suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 11, 2025 6:15 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 01, 2011 9:01 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Witam!
Czy ktoś z forumowiczów przerabiał taki problem, żeby kupić sobie jakiś TANI interfejs diagnostyczny, który obleci OBD2 w GV?
Mam J20A i chciałbym się pobawić w kontrolę błędów itd...
Natomiast ostatnio u kolegi gazownika próbowaliśmy podpiąć Sukę pod jakikolwiek interfejs i nie szło. Nie wiem, czego to kwestia.
Czy cuś takiego z alledrogo podchodzi?

http://allegro.pl/elm-327-1-4-b-eurosca ... 42872.html

Pozdrawiam.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw cze 02, 2011 12:28 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
z tego co ja pamietam, mam silnik j20a w cabrio to byly inaczej piny w gniezdzie . . . zasilanie i masa byly ok ale dataline chyba w 12 zamiast 14 pinie czy cos takiego, proponuje zweryfikowac gniazdo ze schematami na necie, ja odpuscilem bo mi wszystko dziala

_________________
EVitara


Na górę
Post: czw cze 02, 2011 6:19 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
O! Wielkie dzięki, to może być wielka podpowiedź! :D

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 4:34 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
14 pin to poziom niski CAN.
Vitara ma CAN? :shock:
Poziom wysoki powinien być na 6 pinie.
12 pin z tego, co widzę w specyfikacji jest nieużywany w OBD2.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 4:41 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Aha!
Podpowiedź jest taka, że po podłączeniu interfejs ELM 327 zapala diodki po kolei, któreś dwie są pomarańczowe...
A przy włączonym i przy wyłączonym zapłonie efekt jest taki sam. Magistrala (bus) weryfikuje się dobrze (przez easy OBDII) ale kolejny punkt jest "sprawdź, czy jest włączony..." :(

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn cze 06, 2011 9:18 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
zax, moje 12 i 14 pin to bylo CHYBA, ja nie pamietam, wiem ze podpinalem wlasnie elm`a i mi nie banglalo, ale ze dlubie czasami to popatrzylem na piny i sie okazalo ze sa inne niz w STANDARDZIE, olalem temat bo pewnie wtedy cos innego mi wpadlo do roboty i zapomnialem ze wogole vitara ma to gniazdo, natomniast jesli by Ci sie udalo znalezc soft i dojsc do okablowania to daj znac, temat ciekawy bo tendencja jest taka ze coraz wiecej mamy tutaj na forum aut z j20a i h20a/h25a, predzej czy pozniej zaczna sie cyrki i tzreba bedzie sobie radzic z kompami a nei jak dawniej srubka w gazniku, chociaz? moze sa to bezawaryjne komputery? na plytce w komputerze jest HITACHI ;] dzisiaj sprawdzalem przekladajac immobilizery i stacyjki miedzy dwoma autami, komputer jest parowany z kluczykiem i z puszka z napisem MITSUBISHI, a komputer jest HITACHI ; ]

_________________
EVitara


Na górę
Post: wt cze 07, 2011 6:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Zostawię dla potomnych moje obserwacje:

Obrazek

Pin 2 - J1850 Bus+
Pin 4 - Chassis Ground
Pin 5 - Signal Ground
Pin 6 - CAN High (J-2284)
Pin 7 - ISO 9141-2 K Line
Pin 10 - J1850 Bus
Pin 14 - CAN Low (J-2284)
Pin 15 - ISO 9141-2 L Line
Pin 16 - Battery Power

U mnie podłączone są oczywiście musowo piny 4 i 5 (gnd), oraz 16(aku)... Ale!
Oprócz nich powinien być podłączony PIN 7 (bo taką normę mają amerykańskie, kanadyjskie itd tylko nie japońskie vitki). Przynajmniej tak wyczytałem na jakiejś stronie na temat OBD2. (Piszą o ISO 9141 lub KWP2000).
Natomiast u mnie podłączony jest pin 9.
Ale nie sądzicie, że jeden przewód to trochę mało?
Zatem jakiego protokołu właściwie używa mój komp? Bo każdy protokół wykorzystuje po dwa przewody do transmisji (poziom wysoki i niski albo + i masa).
Błagam, nie mówcie, że tylko ja jestem taki pogrzany i dłubię przy kompie grand Vitary... :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob cze 11, 2011 11:29 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
No i przełożyłem zgodnie ze specyfikacją na 7my pin... Bo ta wtyczka jest bardzo user-friendly i pozwala na takie zabiegi :mrgreen:

Jeśli macie inne pomysły, to czekam.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl