suzuki.info.pl http://www.suzuki.info.pl/forum/ |
|
Testy ESCAPE XTR SPEED http://www.suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=3011 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Zibi [ pn lut 22, 2010 9:45 pm ] |
Tytuł: | Testy ESCAPE XTR SPEED |
Panowie mały test prędkości i głośności wyciągarki. 2 minuty cała lina. http://www.magazyn4x4.pl/index.php?opti ... &Itemid=20 Więcej zdjęć rozebranego XTR na forum. |
Autor: | JARO-SŁAW [ pn maja 02, 2011 11:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
Wszystko fajnie ale szkoda, że nie nadaję się do OFF-ROADU ![]() |
Autor: | dli009 [ wt maja 03, 2011 10:14 am ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
JARO-SŁAW rozwiń swoją wypowiedz masz jakieś złe doświadczenia z tą wyciągarką ? |
Autor: | JARO-SŁAW [ wt maja 03, 2011 11:20 am ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
Ta wyciągarka nie posiada żadnego zabezpieczenia przed wodą. Wystarczy wjechać do wody na 30 sek i już masz zalany silnik wyciągarki. Jesteś skazany na łaskę "innych" wyciągarek. Czasami uda się wylać wodę odkręcając śrubkę masową od dołu silnika i jeszcze zaskoczy, lecz najczęściej kończy się to rozbieraniem na drobne części, osuszeniem, wyczyszczeniem, przesmarowaniem i ponownym montażem do samochodu. Taką operację warto zrobić raz, dwa razy w sezonie żeby wiedzieć co w trawie piszczy, ale po każdym wyjeździe w mokry teren robi się to bardzo nudne i uciążliwe. Stary model tej firmy posiadał uszczelniacz na bębnie, tutaj niestety takiego rozwiązania brakuję. Ja jestem zawiedziony tym zakupem. ![]() |
Autor: | bigos [ wt maja 03, 2011 11:30 am ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
Wyciągarki escape czy ostatnio jak się bawiłem xtr to bardzo fajne łincze, każda wyciągarka wymaga okresowego czyszczenia i smarowania, oraz po każdym topieniu. |
Autor: | slaw [ wt maja 03, 2011 8:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
chyba to żart ![]() nigdy swojej nie rozbierałem wiecej niz 2 razy na rok mam wyciagarke ktora byla topiona 2 lata jak rozebrałem to były oznaki wilgoci XTR nie rozbierałem ale Kubie chyba po miesiacu caly silnik w srodku zardzewiał |
Autor: | dli009 [ wt maja 03, 2011 9:10 pm ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
ja po ostatnim rajdzie ( mazowieckie trawersy ) jestem zdziwiony możliwościami XTRa przeciągał mnie vitarę kolegów defendera, disco i na koniec ostro zmotanego samiego dwa dni naprawdę ciężkiego meczenia w bagnach i rozlewiskach i ku mojemu zdziwieniu działała i działa bez najmniejszych problemów po Pajęcznie zamierzam ją wysłać do Zibiego na przegląd i wtedy okaże się co jest w środku a raczej czego już nie ma ![]() Co do szczelności to podobno nie ma szczelnych wyciągarek nawet warn nie lubi wody |
Autor: | bigos [ wt maja 03, 2011 9:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
slaw pisze: chyba to żart ![]() nigdy swojej nie rozbierałem wiecej niz 2 razy na rok mam wyciagarke ktora byla topiona 2 lata jak rozebrałem to były oznaki wilgoci XTR nie rozbierałem ale Kubie chyba po miesiacu caly silnik w srodku zardzewiał napisałem okresowego czyli 2 razy w roku wystarczy ![]() chociaż mam znajomego co po każdym wyjeździe rozkręca, czyści i smaruje wyciągarkę oraz nawija ładnie linę ![]() |
Autor: | Zibi [ ndz maja 15, 2011 1:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
JARO-SŁAW pisze: Ta wyciągarka nie posiada żadnego zabezpieczenia przed wodą. Wystarczy wjechać do wody na 30 sek i już masz zalany silnik wyciągarki. Jesteś skazany na łaskę "innych" wyciągarek. Czasami uda się wylać wodę odkręcając śrubkę masową od dołu silnika i jeszcze zaskoczy, lecz najczęściej kończy się to rozbieraniem na drobne części, osuszeniem, wyczyszczeniem, przesmarowaniem i ponownym montażem do samochodu. Taką operację warto zrobić raz, dwa razy w sezonie żeby wiedzieć co w trawie piszczy, ale po każdym wyjeździe w mokry teren robi się to bardzo nudne i uciążliwe. Stary model tej firmy posiadał uszczelniacz na bębnie, tutaj niestety takiego rozwiązania brakuję. Ja jestem zawiedziony tym zakupem. ![]() To dziwne i wręcz nieprawdziwe co wypisujesz. Jeśli po pierwszyn razie miałeś wodę w silniku to po rozebraniu i złożeniu na silikonie nie ma prawa woda tam się dostać. Z jednej strony masz dekiel - z drugiej łożysko podwójnie kryte. Nie ma silnika wodoszczelnego ale wjazd do wody na krótką chwilę na pewno takiego czegoś nie powoduje. Po prostu jak przypuszczam nie przygotowałeś sobie windy do pracy. |
Autor: | JARO-SŁAW [ ndz maja 15, 2011 9:51 pm ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
Jak kupowałem to prosiłem o właściwe przygotowanie, ale nic takiego nie miało miejsca. ![]() Owszem uszczelniałem silikonem, ale to nie jest trwałe uszczelnienie i niestety za długo nie porobi. Stary model posiadał dwuwargowy uszczelniacz na bębnie i to faktycznie robiło pod wodą. Natomiast w tej windzie nic takiego nie ma. Niech nikt mi nie wmówi, że kryte łożysko zastąpi uszczelniacz. W tej chwili wyciągarka została poddana sporej modyfikacji w celu zamontowania dwóch zimeringów uszczelniających bęben, czas i kilka prób pokaże czy pomysł był dobry. |
Autor: | Zibi [ pn maja 16, 2011 7:17 am ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
Raczej nie zdaża się abyśmy nie zrobili ustalonego wcześniej silikonowania. Poprawne silikonowanie działa latami. Kwestia który masz model xtr. Jesli jeden z pierwszych to trzeba dodatkowo zatkać jeszcze otwory przelewowe. Pierścień pomiędzy bebnem a podstawą występował tylko w escapie i w xtr nigdy go nie było. |
Autor: | ignorancik [ sob cze 18, 2011 10:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
Witam Serdecznie Jestem już po pierwszym intensywny używaniu wyciągarki z tematu i po jej przeglądzie. Wyciągarka była w trakcie rajdu kilka razy pod wodą (w sumie około 5 minut) i niestety po rozłożeniu okazało sie że w przekładni jest dużo wody ;-( Tak to wyglądało po rozebraniu ;-( https://picasaweb.google.com/1172126741 ... 2170429042 Po wyczyszczeniu całego tego bagna nasmarowałem wszystko smarem miedziowym, złożyłem i zamontowałem do samochodu. Niestety pomimo wydawać by się mogło prostego mechanizmu coś poszło nie tak, bo silnik pracuje, a wyciągarka nie ciągnie ;-( Czy ktoś wie co mogłem sp...ć ??? Bardzo proszę o pomoc na co zwrócić uwagę. _________________ pozdrawiam Wojtek vel Ignorancik |
Autor: | JARO-SŁAW [ pn cze 20, 2011 10:12 pm ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
Założę się, że w silniku miałeś podobną "glajdę". Przekładni mocno to nie zaszkodzi ,ale w silniku jak zamoczą się szczotki to musisz zwinąć sobie linę na zderzaku i jechać do domu ![]() Sprawdź czy włożyłeś tą najmniejszą zębatkę, można ją przeoczyć lub utopić przy czyszczeniu. Poza tym wszystko składa się jak klocki lego ![]() |
Autor: | ignorancik [ pn cze 20, 2011 11:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Testy ESCAPE XTR SPEED |
No dobra, okazało się, że podczas walki z podkładką/uszczelką wypadła mi ze swojego miejsca najmniesza zębatka (ta w którą wchodzi pręt napędzający) i dlatego nie było napędu na przekładnię i tym samym na bęben ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |