suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 9:39 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 26, 2011 7:31 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
kupilem sruta, blacharsko miodzio, w opisie aukcji ze rozrzad byl robiony ale silnik bierze olej po tej operacji i pewnie pierscienie do wymiany, przyjechal koles z trasy by pokazac auto, zgasil silnik, ja sobie ogladnalem wszystkie zakamarki, rudej prawie nie ma, poprosilem by po 10 minutach odpalil auto i cofną, tak tez zrobil ale auto zniknelo ! bylo tyle szaro bialego dymu. Auto kupilem bo mam 2 vitare z takim motorem wiec . . ..
Jak juz kupilem to auto to przejechalem 40 kilometrow do domu na tzw pelnej "pizd..." , pol trasy 4,5-6,5 tys obrotow, zgasilem pod domem i poszedlem grilowac. . . odpalilem auto po 3 godzinach zimne i . . .. prawie wogole nie dymilo, jezdzilem przez 3 dni , cieply - zimny silnik prawie wogole nie dymi. Cisnienie na cylindrach 11-12 na cieplym i zimnym przy pelnej przepsutnicy. Podejzewalem ze moze katalizator zatkany wiec przelozylem ze swojego starego auta caly wydech gdzie mam "przelotowy" , dziisaj rano po odpaleniu moze faktycznie troszke podymilo ale bardziej to wyglada na pare wodna. Ogladalem wczesniej swiece i jedna byla jakby "bardziej mokra" a jedna pekneita, wymienilem i swiece i jedna cewke. Jak myslicie co moze byc grane ? Silnik ma moc wieksza niz moje stare auto. Czy machneli sie przy rozrzadzie i zabki pomylili? ( chyba by nie mial mocy i cisnienia) Czy wtryskiwacz benzynowy ktorys LEJE? ( moze stad siwawy dym i problem z gasnieciem jak na luzie wykrece 6,5 tysia i puszcze gaz,moze zalewa?) komputer programowalem po wypieciu klem ale nic to nie zmienilo, sondy lambda sprawne, jest tam komputer gazu sekwencyjny i podgladalem w programie, poprzednik mowil ze jak wymienili mu rozrzad to wlali mu olej polsyntetyczny zamiast mineralnego i stad sie zaczely problemy ze beirze olej, ale kurcze ja zawsze lalem polsyntetyki do tych motorow . . . ubytku oleju nie zauwazylem, dym przeciez bylby niebieski ?! ( dla sprawdzenia wlasnie wywalilem katalizator myslac ze moze on jest zatkany/zaolejony, ale ma przelot i jest czysty wydech. Zmieniac wtryskiwacze PB ? rozkrecac rozrzad ?

_________________
EVitara


Ostatnio zmieniony śr cze 01, 2011 10:16 am przez vaiker, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw maja 26, 2011 8:02 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Jak długo stał nieodpalany to może tak być. Na razie nic nie rób, jeździj i obserwuj. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: czw maja 26, 2011 8:06 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
te jestem tego zdania -> jak już wymieniłeś oczywiste oczywistości (świece, cewki itp), sprawdziłeś oleum, płyn chłodniczy to nic tylko jeździć.
Jak będziesz zostawiał za sobą chmurę dymu, to się zaczniesz martwić, na razie, jak sam pisałeś, nie wiele tego dymu jest więc ... ;)
a może to uszczelniacze na zaworach?
pierścienie zawsze zdążysz zmienić.
Raczej nie jest to przestawiony rozrząd, bo silnik by nie miał jadu i ogólnie ledwo się kręcił.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw maja 26, 2011 11:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lis 24, 2009 10:42 pm
Posty: 277
Lokalizacja: Pabianice
w mojej jeszcze nie robiłem

ze słyszenia wiem że w v6 ustawić rozrząd trzeba umieć

pobujaj się z 1000-2000 tyś, kilometrów , sprawdź świece i zobaczysz czy nadal coś kopci

[ a może oliwa skądś leje się i dlatego dymek ? ]

_________________
vitara 2.0 v6 [ seria ]- sprzedana

arborystyka

Mitsubishi L 200 [ ale ciągle tu zaglądam ]


Na górę
Post: czw maja 26, 2011 2:49 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
zgadza sie, zrobienie rozrzadu nie jest latwe, sam robilem w starej vicie i wlasnie ten silnik mam w "zapasie" ale chcialbym zrobic mimo wszysttko ten niby "kopcący" spalanie oleju sprawdze w weekend, sie walnie jakas dluzsza trase, natomiast zastanawia mnie fakt czemu gasnie ? czy cieply czy zimny silnik po mocnym bucie i puszczeniu gazu ( mowie o wysprzeglonym silniku) obroty spadaja, spadaja, spadaja i spadają do zera, komputer programowalem odpinajac klemy na noc, rano odpalilem i zostawilem na wolnych obrotach az do nagrzania, nic sie nie poprawilo . . .

_________________
EVitara


Na górę
Post: czw maja 26, 2011 4:13 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pn lut 02, 2009 8:00 am
Posty: 653
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Mi jak tylko kupiłem ssała olej jak szalony, pomogła wymiana wtryskiwaczy. Z tego co mi powiedzieli benzyna mieszała się z olejem i przepalało conieco.

_________________
Było v6, jest kolejne


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl