suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 12:08 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 18, 2013 10:24 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr wrz 26, 2012 7:26 pm
Posty: 9
Witam, to mój pierwszy post więc jak coś źle napisałem to proszę o wyrozumiałość. A więc do rzeczy:) Niedawno stałem się posiadaczem wspaniałego pojazdu Vitara Long Sidekick 1,8 (czytać PADLINKA ) :lol: . mam problem z pracą silnika. Mianowicie wyświetla się kontrolka SERVICE ENGINE SON silnik szarpie na benzynie i nie ma mocy. Padlinka jest zagazowana ( LPG typ Polonez) na gazie nie zauważyłem problemu z pracą silnika jest zrywny i mocny. Po podłączeniu Padlinki do kompa wykazało błąd P0335 ( czujnik obwodu wału A ) Sprawdziłem oporność czujnika ( 0,525 k. omów) oscyloskop pokazał przebieg sinusoidalny czyli rozumiem że czujnik działa, instalacja do sterownika przezwojona, błąd mimo kasowania dalej występuje. W końcu odpuściłem ten problem i tak sobie padlinka jeździ. W sobotę pojechałem na przegląd a tu ' ZONK'' diagnosta stwierdził ze posiadam silnik typ J20A. Dokopałem sie do sterownika a tu sterownik od silnika J18A. Czy taki sterownik będzie można przeprogramować na J20A czy będzie konieczna wymiana sterownika. Czy problemy pracy silnika sa spowodowane tym przypadkiem?
Proszę o pomoc. Pozdrawiam Piotr


Na górę
Post: pn lut 18, 2013 11:48 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A to ciekawa informacja że J20 odpali na ECU z J18. W sumie silniki są bardzo podobne.
Niestety nie dowiesz sie dopóki nie podlaczysz ECU z J20. Ewentualnie możesz zweryfikować w bazie epc jakie są czujniki w tych silnikach i jakie mają parametry. Jesli sa inne to znaczy, że problemem jest nieodpowiedni ECU.

Edit:
znalazłem takie wykresy dla J20, może coś Ci pomogą.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lut 19, 2013 12:09 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Może być inna ilość zębów na kole i sterownik głupieje.


Na górę
Post: śr lut 20, 2013 8:47 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr wrz 26, 2012 7:26 pm
Posty: 9
W sobotę ponownie jadę do elektryka sprawdzić czy sygnały czujników wału korbowego i wałka rozrządu pokrywają się. Obecnie zaczął częściej strzelać w kolektor dolotowy na LPG. Możliwe że uszkodzony jest przepływomierz :(:( Jak można sprawdzić działanie przepływomierza?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl