jankins pisze:
Dzień dobry mam pytanie odnośnie silnika Hdi w vitarze widziałem takie vitary na allegro jak taki silnik się sprawuje na czarnym i w lekkim terenie....
Witamy Nowego Kolegę. Prosimy o uzupełnienie profilu i dwa zdania o sobie

.
Co do HDI to chesz zamontować do swojej taki piec czy zmienić na nowszą z takim motorem ?
Jeździłem Partnerem z 2l HDI, silnik dość przyjemny choć dość wyraźnia turbo-dziura. Był to comon-rail 1 generacji bez intercoolera. Można go poddać chiptuningowi do jakiś 120 KM, choć ze względu na brak intercoolera silnik będzie szybko "puchł". Co do silnika w Vitarze może zacząć się jazda z układem przeniesienia napędu. Z tego co sudiowałem dane techniczne to fabrycznie zakładany silnik miał sztucznie obniżony moment obrotowy do 160 Nm, gdzie w Peugeotach ten piec miał coś ponad 200Nm. Może też być problem z jego dość sporą wagą (silnik chyba jeszcze miał blok żeliwy). Jak chesz motać to do Santan teraz montują 1,6 HDI o tej samej mocy ale sporo lżejszy (blok aluminiowy). Ten motor byłby chyba lepszy bo jest to comon-rail 2 generacji (mniej pali i lepsza dynamika). Generalnie do Vitary jeżdzonej na codzień i nie topionej bym szukał lekkego silnika dieasla z tych najnowszych. Moja firma sprzedała kilka miesięcy temu rozbitą Pandę 1,3 multijet z przebiegiem 20 tkm za 3500.

Taki silnik można podkręcić do 90 KM a spalanie jest znikome

.
_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus
http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60