suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 12:39 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 31, 2013 7:46 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob lip 20, 2013 12:54 pm
Posty: 3
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Vitary 2.0 16 V :) benzyna + LPG BRC Sequent 24.
Problem w tym, że po odpaleniu silnik ma wysokie obroty 1800-2000 obr/min,
gdy silnik sie nagrzeje obroty spadają do 1200-1500, i nie ma tu znaczenia
czy silnik pracuje na benzynie czy gazie.
Pytanie do forumowiczów, czy ktoś miał taki przypadek? Co może
być tego powodem, co zrobić by to zlikwidować ?

Znajomy " mechanik " stwierdził, żebym wymienił czujnik temperatury, zakupiłem taki
ale nie mam pojęcie gdzie on się znajduję, " mechanik" tez nie.

Nadmieniam, że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę , elektryke
i inne rzeczy związane z naprawą pojazdów :)

Pozdrawiam


Na górę
Post: śr lip 31, 2013 11:56 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
K@PA pisze:
Nadmieniam, że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę , elektryke
i inne rzeczy związane z naprawą pojazdów :)

To jedź do warsztatu (ale nie do tego mechanika co nie wie gdzie jest czujnik).
Jak ci ktoś napisze żebyś sprawdził stan zaworu wolnych obrotów albo egr, to i tak nic ci to nie da :roll:


Na górę
Post: śr lip 31, 2013 4:07 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob lip 20, 2013 12:54 pm
Posty: 3
Super rada
Wiedziałem ze na przemądrzałych forumowiczów zawsze można liczyć :)

Jeżeli ktoś będzie miał ochotę mi pomóc proszę o rzeczowe porady
Zbędne komentarze proszę zachować dla siebie.


Na górę
Post: śr lip 31, 2013 5:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
po pierwsza zmieni mechanika jak kolega wyżej napisał
po drugie czujnik temp nie ma nic wspólnego za wysokimi obrotami

po trzecie na forum na pewno znajdziesz już podobny watek

na poczatek odepnij aku i przekrec pare razy kluczykiem zeby komp sie zresetowal i zobacz czy pomoze,

chociaz na chwile

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: śr lip 31, 2013 9:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Po pierwsze to od kiedy tak się dzieje i co było grzebane przedtem? :mrgreen:


PS. Jeżeli totalnie nie znasz się na samochodach to lepiej nie ruszaj i naprawdę jedź do warsztatu, tylko porządnego. Albo napisz skąd jesteś to może się ktoś zlituje nad tobą. :mrgreen:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: czw sie 01, 2013 9:33 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
K@PA pisze:
Super rada
Wiedziałem ze na przemądrzałych forumowiczów zawsze można liczyć :)

Jeżeli ktoś będzie miał ochotę mi pomóc proszę o rzeczowe porady
Zbędne komentarze proszę zachować dla siebie.


Ok KUPA, specjalnie dla ciebie będzie rzeczowo:
Sprawdzasz wartość parametru "required idle speed' podawanego przez komputer i porównujesz z bieżącą wartością 'idle speed'.
Jeżeli różnią się one o więcej niż 100 obr, to patrzysz czy jest zapas w regulacji zaworu IAC.
Poprawność działania zaworu można łatwo sprawdzić zmieniając na chwilę jego kalibrację - powinny się wtedy zmienić obroty.
Test przeprowadzasz gdy silnik jest w stanie 'closed loop' - stan możesz sprawdzić obserwując flagę w rejestrze statusów komputera.
Jak już dojdziesz do tego etapu, to się odezwij.

Metoda alternatywna:
Wymieniasz po kolei elementy osprzętu aż będzie dobrze :lol:

Powodzenia
:mrgreen:


Na górę
Post: czw lis 28, 2013 8:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Vitka. U mnie to samo, ale w 2.0 V6. Zaczęło się po tym jak ze snorkela wypluło siwy dym podczas hamowania silnikem na ostrym zjeździe.

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: pt lis 29, 2013 6:22 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2729
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
strzał w dolot może oznaczać źle ustawiony zapłon :wink:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl