suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 10:41 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 28, 2014 5:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt cze 07, 2013 10:11 pm
Posty: 24
Lokalizacja: warszawa miedzeszyn
witam
mam problem z walkiem rozrzadu w vitarze w mojej glowicy sie zatarl kupilem druga i glowica oki ale walek do smieci.
wpadl mi w rece walek od swifta 1.3 8v jest identyczny oczywiscie bez sladow zuzycia ma tylko jedna wade nie ma napedu do rozdzielacza zaplonu :(
ale mam chyba niezly pomysl ale nie wiem czy do zrobienia w rozsadnych pieniadzach mianowicie chcialbym wziac walek z vitary obciac z niego trybek napedowy kopulke i jakos przymocowac do walka swifta...
pytanie jak mozna przyspawac ale mysle ze leprzym pomyslem bedzie wytoczenie w walku swifta miejsce na trybek + otwor nagwintowany po srodku i przykrecic trybek do walka oczywiscie wszystko trzeba tak wytoczyc zeby zachowac wymiary orginalu..
czy ktos robil cos takiego a moze sa jakies inne sposoby zeby walek od swifta pasowal do vitary??

_________________
Vitara 1.6 8V cabrio


Na górę
Post: pt lis 28, 2014 5:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Powinno robić. Choc to druciarstwo w dzisiejszych czasach.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pt lis 28, 2014 9:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt cze 07, 2013 10:11 pm
Posty: 24
Lokalizacja: warszawa miedzeszyn
no dobra a jakie sa alternatywy i nie interesuje mnie zmiana silnika na 16v a walkow do 8v jak na lekarstwo a wiekszosc w kiepskim stanie

_________________
Vitara 1.6 8V cabrio


Na górę
Post: czw gru 04, 2014 9:17 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt cze 07, 2013 10:11 pm
Posty: 24
Lokalizacja: warszawa miedzeszyn
witam.
Odnośnie tematu wiem ze łatwo jest kupić silnik od baleno do vitary czy samuraja ale jest problem z miejscem na aparat zapłonowy i żeby włożyć oryginalny to trzeba kombinować jak go przerobić albo wymienić wałek..
Wydawało by się ze wymiana walka jest najłatwiejsza ale okazuje się że znalezienie walka do 8v w dobrym stanie graniczy z cudem. Nie wiem jak jest w 16v wiec postanowiłem wykorzystać wałek od swifta, akurat koledze taki został po wymianie silnika (tez jemu najłatwiej było zostawić oryginalny). Stan walka prawie nówka wiec szkoda nie wykorzystać.

Niestety nie zamieszczę zdjęć ale okazuje się, ze dla dobrego tokarza sprawa jest prosta. Mimo że dwóch stwierdziło że wałek jest za twardy do obróbki i się nie da to sprawdziłem twardość walka i okazało się że nie jest taki twardy jak tamci sądzili i w końcu trzeci tokarz stwierdził że nie widzi żadnego problemu..

Do rzeczy - co nam potrzeba:
1- stary wałek ze sprawnym trybikiem napędowym od vitary
2- wałek np od baleno który będziemy przerabiać

Po pierwsze bierzemy wałek od vitary na prasę i ściągamy z niego kółko zębate od napędu aparatu i następnie ściągamy pierścień z talerzykiem, tym który utrzymuje wałek na swoim miejscu w głowicy i jest następny za kółkiem zębatym... Mimo, że na to nie wygląda to okazuje się, że ta część nie jest integralna częścią wałka..
Następnie bierzemy diaksa i ucinamy tą część wałka przy samej panewce, w ten sposób otrzymujemy idealna rurkę do obsadzenia w nowym walku.

Po drugie bierzemy wałek od baleno i uzyskaną tulejkę z trybikiem do tokarza i prosimy żeby roztoczył nam wałek do tego stopnia żeby ta tulejka weszła na mały wcisk i dodatkowo albo na jakiś klej albo jak u mnie tokarz ją zakołkował stalowym kołeczkiem...
U mnie tokarz stwierdził ze po rozwierceniu wałka na średnicę tulejki zostanie za cienka ścianka w wałku więc stoczył trochę tulejkę z jednej strony i mimo ze wyglądała na twardą nie sprawiło to najmniejszego problemu..
Jeszcze trzeba pamiętać o jednym, że wymiar wałka po wbiciu tulejki z kółkiem napędowym musi być identyczny jak oryginał wiec albo trzeba to zmierzyć przed ucięciem albo wziąć na wzór drugi wałek..

Wczoraj odpaliłem auto po remoncie i na razie wszystko działa. Dzisiaj trochę go dotrę a w sobotę rajd dla choinki i zobaczymy czy wytrzyma
pozdrawiam

_________________
Vitara 1.6 8V cabrio


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl