suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 10:15 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: wt lut 01, 2011 11:28 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
"a najgorzej to bulbulator ustawić ... z tym to Panie 1/2 dnia męczarni, a jeszcze kąty, śruby, momenty, nigdy więcej już nie będę brać takiej roboty, ciężka sprawa ta Vitara. No ale, że Pana lubię, to tylko pińcet i jesteśmy kwita"
:mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 6:33 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
953.

Tak, tylko że kompetencje i umiejętności dzisiejszych macherów pozostawiają wiele do życzenia i w końcu stanie się tragedia. "Ale Panie tak ma być"...
BTW. Robiłem ostatnio vitarę znajomemu z Tychów, najpierw był u mechanika a ten mu powiedział że Vitara to za bardzo skomplikowane auto i się nie podejmie.... :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 8:04 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
o tym właśnie pisze. Bo mnie nie boli jak mam zapłacić komuś dobrze za pewnie wykonaną robotę, której się nie wstydzi. Problem tylko znaleźć takich, co robią dobrze ... Na przykład: komuś kto wyjmie-zregeneruje-złoży przekładnię w jeden dzień, weźmie za to ileśset złotych i da pisemną gwarancję na swoją robotę. Fachowiec i nie ściemnia, że długo, że trudno, bla bla bla. Szybko, pewnie i skutecznie. A piszę o tym, bo ostatnio w nissanie taką sprawę załatwiałem i kosztowało to 900zł - jeden dzień roboty i jestem zadowolony :mrgreen: Ba, facet nawet dołączył listę mini-defektów, które warto by poprawić w silniku (np. pocące się uszczelki, słabo wyglądający wężyk itp.). Co zauważyli, to notowali. Bez naciągania, bo to zakład, który tylko pompy i przekładnie robi.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw gru 04, 2014 8:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 22, 2014 2:12 am
Posty: 130
Początkowo miałem kupić ten zestaw http://allegro.pl/rozrzad-zestaw-suzuki ... 52614.html
ale zamawiałem olej i okazuje sie że facet ma wszystkie potrzebne mi czesci do vitary.
Tak że Pasek 45zł Gates Napinacz 65zł - INA

Moje pytanie czy trzeba wymieniać ten cały napinacz ? Oglądałem dzisiaj rozrząd u mnie i wygląda że jest w dobrym stanie ale profilaktycznie wymienię go.

_________________
Vitara 1.6 16v 97r 3d cabrio


Na górę
Post: pt gru 05, 2014 11:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 17, 2012 5:19 am
Posty: 47
Lokalizacja: Skawina
Rozrząd jest elementem który wymienia się profilaktycznie. Nie jak świece czy akumulator że przestaje palić czy kręcić i trzeba wymienić. Co za tym idzie wymienia się kompletami w tym przypadku rolkę i pasek. (wskazane wymienić też pompe wody choć w tym przypadku nie pracuje ona na rozrządzie ale żeby potem wymienić pompe wody trzeba rozbierać rozrząd) Znajomy mechanik (szanujący się i szanowany przez innych) Nawet po 500km jak trzeba cokolwiek robić i zdjąć pasek nigdy nie założy tego samego tylko nowy.Jak wymienisz sam pasek to co Ci z nowego paska jak szlak trafi rolke i rozrząd się i tak posypie choćby pasek był ze złota. Koszt rozrządu w vitarze jest naprawde śmieszny i robi się go raz na pewnie 50 czy 80 tyś km. Miałem kiedyś mitsubishi eclipse i tam rozrząd kosztował 1300zł za same części po rabacie. Teraz mam jeszcze audi a8 4.2 v8 i tam części rozrządu kosztują prawie 2000zł więc w vitarce koszt naprawde znikomy bo nie robisz tego co roku a śpisz spokojnie.

Teraz i ja mam pytanie odnośnie rozrządu bo chciałbym zakupić ale wymieniać będę jak będzie czas. Dlatego chce mieć pewność bo jak kupie to po miesiącu nikt mi zwrotu nie przyjmie. Mam vitkę 1.6 8v z 91roku hiszpankę na gaźniku. Czy wszystkie silniki 1.6 8v miały ten sam rozrząd? i taką samą pompe wody?
Jak się za to wemę to czas znając życie będzie naglił dlatego jakby ktoś napisał jeszcze o simeringach ( wymiary na wał i wałek) to bym też przygotował bo profilaktycznie wymienie. Spodobało mi się uszczelnianie silnika jak przez 3 lata ciekło z pod aparatu zapłonowego a miałem chwilę czasu i się za to wziąłem. od miesiąca po trzech latach miałem suchy silnik a teraz zaczyna się znów ślimaczyć ale nie spod aparatu tylko albo spod dekla albo właśnie z wałka rozrządu.

Cholera ale się rozpisałem.. :lol: :shock:


Na górę
Post: ndz gru 21, 2014 3:20 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lip 16, 2011 10:19 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 1,6 16v
Model: x-90
Rok prod.: 1996
400 pln za robote to dużo ??
No nie wiem ??
chyba zę bez faktury.
Boli jak się płaci ale jak się jest po drugiej stronie to wcale nie jest dużo.
Mówimy o robocie z fakturą i gwarancją ( rozrząd to duża odpowiedzialność )
Jak trafi się marna rolka i stanie po 3 miesiącach to będziemy mieli pretensje do mechanika a nie do producenta rolek.
Potem warsztat musi zapłacić za naprawe głowicy , nowy zestaw rozrządu . A sam od hurtowni przy dobrych wiatrach odzyska koszty nowej rolki i może nowego paska ) A co z naprawą głowicy i innymi kosztami???
Więc nie piszcie że to drogo!!!!
Polecam wymianę samemu bo jest to układ mega prosty.

_________________
X-90 plaskacz dupowozik sprzedana
X-90 kolejna mota się lift 6" opony MT 32" i to dopiero początek
JEEP XJ 5,5"lift mt35" snorkel wyuciągarka i kilka innych drobiazgów ( w planach motanie) sprzedany


Na górę
Post: ndz gru 21, 2014 9:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob kwie 19, 2014 6:51 pm
Posty: 118
Lokalizacja: Małopolska
Silnik: 1,6 8V
Model: 3D
Rok prod.: 1991
W Volkswagenach, Samuraiu, Pajero rozrządy wymieniał mi zawsze znajomy domorosły mechanik, już jakieś 20 lat, robił to za jakąś flaszkę po znajomości. Ale nie chciałem chłopaka wykorzystywać więc ostatnio dałem do profesjonalnego warsztatu gdzie wymieniono pompę wody i rozrząd. Teraz pompe szlag trafił, łożysko siadło i nie wiem czy założyli starą a skasowali jak za nową czy jakaś wadliwa. Rozrząd był robiony w marcu 2013 r. Po świetach sprawdzę pompę którą wymontował mi już domorosły mechanik, czy to jest ta sama za którą mnie skasowali bo rachunki zatrzymałem. Jak sie okaże że kupiłem i zapłaciłem za pompę X a w samochodzie jest pompa Y to kierownikowi już "obiecałem wyrwać nogi" z dupy. Tak więc w moim przypadku do profesionalistów trochę sie zraziłem, dobrze że w Vitarze rozrząd robił mi juz domorosły mechanik.

_________________
Był Samuraj, Pajero Pinin, jest błękitna Suzi na MT Nexen z liftem 4" od Radzika.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl