suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 09, 2025 12:25 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 03, 2011 12:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 22, 2010 9:44 pm
Posty: 56
Forumowicze :)

Mając do wyboru Vitare z 2.0 V6 oraz 2.0 R4, zakładając bardzo podobny stan obu samochodów, nie patrząc na pozostałe kwestie ( ilość miejsca, wyposażenie itp. ), co lepiej wybrać? O V6 piszecie do wyższych kosztach wymiany rozrządu, wyższym spalaniu, z kolei R4 o problemach z cewkami oraz uszczelniaczem wału... Skupiając sie tylko na kwestii silnika, który lepiej wybrać? Dzieki i pozdrawiam.

_________________
Vitara 2.0 16v


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 12:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
W V6 są te same cewki i z uszczelniacza też cieknie.
Trochę więcej jest pracy i kosztów, gdy trzeba wymienić rozrząd, uszczelki pod głowicami, olej, świece, płyn chłodniczy i tym podobne rzeczy.
Tyle, że V6 to solidny motor i nie ma z nim większych problemów raczej. R4 też pewnie dobry no i zawsze trochę tańszy w utrzymaniu.

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 1:01 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
KozioŁ pisze:
W V6 są te same cewki
cewki są inne - nie pasują z H20 do J20.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 1:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
No jedne mają 2 piny drugie 3, skłamałem. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 1:31 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
akurat pod względem cewek to chyba lepiej mieć H20 - większa dostępność (oczywiście nie w ASO po pińcet za sztukę). No ale w J20 o 2 mniej niby ...
rozrząd tańszy do J20 ... i rzędowy silnik ma o jedną głowicę mniej, co też wpływa na koszty np. przy wymianie uszczelki/uszczelek.
No ale H20 fajniej brzmi i lans jest ... J20 to brzmi jak stary poldolot jak się go ostro pociśnie :lol:

... ja bym się nie rozczulał i brał tego w lepszym stanie silnikowo-napędowo-blacharskim.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 5:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 12, 2009 9:43 am
Posty: 50
Lokalizacja: Kraków
A nie jest przypadkiem tak, że J20 był w krótkich, a H20 w długich? :P
Ogólnie rzecz biorąc rozważanie o samochodach do trochę innych celów :wink:

_________________
Samurai '95
235/75


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 9:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 22, 2010 9:44 pm
Posty: 56
punix pisze:
A nie jest przypadkiem tak, że J20 był w krótkich, a H20 w długich? :P
Ogólnie rzecz biorąc rozważanie o samochodach do trochę innych celów :wink:


Zgodnie z pierwszym postem, ignorujemy kwestie wielkości nadwozia i jego przeznaczenie :) Oczywiście, faktycznie R4 nie było montowane w długich Vitarach. Interesuje mnie jednak, który silnik jest po prostu lepszy z punktu widzenia codziennego użytkowania.

_________________
Vitara 2.0 16v


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 10:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
adacho pisze:
który silnik jest po prostu lepszy z punktu widzenia codziennego użytkowania.


2.5 V6 :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 11:17 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
lepiej 3.2 V6 :twisted:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr sty 05, 2011 7:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
w naszej krótkiej jest 2.0 16 jak na razie większych problemów nie było z typowo silnikowych to tylko wymiana jednej cewki zapłonowej po głębokim wodowaniu mocy jeszcze nigdy nie zabrakło spalanie w trasie/mieście prawie takie samo jak w 1.6 w terenie nie patrzę :mrgreen:

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 12:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 22, 2010 9:44 pm
Posty: 56
Ok, kupiony został 2.0 R4 :)

_________________
Vitara 2.0 16v


Na górę
Post: czw lis 28, 2013 12:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 19, 2013 10:56 am
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
odkopując temat. Jak po takim czasie sprawuje się 2.0 R4 ? Bo właśnie rozważam bardzo poważnie ten silnik.


Na górę
Post: pt lis 29, 2013 9:01 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Przemyslaw pisze:
odkopując temat. Jak po takim czasie sprawuje się 2.0 R4 ? Bo właśnie rozważam bardzo poważnie ten silnik.


Mam ten silnik od paru lat. Jeśli jest sprawny to daje rade. Jest cierpliwy, ale czasami upierdliwy. Najwiecej problemow mam z elektryką zapłonu. Ale to nie jest zaskoczenie biorąc pod uwagę fakt że często jest "myty" bądź płukany pod bieżącą wodą ;)
Problem jest nie tyle z cewkami co z fajkami. Warto kupić od nowszego używane, są innej konstrukcji i są trwalsze a przede wszystkim nowsze.
Jeśli by mój silnik odmówił teraz współpracy to poważnie bym rozważał wstawienie 2.5v6 z automatem, ot taki kaprys :)

piotrk pisze:
cewki są inne - nie pasują z H20 do J20.


To zależy od rocznika. Są generalnie dwa rodzaje cewek - 3 i 2 pinowe. Nowsze v6 (nie wiem czy 2.0 czy może już tylko 2.5) mają 3 pinowe i takie właśnie mam u siebie wyjęte z v6 teraz.

ps:
podobno wszystkie v6 mają słabiej podparty wał i są tutaj bardziej podatne na uszkodzenia.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 10:44 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
W 2.0 V6 są 2 i 3 pinowe, kwestia rocznika.

Różnica w cenie to ok 50% na korzyść 3pinowych.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl