Na wstępie powiem, że nigdy nie byłem, nie jestem i nie mam zamiaru być blacharzem samochodowym.
Ten remont zrobiłem znajomemu, tylko dlatego, że chciałem się sprawdzić w nowej dziedzinie
Sprawdzian ten trwał miesiąc.
Vitara - pacjent, przyjechał do mnie nie długo po remoncie blacharki w pewnym wrocławskim serwisie 4x4 na delikatną konserwację, ramy i budy.
Po oględzinach okazało się, że auto zostało delikatnie mówiąc źle naprawione
Naprawione mocowania budy do ramy słabo się trzymały, może dlatego, że pianka montażowa ma inne zastosowanie

Mocowanie wyglądało oczywiście na zdrowe ale okazało się, że było w totalnym rozkładzie mimo remontu

Nie ma co pitolić. sami zobaczcie przebieg generalnego remontu blacharki auta po generalnym remoncie blachy
Progi z profila - 120x60x3mm +60x60x2mm = 180x60mm:
Prawy
https://photos.app.goo.gl/UfMQ5ZwWk9euJFXK6Lewy:
https://photos.app.goo.gl/Ni8x4WkZCgDkZY3X7Następnie do progów dorobiłem nowe mocowani budy do ramy:
prawy tył
https://photos.app.goo.gl/Mf11iZK9tS7Gow5W6Lewy tył
https://photos.app.goo.gl/gu61XBCSqq3cwndD6Prawy przód
https://photos.app.goo.gl/Cn3qU5t5ZE7Mf6sK7lewy przód
https://photos.app.goo.gl/HPiRMaoxvvAg5EuB6Na koniec reszta łat i konserwacji budy oraz ramy i efekt końcowy:
https://photos.app.goo.gl/HEkxVNU81D8rfkFg8Wszystkie komentarze za i przeciw mile widziane.
PS.
Wszystkie łaty oraz całe spawanie było robione dokładnie i szczelnie dzięki czemu nie było konieczności użycia mas uszczelniających.
Rdza została pomalowana trzema warstwami farby na korozję "Malsky" - nie został ani kawałek rdzy na ramie i budzie.
EDIT:
UWAGA ! Farba Malsky nie trzyma się nowej blachy ! TYLKO rdzy !Nową blachę należy pomalować inną farbą.
Efekt końcowy:

EDIT !
Film pokazujący przygotowanie rdzy do malowania farbą MALSKY
http://youtu.be/cNLawW-C6GA
_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na
https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !