suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 9:57 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lut 09, 2011 10:26 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 30, 2011 10:33 am
Posty: 2
Lokalizacja: wrocław
Witam, mam następujący problem... rok po zamontowaniu instalacji gazowej w vitarze 2.0 v6 97r. w automacie,
-silnik zaczął brać olej - około 0,5 l/100km,do tego mocno kopcił z rury wydechowej, tak więc tragedia, żadnych wycieków nie było.
- zrobiłem remont silnika, jak zapewniał mechanik- remont kapitalny - wymiana pierścieni, wypalonych zaworów,szlif cylindrów,głowic, wszystkie uszczelki i jeden tłok był do wymiany
- przez 500km nie wziął ani grama oleju, następny pomiar zrobiłem 1000 km po remoncie... dolałem 2 l oleju, aktualnie dolewam 0,5l na 100km, mechanik twierdzi ,że się silnik dociera..z reklamacją jest problem, gdyż remont był robiony po kosztach, bez rachunku, bez umowy, także ciężki temat
- jakby tego było mało, ostatnio 2000km od remontu silnik zaczął nierówno pracować-jakby cylindry nierówno pracowały, Na biegu neutralnym drgania/trzęsienie silnikiem są minimalnie wyczuwalne, natomiast na biegu jest to w dużym stopniu odczuwalne
Aha i problem z olejem i pracą silnika jest taki sam przy jeździe na LPG i benzynie

Wygląda to, jakby remont polegał na zalaniu silnika motodoktorem, ale starałem się co jakiś czas podjeżdżać do warsztatu i widziałem silnik w poszczególnych etapach rozbiórki,
Wiem że jest to trudna zagadka, i nikomu nie życzę takiej przygody, ale może spotkał się ktoś z podobnymi objawami?

_________________
2.0 V6 97 rok,automat, LPG


Na górę
Post: czw lut 10, 2011 8:28 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 5:38 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Gniewowo/3M
Witaj,
Miałem podobny problem w samuraju - po remoncie silnika z instalacją gazową, spalanie oleju zmniejszyło się do 0,5l /1000km. Potem było coraz gorzej. Może spróbuj jeszcze raz zmienić same pierścienie. Sprawdź uszczelniacze zaworowe, może daj gęstszy olej. W końcu zastanów się nad szybką sprzedażą....
Zajeździłem trzy silniki na gazie i teraz yariskę mam diesla, a vitarki nie gazowałem :mrgreen:

_________________
Pozdrowienia z kaszubskiej kniei
piwo
--------------------
biała jak śnieg vitara '99- NA SPRZEDAŻ
Jest xj 1988


Na górę
Post: czw lut 10, 2011 9:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 20, 2010 7:48 am
Posty: 92
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Drgania i nierówna praca silnika mogą być efektem choćby zanieczyszczenia świec w wyniku przepalania dużej ilość oleju - tak było u mnie. Generalnie koszty dobrego remontu przekraczają sporo koszty wymiany silnika ( a jak wymieniać, to polecam 2.5 :wink: ). Wciąganie takich ilości oleju jako efekt docierania...słaby argument.
Jeśli dymi po postoju - to uszczelniacze.

_________________
Vitara Long 2.5 V6 - była


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl