suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 5:16 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Map sensor
Post: pn kwie 15, 2013 10:10 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 28, 2013 7:10 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Podhale
Witam Kolegów
Mam pytanie do kolegów- jak sprawdzić Map sensor ? Moja Viertarka zaczęła dużo palić i zastanawiam się czy przyczyna nie tkwi właśnie w nim a jestem zielony w tym temacie :/ Oczywiście kopułka i palec wyczyszczony,nowe swiece NGK ,filtry wymienione i żadnej poprawy :/ Dzięki i pozdrawiam

_________________
1.6 8v cabrio 1991r


Na górę
 Tytuł: Re: Map sensor
Post: pn kwie 15, 2013 10:14 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
gagor pisze:
Witam Kolegów
Mam pytanie do kolegów- jak sprawdzić Map sensor ? Moja Viertarka zaczęła dużo palić i zastanawiam się czy przyczyna nie tkwi właśnie w nim a jestem zielony w tym temacie :/ Oczywiście kopułka i palec wyczyszczony,nowe swiece NGK ,filtry wymienione i żadnej poprawy :/ Dzięki i pozdrawiam

Masz 3 piny: +, -, sygnał (0-5V).
Miernik w dłoń i jazda :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
 Tytuł: Re: Map sensor
Post: pn kwie 15, 2013 12:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 28, 2013 7:10 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Podhale
zax pisze:
gagor pisze:
Witam Kolegów
Mam pytanie do kolegów- jak sprawdzić Map sensor ? Moja Viertarka zaczęła dużo palić i zastanawiam się czy przyczyna nie tkwi właśnie w nim a jestem zielony w tym temacie :/ Oczywiście kopułka i palec wyczyszczony,nowe swiece NGK ,filtry wymienione i żadnej poprawy :/ Dzięki i pozdrawiam

Masz 3 piny: +, -, sygnał (0-5V).
Miernik w dłoń i jazda :wink:


A jak dokładnie mam to zmierzyć ? (0-5v) ma być na + czy na sygnale i rozumiem ,że przy zapalonym samochodzie mam mierzyć ? Dzięki

_________________
1.6 8v cabrio 1991r


Na górę
 Tytuł: Re: Map sensor
Post: pn kwie 15, 2013 2:12 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Przekręć kluczyk na zapłon i podłącz miernik - będziesz miał na jednym pinie +12V, na jednym mase i na drugim pewnie tez mase. Na odpalonym aucie bedziesz mial tylko jedna mase, a na tym chyba ostatnim wartosci od 0 do 5V na plusie. o ile mapsensor dziala :)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
 Tytuł: Re: Map sensor
Post: pn kwie 15, 2013 2:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 28, 2013 7:10 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Podhale
Bardzo dziękuję teraz wszystko jasne .Pozdrawiam serdecznie

_________________
1.6 8v cabrio 1991r


Na górę
 Tytuł: Re: Map sensor
Post: pn kwie 15, 2013 6:10 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
zax pisze:
Przekręć kluczyk na zapłon i podłącz miernik - będziesz miał na jednym pinie +12V, na jednym mase i na drugim pewnie tez mase. Na odpalonym aucie bedziesz mial tylko jedna mase, a na tym chyba ostatnim wartosci od 0 do 5V na plusie. o ile mapsensor dziala :)

Wszystko źle... :mrgreen:
Zasilanie jest referencyjne 5V
Na wyjściu przy ciśnieniu atmosferycznym będzie około 4V. Przy max podciśnieniu około 1V.
Można próbować robić podciśnienie przez "zasys ustny" :) i patrzeć na miernik.


Na górę
 Tytuł: Re: Map sensor
Post: pn kwie 15, 2013 6:34 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
czyli co,
1. masa,
2. +12V,
3. sygnał (~4~1V) - jeśli sprawny ?

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
 Tytuł: Re: Map sensor
Post: pn kwie 15, 2013 6:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 28, 2013 7:10 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Podhale
kostuch pisze:
zax pisze:
Przekręć kluczyk na zapłon i podłącz miernik - będziesz miał na jednym pinie +12V, na jednym mase i na drugim pewnie tez mase. Na odpalonym aucie bedziesz mial tylko jedna mase, a na tym chyba ostatnim wartosci od 0 do 5V na plusie. o ile mapsensor dziala :)

Wszystko źle... :mrgreen:
Zasilanie jest referencyjne 5V
Na wyjściu przy ciśnieniu atmosferycznym będzie około 4V. Przy max podciśnieniu około 1V.
Można próbować robić podciśnienie przez "zasys ustny" :) i patrzeć na miernik.


Przy zapalonym samochodzie mam na pierwszym (czerwony) 5.00 na drugim (zielony) 1.69 a na trzecim (żółty) 0.01 wiec w ogóle coś chyba nie tak ,nie próbowałem jeszcze przez podćiśnienie bo dopiero teraz wróciłem więc jeszcze tak sprawdzę.

_________________
1.6 8v cabrio 1991r


Na górę
 Tytuł: Re: Map sensor
Post: pn kwie 15, 2013 7:20 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
kostuch pisze:
zax pisze:
Przekręć kluczyk na zapłon i podłącz miernik - będziesz miał na jednym pinie +12V, na jednym mase i na drugim pewnie tez mase. Na odpalonym aucie bedziesz mial tylko jedna mase, a na tym chyba ostatnim wartosci od 0 do 5V na plusie. o ile mapsensor dziala :)

Wszystko źle... :mrgreen:
Zasilanie jest referencyjne 5V
Na wyjściu przy ciśnieniu atmosferycznym będzie około 4V. Przy max podciśnieniu około 1V.
Można próbować robić podciśnienie przez "zasys ustny" :) i patrzeć na miernik.

Dawno miałem ósemkę, także możiwe, że jest na odwrót z napięciem na wyjściu, ale pamiętam że był plus, masa i wyjście z mapsensora max 5V.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
 Tytuł: Re: Map sensor
Post: pn kwie 15, 2013 10:15 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
gagor pisze:
kostuch pisze:
zax pisze:
Przekręć kluczyk na zapłon i podłącz miernik - będziesz miał na jednym pinie +12V, na jednym mase i na drugim pewnie tez mase. Na odpalonym aucie bedziesz mial tylko jedna mase, a na tym chyba ostatnim wartosci od 0 do 5V na plusie. o ile mapsensor dziala :)

Wszystko źle... :mrgreen:
Zasilanie jest referencyjne 5V
Na wyjściu przy ciśnieniu atmosferycznym będzie około 4V. Przy max podciśnieniu około 1V.
Można próbować robić podciśnienie przez "zasys ustny" :) i patrzeć na miernik.


Przy zapalonym samochodzie mam na pierwszym (czerwony) 5.00 na drugim (zielony) 1.69 a na trzecim (żółty) 0.01 wiec w ogóle coś chyba nie tak ,nie próbowałem jeszcze przez podćiśnienie bo dopiero teraz wróciłem więc jeszcze tak sprawdzę.

Teoretycznie jest OK.
Sprawdż czy napięcie zmienia się na zielonym jak uchylasz przepustnicę.
(Ten żółty to właśnie masa względem której masz mierzyć pozostałe napięcia)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl