant podłączył halogeny bez przekaźnika do długich. Jak jeździł z zapalonymi halogenami, to się zaczęła izolacja jarać i kupiłem taniej, bo "ma coś z elektryką"... :wink:
A wystarczyło rozdzielić przysmażone kabelki i zaizolować :roll:


U mnie nie było żadnych modyfikacji. Kolory przewodów dokładnie jak na schemacie. Poza tym zabawne jest, że kobieta jeździła tym autem dwa lata i wszystko było ok - dopiero jak się tydzień temu żarówka prawa spaliła i zabrałem się za wymianę to pojawił się problem. Wymieniłem żarówkę - i kupa - nie było świateł wcale. Wtedy zacząłem grzebać, ale nic jak do tej pory nie znalazłem wadliwego. Na razie nic nie modyfikowałem w okablowaniu. Zwaliłem całą dechę kokpitu, przejrzałem przełącznik zespolony, wiązki, styki, bezpieczniki, przekaźniki - wszystko ok. Znalazłem nawet diodę zaizolowaną wewnątrz wiązki (była na schemacie, to jej uparcie szukałem) - ale dioda też ok - w jedną stronę puszcza, w drugą nie. Najbardziej dziwi mnie, że według schematu: przewody, na których powinna być masa do żarówki H4, to są przewody biegnące z puszki bezpieczników pod maską - te właśnie 15A (czyli rozumiem, że + !!! no chyba, że się mylę i bezpieczniki są na masie ???) i one właśnie lecą do tej niby-masy na H4 ! Z tego co wiem, światła w Vitarach sterowane są masą, czyli plus na dwóch innych pinach żarówki powinien być na stałe, tylko na trzecim powinna pojawiać się masa... A tam jak wół - czy stacyjka włączona, czy wyłączona, czy światła włączone czy też nie - zawsze +12V !

Edit: Nie wiem, czy masz tam coś namieszane przez poprzednich właścicieli, ale ze względu na to, że jest to żarówka, to ktoś mógł jeszcze wymyślić opcję "tu puścimy zawsze plus, a sterować żarnikami będziemy przez podanie masy na pin od drogowych albo mijania". Ale nie sądzę ;)

Nie zauważyłem żadnych modyfikacji wiązek. Fabrycznie zaizolowane, raczej nikt nic nie grzebał.

zax pisze:
I tak ciesz się, że nie masz anglika z wiązkami przekładanymi gdzieś w Suchej Beskidzkiej, czy innym Bielsku... :mrgreen:


:) Mam Anglika :) Sam go przekładałem. Żadnych wiązek nie trzeba zmieniać, nadają się te fabryczne, co są w Angliku. Jeździł rok czasu zanim mu autobus w tyłek nie wjechał i teraz stoi na podwórku i czeka na naprawę :) Trochę był problem z przyzwyczajeniem się do odwrotnego przełącznika zespolonego. Po jakimś czasie jazdy - jak się przesiadałem do Forda, to zamiar skrętu sygnalizowałem wycieraczkami :), bo w Angliku było oczywiście odwrotnie. Patrzyłem na wiązki w nim - pomimo, że rok starszy, ale też kolory przewodów identyczne jak w tym, co z nim problem.

_________________
Vitarka X-90


Na górę
Post: pt sie 03, 2012 11:29 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Zino34 pisze:
(...)
:) Mam Anglika :) Sam go przekładałem. Żadnych wiązek nie trzeba zmieniać, nadają się te fabryczne, co są w Angliku. Jeździł rok czasu zanim mu autobus w tyłek nie wjechał i teraz stoi na podwórku i czeka na naprawę :) Trochę był problem z przyzwyczajeniem się do odwrotnego przełącznika zespolonego. Po jakimś czasie jazdy - jak się przesiadałem do Forda, to zamiar skrętu sygnalizowałem wycieraczkami :), bo w Angliku było oczywiście odwrotnie. Patrzyłem na wiązki w nim - pomimo, że rok starszy, ale też kolory przewodów identyczne jak w tym, co z nim problem.

Chodzi o to, że bywają spece od przekładania wiązek tak, że potem się wszystko przeciera i zwiera :mrgreen:
A przełącznik zespolony mialem w grandzie też po taniości po prostu obrócony...
I wycieraczki się do góry nogami włączało i światła na odwrót przekręcało. Kierunki na szczęście w tą, co trzeba :mrgreen:

Zino34 pisze:
Z tego co wiem, światła w Vitarach sterowane są masą, czyli plus na dwóch innych pinach żarówki powinien być na stałe, tylko na trzecim powinna pojawiać się masa... A tam jak wół - czy stacyjka włączona, czy wyłączona, czy światła włączone czy też nie - zawsze +12V !


Nie może być plus na obydwu pinach, bo po załączeniu masy na trzecim zapalałyby się dwa żarniki.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz sie 05, 2012 9:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Ale kombinujecie. Plus mu wyszedł na trzech pinach bo mierzył na włożonej żarówce.
Vitarka ma doprowadzony plus i sterowanie masą. Czyli napięcie poprzez bezpieczniki dociera.
Obstawiam przełącznik zespolony, jego kostkę, lub stacyjkę.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl