suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 3:20 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 07, 2012 9:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 31, 2012 1:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Swords, Co. Dublin obecnie a zakorzeniony Kamienna Góra Dolnośląskie
Witam :) mam taką sprawę, a nawet kilka. Przeglądałem forum i przeczytałem cały enternet i dalej nie wiem. Obecnie mieszkam od nie dawna w Irlandii mam Vitarę 1.6 16v (G16A). Miałem NCT (przegląd) i nie przeszła mi z powodu nadmiernej emisji CO. Teraz szukam przyczyn. Przed re-NCT (ponownym teście tylko już CO) byłem u mechanika sprawdzić ustawienie zapłonu. Miałem wyprzedzenie 10 stopni to sprawdził w kompie i powinno być 5 i tak mi ustawił, dolewałem specjalnego płynu który ma obniżyć emisje i co? cenzura!!! Po tym teście miałem jeszcze wyższą. Lambda niby jest w porządku bo na teście też ją sprawdzają. Więc zostaje wymiana kata przede wszystkim. U mnie zauważyłem że powinien być czujnik w samym kacie ale jest urwany a przewód jest przykręcony do śruby reduktora.

Pytanie co to za czujnik, jak się zwie, za co odpowiedzialny?????? szukam też bo spalanie mam około 14-15 litrów a do pracy mam jakieś 14 km. Autko łapie temperaturę dosyć szybko.

Kolejna rzecz, że z tego filtra węglowego, u dołu z dzióbka cieknie paliwo( był temat na forum ale nic konkretnie nie napisał nikt co z tym począć.

Zauważyłem też że ubyło mi płynu chłodzącego a nie widzę wycieku. Poziom oleju ciągle ten sam.

Może ktoś ma pomysł co z tą emisją i nie tylko :) z góry dzięki za pomoc :D

_________________
Vitarka 1.6 16v + oponki 205/16 Malatesta Kobra :)
Live to ride,
ride to fly,
fly or die


Ostatnio zmieniony śr sie 08, 2012 2:09 pm przez pavelito, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr sie 08, 2012 10:15 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Jeżeli leci ci paliwo z pochłaniacza oparów, to prawdopodobnie ktoś zamienił przewody powrotu paliwa i odpowietrzenia (przy baku lub przy silniku).
Masz dwie sondy lambda? Druga generalnie służy tylko do monitorowania sprawności katalizatora i nie rzutuje na skład spalin.
Jeżeli masz tak duże spalanie, to prawdopodobnie jest uszkodzona sonda lambda albo wtryskiwacz leje, albo tysiąc innych przyczyn...
Ciekawe jak sprawdzili poprawność działania sondy? Przy takim spalaniu sprawna sonda powinna pokazywać non stop bogatą mieszankę (chyba że jeździsz na kołach w rozmiarze 33/12,5). Z grubsza możesz sprawdzić jej działanie woltomierzem z dużą rezystancją wejściową. Albo komputerem ze spec-kabelkiem, który niedługo będzie dostępny :mrgreen:


Na górę
Post: śr sie 08, 2012 12:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 31, 2012 1:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Swords, Co. Dublin obecnie a zakorzeniony Kamienna Góra Dolnośląskie
Zauważyłem, że pod tym filtrem węglowym wyschło i na razie spokój. Jak patrzyłem na nowe katalizatory to tam też jest miejsce na ten czujnik. Może to mieć też wpływ na emisję spalin?
Tak wygląda raport z przeglądu i na niebiesko zaznaczona sonda lambda, a na czerwono emisja
https://picasaweb.google.com/105397121597572007845/DropBox?authkey=Gv1sRgCJ2Q98zAmYadYw#5774256224890798898

POZDRO :)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitarka 1.6 16v + oponki 205/16 Malatesta Kobra :)
Live to ride,
ride to fly,
fly or die


Na górę
Post: śr sie 08, 2012 1:49 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Tam chodzi o tlenek węgla a nie CO2 :mrgreen:
Co ta pseudoekologia robi z ludźmi...

Może masz jakiś problem z egr? Jeżeli masz możliwość zrobić próbny pomiar z zaślepionym/odłączonym egr, to sprawdź jak to wpływa na emisję CO.


Na górę
Post: śr sie 08, 2012 11:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 31, 2012 1:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Swords, Co. Dublin obecnie a zakorzeniony Kamienna Góra Dolnośląskie
Nie mam takiej możliwości ale popytam ile taka przyjemność i będę kombinował. Kata i tak będę musiał zamówić tylko ciągle nie wiem co to za czujnik do niego przychodzi za co on jest odpowiedzialny. :?: :(

_________________
Vitarka 1.6 16v + oponki 205/16 Malatesta Kobra :)
Live to ride,
ride to fly,
fly or die


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 10:28 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
pavelito pisze:
Nie mam takiej możliwości ale popytam ile taka przyjemność i będę kombinował. Kata i tak będę musiał zamówić tylko ciągle nie wiem co to za czujnik do niego przychodzi za co on jest odpowiedzialny. :?: :(

Przecież ci napisałem, że druga sonda lambda.
Monitoruje poprawność działania katalizatora.


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 12:08 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 31, 2012 1:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Swords, Co. Dublin obecnie a zakorzeniony Kamienna Góra Dolnośląskie
Dziś zauważyłem że po przekręceniu kluczyka zaświeca się kontrolka przegrzania katalizatora, a po odpaleniu gaśnie i stawiał bym właśnie że to czujnik przegrzania kata. :twisted:

_________________
Vitarka 1.6 16v + oponki 205/16 Malatesta Kobra :)
Live to ride,
ride to fly,
fly or die


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 10:55 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
W życiu nie widziałem czujnika ani kontrolki przegrzania katalizatora :shock:


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 7:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 22, 2010 7:37 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Trzebnica
Za dużo CO to chyba za bogata mieszanka/za mało powietrza. Poziom HC (węglowodory) w normie więc raczej katalizator dopala resztki, może problem z jakimś czujnikiem odpowiedzialnym za skład mieszanki? TPS? MAP? Filtr powietrza zapchany? Wtryskiwacz "leje"? Lambda to nie wszystko...


Na górę
Post: pn sie 13, 2012 6:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 31, 2012 1:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Swords, Co. Dublin obecnie a zakorzeniony Kamienna Góra Dolnośląskie
Wymontowałem EGR i wyczyściłem po założeniu zauważyłem, że nie działa(przed operacją nie sprawdzałem). Wyciąłem z puszki od piwa podkładkę i zaślepiłem EGR po czym widoczna jest poprawa. Auto lepiej się wkręca i jest jak by silniejszy. Wcześniej przy około 3000 miał małą zadyszkę. Katalizator będę teraz zamawiał i wymieniał. Szukam dalej kolejnych powodów:)

_________________
Vitarka 1.6 16v + oponki 205/16 Malatesta Kobra :)
Live to ride,
ride to fly,
fly or die


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 9:47 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Blaszka z puszki po piwie to zły pomysł. Szybko sie przepali i moze narobić szkód
Potrzebna jest tam znacznie grubsza blacha.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 10:02 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
pavelito pisze:
Wymontowałem EGR i wyczyściłem po założeniu zauważyłem, że nie działa(przed operacją nie sprawdzałem). Wyciąłem z puszki od piwa podkładkę i zaślepiłem EGR po czym widoczna jest poprawa. Auto lepiej się wkręca i jest jak by silniejszy. Wcześniej przy około 3000 miał małą zadyszkę. Katalizator będę teraz zamawiał i wymieniał. Szukam dalej kolejnych powodów:)

Musi być poprawa, jeżeli zamiast spalin wpuszczasz do cylindrów powietrze :D
Skąd wiesz, że zawór egr nie działa?

ps.
Może zamiast szukać dalej, to sprawdź czy teraz jest dobrze. :roll:
I zmień blaszkę - danthe dobrze pisze


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 11:52 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 31, 2012 1:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Swords, Co. Dublin obecnie a zakorzeniony Kamienna Góra Dolnośląskie
EGR nie ma żadnej reakcji przy dodawaniu gazu do 6000i później puszczeniu. Blaszkę zmieniłem, miałem kawałek blachy z kompletu do uszczelnianie tłumików to powinno być git. Zapłon będę musiał sprawdzić jeszcze raz bo mechanik jak mi ustawiał to nie dał zworki( może być inne ustawienie??). A katalizator i tak zamówię i zamontuje. DZIĘKI za pomoc.

_________________
Vitarka 1.6 16v + oponki 205/16 Malatesta Kobra :)
Live to ride,
ride to fly,
fly or die


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 1:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
pavelito pisze:
Wymontowałem EGR i wyczyściłem po założeniu zauważyłem, że nie działa(przed operacją nie sprawdzałem). Wyciąłem z puszki od piwa podkładkę i zaślepiłem EGR po czym widoczna jest poprawa. Auto lepiej się wkręca i jest jak by silniejszy. Wcześniej przy około 3000 miał małą zadyszkę. Katalizator będę teraz zamawiał i wymieniał. Szukam dalej kolejnych powodów:)


Słyszałem od mechaników że zaślepienie zaworu EGR wpływa na mocniejszą pracę silnika, czy w twoim przypadku się to sprawdziło ? autko się lepiej zbiera ? czy kontrolka błędu świeci się na desce rozdzielczej po zaślepieniu ?

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 11:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 31, 2012 1:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Swords, Co. Dublin obecnie a zakorzeniony Kamienna Góra Dolnośląskie
Autko lepiej się zbiera :mrgreen: , łatwiej wchodzi na obroty. A nie wyświetlił mi się żadna kontrolka błędu. Jeszcze nie testowałem w terenie :wink:

_________________
Vitarka 1.6 16v + oponki 205/16 Malatesta Kobra :)
Live to ride,
ride to fly,
fly or die


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl