Ja rdzę czyszczę młotem pneumatycznym.

(efekt jest podobny do śrutowania.)
Idealnie się do tego nadaje i nawet można nim wyczyścić rdzę w tych rurach łączących lewą i prawą część ramy. Tzn dosięgniesz tylko na jakieś 10cm wgłąb ale zazwyczaj więcej nie trzeba.
Takie coś:
https://www.google.pl/search?q=YT-0990&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a
Potem na to farba na rdzę itd...
Te podłużnice ramy to jedyne co robię to stalowa rurka fi ~4mm zagięta na końcu i podłączona do kompresora.
Skrobiesz nią w ramie (jest dużo otworów przez które można ją włożyć) a powietrze od razu wszystko wydmuchuje na zewnątrz wszystkimi otworami.
Oczywiście lepiej to idze jak najpierw ramę wyczyścisz tym Młoteczkiem pneumatycznym od zenątrz bo wtedy brud i rdza od środka też odpada.
Jak nie wyczyścisz dobrze ramy w środku to lepiej niczym jej nie konserwuj bo to tylko przyspieszy korozję.
Najgorzej jest właśnie jak zostaje trochę błota a my zamalujemy to konserwacją - równie dobrze mogli byśmy to zalać wodą z solą tak samo pomoże

Tą metodą dokładne wyczyszczenie ramy zajmuje około 20 godzin.
Ja tak zrobiłem u siebie 2 lata temu i nawet tam, gdzie były dziury na wylot nowa rdza się nie pojawia.
Użyłem do malowania farby alkidowej "Malsky" - lepszej nie znam.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na
https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !