suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 07, 2025 7:54 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 16, 2012 3:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Czy jest jakiś sposób na wyczyszczenie ramy wewnątrz ? Auto stoi od 4tyg w garażu, powinno już wszystko wyschnąć, ale czym to wyczyścić ? Jest na pewno sporo piachu, resztki błota itp. Planuje też zrobić konserwacje no ale bez dobrego czyszczenia to chyba nie ma sensu. Jeszcze jedna sprawa - a gdyby tak po konserwacji dać np. piankę montażową wewnątrz ramy ? Nie uchroni to przed dostawaniem się zbędnego syfu ? Choć jeśli producent nie przewidział takiego rozwiązania ... :)

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 4:10 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
alientm pisze:
Czy jest jakiś sposób na wyczyszczenie ramy wewnątrz ? Auto stoi od 4tyg w garażu, powinno już wszystko wyschnąć, ale czym to wyczyścić ? Jest na pewno sporo piachu, resztki błota itp. Planuje też zrobić konserwacje no ale bez dobrego czyszczenia to chyba nie ma sensu. Jeszcze jedna sprawa - a gdyby tak po konserwacji dać np. piankę montażową wewnątrz ramy ? Nie uchroni to przed dostawaniem się zbędnego syfu ? Choć jeśli producent nie przewidział takiego rozwiązania ... :)

Do konserwacji profili zamkniętych masz spraye z rurką. Albo preparaty bolla, ale do tego potrzeba pistoletu.
Czyścić ramę wewnątrz? Masz na myśli te rury łączące lewą i prawą stronę ramy, czy mówisz o profilach zamkniętych?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 4:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 8:04 pm
Posty: 1195
Lokalizacja: Busko Zdrój/Chmielnik
najlepiej wymyś ramę w środku wężem, potem impregnacja na rdze a potem cos zapobiegającego.

_________________
Vitara 1,6 8v sidekick + gaz
lift 2'' [PRZÓD: merc+dystans @Robsik TYŁ: audi+lublin] + bodylift 2''
BFG KM1 MT 30''x9,5 na felgach ET-18,35
obniżony przedni most 2'' @Robsik


Obrazek


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 6:49 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt gru 01, 2009 6:51 pm
Posty: 545
Lokalizacja: KNSiL
Rok prod.: 1991
Kolego z pianką uciekaj z daleka,kiedyś znajomy malucha tak potraktował jakiś czas było OK ale potem masakra :mrgreen:

_________________
Pierwsza sprzedana

Body Lift 2.36"
Lift +10cm (4") Radzikone
obuwie 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 7:14 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Ja rdzę czyszczę młotem pneumatycznym. :mrgreen: (efekt jest podobny do śrutowania.)
Idealnie się do tego nadaje i nawet można nim wyczyścić rdzę w tych rurach łączących lewą i prawą część ramy. Tzn dosięgniesz tylko na jakieś 10cm wgłąb ale zazwyczaj więcej nie trzeba.
Takie coś:
https://www.google.pl/search?q=YT-0990&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a
Obrazek

Potem na to farba na rdzę itd...

Te podłużnice ramy to jedyne co robię to stalowa rurka fi ~4mm zagięta na końcu i podłączona do kompresora.
Skrobiesz nią w ramie (jest dużo otworów przez które można ją włożyć) a powietrze od razu wszystko wydmuchuje na zewnątrz wszystkimi otworami.
Oczywiście lepiej to idze jak najpierw ramę wyczyścisz tym Młoteczkiem pneumatycznym od zenątrz bo wtedy brud i rdza od środka też odpada.

Jak nie wyczyścisz dobrze ramy w środku to lepiej niczym jej nie konserwuj bo to tylko przyspieszy korozję.
Najgorzej jest właśnie jak zostaje trochę błota a my zamalujemy to konserwacją - równie dobrze mogli byśmy to zalać wodą z solą tak samo pomoże :wink:

Tą metodą dokładne wyczyszczenie ramy zajmuje około 20 godzin.
Ja tak zrobiłem u siebie 2 lata temu i nawet tam, gdzie były dziury na wylot nowa rdza się nie pojawia.
Użyłem do malowania farby alkidowej "Malsky" - lepszej nie znam.
Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 8:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
zax pisze:
Do konserwacji profili zamkniętych masz spraye z rurką. Albo preparaty bolla, ale do tego potrzeba pistoletu.
Czyścić ramę wewnątrz? Masz na myśli te rury łączące lewą i prawą stronę ramy, czy mówisz o profilach zamkniętych?


Chodzi mi o profile zamknięte, rury łączące raczej nie będą stwarzać problemu.

radzik071 pisze:
Jak nie wyczyścisz dobrze ramy w środku to lepiej niczym jej nie konserwuj bo to tylko przyspieszy korozję.
Najgorzej jest właśnie jak zostaje trochę błota a my zamalujemy to konserwacją - równie dobrze mogli byśmy to zalać wodą z solą tak samo pomoże


tego się obawiam...

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl