suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 08, 2025 10:32 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt lis 25, 2014 8:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2012 11:48 pm
Posty: 308
Lokalizacja: Sierakowice, CSB
Silnik: TDI
Rok prod.: 1991
Da, ze starej dętki od komara :D :mrgreen: Poważnie, tylko musisz dwie warstwy zrobić bo ma taki jakby próg. Rozbierzesz to zobaczysz.

_________________
Geo-traktor...diesel power , afgan edition, reduktor samurai, simex 32... plany sa.... (coraz mniejsze... auto coraz lepsze;) )Byla....
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=11407


Na górę
Post: ndz gru 07, 2014 5:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Dobrałem się w końcu do tego ustrojstwa i okazuje się, że uszczelka jest uszkodzona. Powypalały się czy powytapiały przegrody pomiędzy otworkami i powstał jeden wąski otwór. Muszę zatem spreparować nową. Dętka od komara faktycznie ma odpowiednie grubości i da się z niej zrobić sprawną uszczelkę? Jestem w tej chwili poza miejscem zamieszkania i wziąłem tylko podstawowe narzędzia, nie mam jak spreparować tej uszczelki. Poddajcie jakieś pomysły, gdzie ją dostać.

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: wt gru 09, 2014 7:11 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 13, 2014 7:21 am
Posty: 35
Lokalizacja: Dębica
W jednym temacie "falujące obroty - rozwiązanie problemu" pisze, że uszczelkę można dostać w ASO za 65 zł. Daj znać jakie będą efekty jak zmienisz uszczelkę :) Ja niestety nie miałem jeszcze czasu się wziąć za ISC. U mnie uszczelka wygląda na dobrą. Jedynie zastanawia mnie fakt, że wkrętakiem nie mogę ruszyć tłoczka. U Ciebie da się wcisnąć tłoczek przy wymontowanym isc?

_________________
Suzuki Vitara Cabrio 1.6 8v '90 + LPG - na etapie reanimacji :)


Na górę
Post: wt gru 09, 2014 5:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Jeśli tłoczek znajduje się zaworku isc to nie mam na tyle cienkiego wkrętaka, żeby spróbować. Jeśli jest w przepustnicy (środkowy otworek) to to coś się nie rusza.

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: śr gru 10, 2014 8:05 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 13, 2014 7:21 am
Posty: 35
Lokalizacja: Dębica
Robbert89 pisze:
Jeśli tłoczek znajduje się zaworku isc to nie mam na tyle cienkiego wkrętaka, żeby spróbować. Jeśli jest w przepustnicy (środkowy otworek) to to coś się nie rusza.


Tłoczek powinien (chyba) być w zaworze isc. Ja wsadziłem wkrętak i czuć pulsowanie, ale nie da się go ruszyć - wcisnąć. Na zgaszonym silniku też nie da się ruszyć tłoczkiem.

_________________
Suzuki Vitara Cabrio 1.6 8v '90 + LPG - na etapie reanimacji :)


Na górę
Post: śr sty 07, 2015 6:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Podjąłem rękawice i wymodziłem nową uszczelkę z dętki rowerowej, posklejałem cyjanopanem E (mam nadzieję że nie rozlezie się pod wpływem temperatury) i efekt jest następujący:

Przed operacją powodem mojego zmartwienia były:

-brak stabilnych obrotów na zimnym- po odpaleniu wchodziły na 2000 po czym spadały do zera, silnik prawie gasł, trzeba było depnąć gaz żeby wrócił na wysokie obroty, po czym znów to samo, aż do złapania temp. pozwalającej przełączyć na lpg.

-po przełączeniu na lpg obroty stabilizowały się, tyle, że bardzo wysoko 2400-2500, i późno opadały- silnik musiał się nagrać praktycznie do temp. roboczej (w 2/3 temp miał 1600-1800).

Efekt wymiany jest następujący, problem pierwszy pozostał, tyle że silnik nie gaśnie, obroty spadają do 1000 i idą w górę do 1800 i po chwili znów spada.
Problem drugi został zażegnany, tzn. po przełączeniu na lpg, silnik utrzymuje obroty na około 1500, po czym w 2/3 nagrzania auta schodzi do 900 i trzyma, czyli różnica wyraźna.

Dziękuję za cenne porady. Nadal jednak poszukuje przyczyn braku stabilności obrotów, rzecz musi leżeć w jakimś czujniku bo ujawnia się tylko na pb. Czy winnym może być źle ustawiony tps?

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: śr sty 07, 2015 7:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
tps bym obstawial tak jak piszesz. mialem bardzo podobnje z tymi obrotami co prawda w 16v

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 10:50 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 13, 2014 7:21 am
Posty: 35
Lokalizacja: Dębica
Ja odpiąłem całkiem ISC. (czyt uciąłem i zaizolowałem przewody) U mnie okazało się, że nie mogę ruszyć tłoczkiem ponieważ jest on urwany i lata swobodnie. Jak trzymałem go otworem do góry to tłoczek opadł i nie mogłem go wcisnąć.
Problem z wysokimi obrotami zniknął, ale tylko na LPG. Jak się nagrzeje to trzymają równo 900 obr/min. Po zaświeceniu świateł czy włączeniu dmuchawy obroty nie wzrastają tak jak wcześniej do 2 tys obr/min.
Na benzynie dalej faluje obrotami, ale w mniejszym zakresie :)
Teraz pytanie czy można tak jeździć bez ISC? Silnik wydaje mi się jakby zaczął terkotać, ale poza tym jest ok :)
Powiedzcie mi Panowie gdzie mogę kupić taki zawór? Przeszukałem internet i nic nie znalazłem.
Pozdr :)

_________________
Suzuki Vitara Cabrio 1.6 8v '90 + LPG - na etapie reanimacji :)


Na górę
Post: śr sty 14, 2015 3:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
W takiej sytuacji, najlepszym wyjściem jest zmiana przepustnicy na sprawną używaną. To powinno rozwiązać problemy z obrotami.

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl